Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 261761 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #760 Gepost op: 24 januari 2014, 23:07:58
Nu we het er zo over hebben, is het niet mogelijk/wenselijk om de RT's net zoals de fietsen van Rijkswaterstaat nagenoeg geheel reflecterend te maken?  ???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #761 Gepost op: 24 januari 2014, 23:09:26
Citaat van: Jerommeke link=msg=1239280 date=1390601278
Nu we het er zo over hebben, is het niet mogelijk/wenselijk om de RT's net zoals de fietsen van Rijkswaterstaat nagenoeg geheel reflecterend te maken?  ???

Wel wenselijk maar niet mogelijk met de huidige eisen vanuit het LFR


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #762 Gepost op: 24 januari 2014, 23:15:10
Zijn er al ervaringen of onderzoeken geweest naar de effectiviteit van de nieuwe contourmarkering? Die is zeker bij motoren naar verhouding veel duidelijker dan de oude, maar ook bij vierwielers zou het moeten helpen.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #763 Gepost op: 24 januari 2014, 23:27:34
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1239287 date=1390601710
Zijn er al ervaringen of onderzoeken geweest naar de effectiviteit van de nieuwe contourmarkering? Die is zeker bij motoren naar verhouding veel duidelijker dan de oude, maar ook bij vierwielers zou het moeten helpen.

Die onderzoeken hebben er mede toe geleid dat deze in het handboek zijn opgenomen...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #764 Gepost op: 24 januari 2014, 23:36:06
Dat begrijp ik, ik bedoel eigenlijk of al gebleken is dat de invoering een positief effect heeft gehad (bijvoorbeeld minder ongevallen).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #765 Gepost op: 24 januari 2014, 23:39:02
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1239293 date=1390602966
Dat begrijp ik, ik bedoel eigenlijk of al gebleken is dat de invoering een positief effect heeft gehad (bijvoorbeeld minder ongevallen).

Ik denk dat je dat dat lastig vast te stellen is. Helaas zijn er nog maar héél weinig voertuigen uitgevoerd met de nieuwe contourmarkering en striping. Had toch mooi geweest om meteen vanaf dag 1 van de nieuwe aanbesteding in te voeren, had je gelijk heel Nederland met hetzelfde uiterlijk gehad. Maar dat was al lastig met de woordjes politie op de kofferklep  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #766 Gepost op: 25 januari 2014, 01:15:57
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1239293 date=1390602966
Dat begrijp ik, ik bedoel eigenlijk of al gebleken is dat de invoering een positief effect heeft gehad (bijvoorbeeld minder ongevallen).
Citaat van: Jerommeke link=msg=1239294 date=1390603142
Ik denk dat je dat dat lastig vast te stellen is. Helaas zijn er nog maar héél weinig voertuigen uitgevoerd met de nieuwe contourmarkering en striping. Had toch mooi geweest om meteen vanaf dag 1 van de nieuwe aanbesteding in te voeren, had je gelijk heel Nederland met hetzelfde uiterlijk gehad. Maar dat was al lastig met de woordjes politie op de kofferklep  :-X

Dat is ook niet makkelijk te controleren.
Er zijn namelijk teveel scenario's waar het wel kan helpen maar ook weer niet.
1) Als blok/afzetting zal het zeker helpen, bij nacht althans. Door de hogere reflectiewaarde van contourmarkering ( klasse III ) is er minder lichtval nodig om goed te reflecteren. Echter loop je hiermee ook de kans om een "blinde vlek" te creëren voor mensen met verminderd nachtzicht.
2) Overdag heeft geen enkele reflectie zin.
3) De meeste motorrijders ook die van opsporing wordt aangeleerd hoe kwetsbaar ze zijn dus dat ze beter eerst er vanuit mogen gaan dat men niet opvalt, dus zal men ook niet snel een blok met een motor opwerpen.

Contourmarkering ervaring: Ja het werkt. Rijdend met trailers zonder: hoewel mensen een vrachtauto zien verwacht men toch niet die trailer/aanhanger terwijl die er wel is. Rijdend met trailers met: Mensen zien in de spiegels de trailer/aanhanger al en anticiperen beter. Ook zien mensen nu als men aan komt rijden dat het een vrachtauto betreft.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #767 Gepost op: 26 januari 2014, 23:48:03
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1239708 date=1390744774
Soms krijg je de indruk dat het blauw van de striping en dat van de rest van de voertuigen ook iets van elkaar afwijkt.

Dat is ook zo! Kijk maar eens goed naar bijvoorbeeld deze foto:
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #768 Gepost op: 27 januari 2014, 00:04:17
Enkele berichten afgesplitst naar een nieuw topic in de huiskamer, zodat er hier on-topic gebleven kan worden en leden toch hun kunsten kunnen blijven vertonen. Topic weer open voor reactie's, opmerkingen eventueel aan het adres van moderator Haageneesch

Zie "http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=81556"


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #769 Gepost op: 25 april 2014, 21:52:33
Citaat van: Jerommeke link=msg=1239294 date=1390603142
Ik denk dat je dat dat lastig vast te stellen is. Helaas zijn er nog maar héél weinig voertuigen uitgevoerd met de nieuwe contourmarkering en striping. Had toch mooi geweest om meteen vanaf dag 1 van de nieuwe aanbesteding in te voeren, had je gelijk heel Nederland met hetzelfde uiterlijk gehad. Maar dat was al lastig met de woordjes politie op de kofferklep  :-X

Het is al een tijdje stil om dit onderwerp, maar het viel mij op dat alle voertuigen die nu bij ons binnenkomen eindelijk voorzien zijn van de nieuwe contourmarkering. Voor een Touran is dat voor mij een nieuw gezicht. Het werd ook wel tijd...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein