Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 262702 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #210 Gepost op: 25 november 2011, 15:47:27
OK, dan even zonder dollen,
sturende pijlen op de zijkanten, fluo oranje voor extra zichtbaarheid (uiteraard op de daklijst meteen reflecterend als contour markering) Valt vast meer op te knutselen maar ben niet zo handig met dergelijke programma's. Als het rustig is tijdens de dienst ga ik wel even kijken of ik er nog wat anders van kan bakken.



Uploaded with ImageShack.us
(EDIT: en natuurlijk alle pijlen netjes in dezelfde hoek en breedte)
GreetZ,
Nachtbroeder1978
Helemaal niet gek O0
Zou een mooie oplossing zijn voor een gezamelijk gebruik van dienstauto,s tussen brandweer en politie


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #211 Gepost op: 25 november 2011, 17:12:13
OK, dan even zonder dollen,
sturende pijlen op de zijkanten, fluo oranje voor extra zichtbaarheid (uiteraard op de daklijst meteen reflecterend als contour markering) Valt vast meer op te knutselen maar ben niet zo handig met dergelijke programma's. Als het rustig is tijdens de dienst ga ik wel even kijken of ik er nog wat anders van kan bakken.



Uploaded with ImageShack.us
(EDIT: en natuurlijk alle pijlen netjes in dezelfde hoek en breedte)
GreetZ,
Nachtbroeder1978

Inderdaad niet gek, alleen zou ik de pijlpunten lager willen hebben (ongeveer ter hoogte van de rubberen strip).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #212 Gepost op: 25 november 2011, 17:29:54
De striping op de neus kofferbak zou ik dan nog wel omkeren (omgekeerde V) maar op zich vind ik het ook niet een verkeerd ontwerp! Alleen het hele dak fluor-oranje is wellicht wat overbodig, de bovenrand-zijkant alleen is voldoende, denk ik?
Striping op kofferbak omdraaien is een goed idee. Krijg je het 'gevaar' effect mee. Denk aan de gevarendriehoek en waarschuwingsborden met de punt omhoog.
De voorkant zou ik de punt omlaag houden. Psychologisch geeft dit een voorangssituatie aan. Denk aan haaietanden en het verkeersbord met de punt omlaag. Dit principe is ook mede om deze reden bij de Rijkshuisstijl striping toegepast.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #213 Gepost op: 25 november 2011, 23:10:49
Mogelijk, maar uit oogpunt van een obstakel "aan de lage kant van de diagonale streep voorbij rijden" (zie rood/witte rijstrookbebakening en de pijl op bord D2) leidt dit misschien een wat slaperige verkeelsdeelnemer linea recta de neus van de politiewagen in. En algeheel ongewenste situatie, met Uw welnemen.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #214 Gepost op: 26 november 2011, 02:22:47
Dus iets meer zoals dit, met oranje dak voor de vrachtwaggels (alsof die de blauwe lampjes niet zien)

Misschien nog voorzien van een standaard verkeersbord met pijl en een lichte magneetvoet zodat je deze met een beweging uit je koferbak op je klep kan plakken als je recht met de kont naar achteren moet staan als extra geleiding. Ook een idee (als dat er niet al is) traffic advisor die niet alleen uit blokjes bestaat (geen idee wat daar mee bedoelt wordt namelijk  :D)  maar daadwerkelijk de vorm heeft van een pijl dus is opgebouwd uit meerdere lagen leds.



Uploaded with ImageShack.us

Nu tijd voor een tukkie,
GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #215 Gepost op: 26 november 2011, 12:44:09
Ja, precies, behalve bij de neus waar ik de striping ook zou omkeren (reden zie mijn post boven). Het met de "wig" beoogde effect ontstaat vanzelf door het grote oranje vlak en de blauwe flitsen in de achteruitkijkspiegel en het lawaai. Met een omgekeerde neusstriping is de wagen ook van voren als ("rechtmatige", dwz met Bord D2 en afzettingsborden in lijn liggende) afzetting te gebruiken.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #216 Gepost op: 26 november 2011, 15:03:56
Daar heb je dan ook weer gelijk in.  :)
We zullen wel zien wat FD (na zijn verdiende vrijheid) er van maakt.

Alhoewel dit eigenlijk een beetje offtopic aan het gaan is, dacht ik aan een combinatie van de uitschuifpaal met oranje en blauwe pit en de bij sommige Amerikaanse BMWs gebruikte signalering (zie BMW Motorcycle Fleet Installation maar dan het rood vervangen door blauw en een gedeelte van de lichtunits op de koffer gereserveerd voor amber), opgebouwd als volgt:



Dit plaatje is nog niet helemaal compleet - er ontbreekt nog:
- valbeugels
- luidspreker
- contourmarkering in het wit (waarbij de stippen door strepen vervangen worden).

Dat is dan wel wat ik een 21e-eeuwse motor noem  998765.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #217 Gepost op: 26 november 2011, 15:17:42
Oeps, vergat effe dat het stopbordje voor en achter nog ontbreken. Die kunnen op de gewone plaats.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #218 Gepost op: 26 november 2011, 15:35:50
FD, dat dagje vrijaf heeft je goed gedaan.
Je gaat er weer flink tegenaan.  O0

Wat je hebt laten zien is wat mij betreft geheel niet off-topic.
Het is zelfs helemaal in lijn met wat er hier gebeurd.

Wat je gevonden hebt voor de BMW-motor is prachtig en zou ik zo invoeren als ik BZK was.
Geheel in de uitvoering die je gemaakt hebt. Als je de laatste puntjes nog toegevoegd heb dan denk ik dat je al een paar mooie foto's hebt om te gebruiken voor de openbaring.
Ik bedoel dan de brandweerauto en de motor. Over de politiewagen zijn de meningen nog te veel verdeeld geloof ik.

Man, wat kun jij spelen met dat programma en wat een fantastische ideeën ontstaan hier.
Daar kan menigeen uit het vakgebied een puntje aan zuigen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #219 Gepost op: 26 november 2011, 15:43:42
Ik denk dat je ook nog even een roepnummer erop moet plakken.
Kan misschien wel het nummer van die lange?

Dan begint hij helemaal te kwijlen als hij in dit topic komt.  098uo
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.