Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping

Auteur Topic: Ontwikkelingen (geplande en gewenste) in de BZK-striping  (gelezen 262679 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #250 Gepost op: 27 november 2011, 17:42:04
Dat klopt idd. De stippen worden strepen.
Ik zou alleen daar waar oranje zit ook de streepjes in die kleur doen. De contourmarkering gaat in principe niet on de verlichting heen. Loopt tot de lichtunit en stopt dan en gaat er onder/boven weer verder.


FD,

Die Touran ziet er goed uit. Echter ga ik toch eerder voor die K1600GT, zeker nu ik afgelopen vrijdag te horen heb gekregen dat ik naar een andere functie ga en daar op een zware motor moet rijden.
Gefeliciteerd..? ;)


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #251 Gepost op: 27 november 2011, 17:42:14
OK, nog hier en daar beetje aan geknutseld, paar extra zij flitsertjes een snel schetsje van het bord wat ik bedoel (D2?) als je daar een magneet uitvoering van hebt kan je die alle kanten op op de wagen plakken.

Wat betreft de traffic advisor, je ziet regelmatig van die mooie amber blokjes in een lichtbalk heen en weer lopen / uit elkaar lopen. het is voor mij (niet gehinderd door enige achtergrondkennis wat dit betreft) altijd maar gokken wat er mee bedoeld wordt. Vaak laat het zich door de situatie wel raden. maar toch. Als daar nou gewoon een pijl vanm zou kunnen worden gemaakt welke zich voortbeweegt in de te volgen richting (en) links / rechts langs het voertuig is het al een stuk duidelijker op grotere afstand.  Eventueel gecombineerd met zo'n magneet bord en hoppekee.

Bij deze dus weer een paintwerkje (FD kan er vast wel iets veel mooiers van maken met zijn programmatuur, maar het gaat nu om het basis idee)

GreetZ,
Nachtbroeder1978





Uploaded with ImageShack.us
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


FlyingDutchman

  • HV-geīnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #252 Gepost op: 27 november 2011, 18:31:53
Sterker nog, de reflectie mag aan de achterzijde officieel niet eens wit zijn en zou (van horen zeggen) nu ook rood moeten worden. (Net als in België)

Dat klopt idd. De stippen worden strepen.
Ik zou alleen daar waar oranje zit ook de streepjes in die kleur doen. De contourmarkering gaat in principe niet on de verlichting heen. Loopt tot de lichtunit en stopt dan en gaat er onder/boven weer verder.

Ehh... ja, dus niet meer alle contourrreflectie op een voertuig in de basiskleur van de dienst? Klopt dat? (Even voor de duidelijkheid).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #253 Gepost op: 27 november 2011, 21:57:21
Trouwens een erg nationalistische auto  ;D
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #254 Gepost op: 27 november 2011, 22:14:46
Ehh... ja, dus niet meer alle contourrreflectie op een voertuig in de basiskleur van de dienst? Klopt dat? (Even voor de duidelijkheid).

Onderstaande citaat geldt voor vrachtwagens. Ik weet niet uit mijn hoofd in hoeverre HV-vtgn hieraan moeten voldoen vwb de kleurstelling.
Dus wat jij had gedaan met wit mag dus wel.

Citaat
Contour markeringen, ook wel veiligheidsmarkeringen genoemd, voor gebruik aan de zijkant en achterzijde van vrachtwegens (trekkers) en aanhangers moeten verder aan de volgende eisen voldoen:
- Kleurstelling - zijkant wit of geel;achterkant wit, geel of rood
- Materiaal categorie C, folie Retroflecterend (Type III) uitgevoerd zijn;
- Identificatie: logo of naam van de fabrikant
- Type goedkeur: E-keur met nummer
- 80 % van de lengte en/of breedte moet gemarkeerd zijn
- Onderbrekingen van de markering mogen maximaal 50% van de kortste markering bedragen.

http://voertuigmarkering.com/?q=node/27


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #255 Gepost op: 27 november 2011, 22:15:52
Trouwens een erg nationalistische auto  ;D

Is toch ook voor de Nationalistische Nationale Politie  O0
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


FlyingDutchman

  • HV-geīnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #256 Gepost op: 27 november 2011, 23:06:09
Met dank an allen die suggesties gegeven hebben, en in afwachting op het antwoord naar de vraag van de kleur van de contourreflectie (die ik dus nog even links laat liggen) vat ik nu mijn nieuwe HV-kleurschema als volgt samen:

BRANDWEER:





AMBULANCE:




Al eerer gezien dus iets kleiner (klik op thumbnails om te vergroten):

POLITIE (4 of meer wielen):




POLITIE (motoren):




Voor KMar zou ik van het politieschema wit en blauw verwisselen (zoals vandaag). Dit betekent wel dat ook bij KMar-motoren het aandeel aan fluo-rood omhoogaat.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #257 Gepost op: 27 november 2011, 23:14:25
Mag ik een suggestie doen? Ach ik doe het gewoon. Als je het geel van de brandweerwagen eens gebruikt voor de ambulance?  998765 Dan zal hij best wel opvallen denk ik zo.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #258 Gepost op: 27 november 2011, 23:48:23
Met dank an allen die suggesties gegeven hebben, en in afwachting op het antwoord naar de vraag van de kleur van de contourreflectie (die ik dus nog even links laat liggen) vat ik nu mijn nieuwe HV-kleurschema als volgt samen:

Voor KMar zou ik van het politieschema wit en blauw verwisselen (zoals vandaag). Dit betekent wel dat ook bij KMar-motoren het aandeel aan fluo-rood omhoogaat.

Jij bedankt ons? Nee, we moeten jouw bedanken. Jij hebt tenslotte het meeste werk gehad aan deze prachtige creaties.
Niets ten nadele van alle andere aangeleverde foto's en tekeningen want daar zaten ook hele leuke en mooie tips, tekeningen en foto's tussen.
Ik hoop echt dat er iets van doorkomt in Den Haag want het is zeker de moeite waard om hier in het topic een kijkje te nemen.

Een driewerf hoera voor FD....  O0 O0 O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


FlyingDutchman

  • HV-geīnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #259 Gepost op: 28 november 2011, 08:03:44
Mag ik een suggestie doen? Ach ik doe het gewoon. Als je het geel van de brandweerwagen eens gebruikt voor de ambulance?  998765 Dan zal hij best wel opvallen denk ik zo.
Doe maar hoor, suggesties worden graag gezien. Fluo-geel voor ambu's heb ik over gedacht - kān wel, maar is vermoedelijk behoorlijk duur als basiskleur. Bij mijn schema's zijn (m.u.v. de kuipen van de politiemotoren) de basiskleuren niet fluorescerend waardoor die goedkoper uitvallen en de wagens na gebruik in de HV eventueel wat eenvoudiger te verkopen / om te stickeren zijn.
Aan de andere kant is het huidige ambulance- en brandweerschema niet optimaal wat betreft zichtbaarheid - vandaar dat ook daar als attentiekleur bij mij fluorescerende kleuren worden gebruikt (fluo-rood resp. -geel), wat makkelijk als stickerfolie kan.

Overigens is het me net opgevallen dat fluo-rood als basiskleur voor kuipen van motorambulances ook best zou kunnen, zijn ze weer iets zichtbaarder. Ik vind dat HV-motoren (bijna) niet zichtbaar genoeg kunnen zijn i.v.m. kleiner oppervlak en eventuele gevaarsinwerking van ander verkeer (om het maar even eufemistisch te zeggen).

@skippy:  e050  8)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")