Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 367103 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #10 Gepost op: 23 november 2011, 16:32:45
"Ooit bij stil gestaan dat we in de tussentijd misschien het pechgeval/ ongeval/ gewond dier/ rotzooi of wat dan ook weggehaald hebben? En dat achter jou de kruizen uitgaan?"

Dat is de ene kant. Maar hoe vaak ik na een vroege dienst over de A12 richting Utrecht rijd vanuit Den Haag de spitsstroken dichtblijven tot 15.45 uur want dan gaan ze open ondanks dat er geruime tijd ervoor alles in de rij staat. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden van.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #11 Gepost op: 23 november 2011, 16:59:52
"Ooit bij stil gestaan dat we in de tussentijd misschien het pechgeval/ ongeval/ gewond dier/ rotzooi of wat dan ook weggehaald hebben? En dat achter jou de kruizen uitgaan?"

Dat is de ene kant. Maar hoe vaak ik na een vroege dienst over de A12 richting Utrecht rijd vanuit Den Haag de spitsstroken dichtblijven tot 15.45 uur want dan gaan ze open ondanks dat er geruime tijd ervoor alles in de rij staat. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden van.

En als de kruizen dan pijl worden, dan passen alle automobilsten zich direct aan de nieuwe verkeers-situatie, men  gaat dan gebruiken maken van deze extra strook   >:D  , dus niet:  2/3 blijft waar men is .

Ik zie vaak geen voordeel aan een derde rijstrook erbij, men maakt er namelijk geen (goed) gebruik van.
(het wordt eens tijd voor een grote acties incl. boetes)

Waar ik wel baat bij zie is net als bij Eindhoven   2 rijstroken zonder in en/of uitvoegstroken daarnaast (met vangrails er tussen) 2 rijstroken waarbij de in en uitvoegstroken zitten.  Het is alleen even goed borden lezen  
Dit hadden ze ook moeten doen van Utrecht naar Amsterdam v.v. inplaats van 4 rijstroken naast elkaar.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #12 Gepost op: 23 november 2011, 17:04:09
Waar ik wel baat bij zie is net als bij Eindhoven   2 rijstroken zonder in en/of uitvoegstroken daarnaast (met vangrails er tussen) 2 rijstroken waarbij de in en uitvoegstroken zitten.  Het is alleen even goed borden lezen  
Dit hadden ze ook moeten doen van Utrecht naar Amsterdam v.v. inplaats van 4 rijstroken naast elkaar.

Heb je al eens een blik geworpen op de nieuwe A10 west/ westrandweg/ coentunnelcircuit? http://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/plannen_en_projecten/a_wegen/a10/tweede_coentunnel_westrandweg/video/index.aspx

Wordt echt een kwestie van goed borden lezen en nadenken want anders via Schiphol naar Almere  >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #13 Gepost op: 23 november 2011, 17:04:56
Waar ik wel baat bij zie is net als bij Eindhoven   2 rijstroken zonder in en/of uitvoegstroken daarnaast (met vangrails er tussen) 2 rijstroken waarbij de in en uitvoegstroken zitten.  Het is alleen even goed borden lezen  
Dit hadden ze ook moeten doen van Utrecht naar Amsterdam v.v. inplaats van 4 rijstroken naast elkaar.  
Dit gaat ook gebeuren alleen moet eerst de tunnel klaar zijn. dan is vanaf begin knp Oudenrijn tot voorbij maarsen de doorgaande en afslaande
verkeer gescheiden
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #14 Gepost op: 23 november 2011, 17:54:30
Dit gaat ook gebeuren alleen moet eerst de tunnel klaar zijn. dan is vanaf begin knp Oudenrijn tot voorbij maarsen de doorgaande en afslaande
verkeer gescheiden

Ja die tunnel in de A2, daar was toch wat mee? Veiligheidssysteem afgekeurd ofzo?
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #15 Gepost op: 23 november 2011, 19:09:32
Ja die tunnel in de A2, daar was toch wat mee? Veiligheidssysteem afgekeurd ofzo?
Nee het duurt alleen iets langer om alles te testen. En het gaat er wel heel erg luxe uitzien. Heb een aantal
keer die in werking gezien  :D :D een zwitserse tunnel is er niks bij.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #16 Gepost op: 23 november 2011, 20:04:24
Nee het duurt alleen iets langer om alles te testen. En het gaat er wel heel erg luxe uitzien. Heb een aantal
keer die in werking gezien  :D :D een zwitserse tunnel is er niks bij.
De VRU oefeningen in oktober?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #17 Gepost op: 23 november 2011, 20:18:26
De VRU oefeningen in oktober?
Dat weet ik niet, maar het was een aardige lichtshow toen ik op de A2 langs reed ;).
Moet soms echt opletten dat ik niet te veel word afgeleid als ik op weg naar huis gaat  98uiye
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #18 Gepost op: 23 november 2011, 20:33:50
Typisch bericht.

Praktijkvoorbeeldje van hedenavond.

Oprit vanaf de A8 overgaande naar de A7 - Zaandam richting Hoorn. De bocht is lokaal bekend als de snackbar.
Komende vanaf de A8 voegt van links het opkomende verkeer vanuit Zaandam in op de A7. Daar moet je dus even ritsen. De spitsstrook al daar is de vluchtstrook rechts. Maar die was dus dicht. Rood kruis. Het was niet super druk.

Stuift me daar een twingo linea recta vanuit Zaandam de A7 op en duikt meteen naar de spitsstrook. Wie dat stuk kent weet dat het daar omhoog loopt en de bocht doordraait naar links. Met een beetje pech staat daar dus een pechgeval, die je met deze manouvre pas ziet als je het reservewiel op je schoot hebt liggen. Maar twingoo-tje denkt niet na en knalt vol door. Met een rood kruis boven zijn snufferd. En dat heeft die pieremechochel volgehouden tot halverwege richting Purmereutel.

Moraal van dit verhaal: Inderdaad - niet nadenken en op de automatische piloot kan echt heel naar aflopen.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #19 Gepost op: 23 november 2011, 20:35:45
"Ooit bij stil gestaan dat we in de tussentijd misschien het pechgeval/ ongeval/ gewond dier/ rotzooi of wat dan ook weggehaald hebben? En dat achter jou de kruizen uitgaan?"

Dat is de ene kant. Maar hoe vaak ik na een vroege dienst over de A12 richting Utrecht rijd vanuit Den Haag de spitsstroken dichtblijven tot 15.45 uur want dan gaan ze open ondanks dat er geruime tijd ervoor alles in de rij staat. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden van.

Dat ben ik deels met je eens, maar files ontstaan niet alleen door verkeersdrukte. Files kunnen allerlei oorzaken hebben, invoegend verkeer/ plotselinge remacties traag inhalen etc etc.
Het grote nadeel van spitstroken is dat ze pas opengaan bij 1350 voertuigen per uur én nadat het hele traject geschouwd is. Dat zijn harde eisen en dat kan dus als gevolg hebben dat er ondertussen file staat. Het zij zo. Er is maar een moment in een hele week dat spitsstroken dicht zijn: dat is in het weekend. Op alle andere dagen (dus werkdagen) kunnen ze op elk moment van de dag geopend of gesloten worden.

Wat betreft mijn vorige opmerking (ooit bij .... hebben?) dat is ook een van de redenen waarom wij van de RSA eigenlijk altijd zelf (mits er geen RWS medewerker ter plaatse is) telefonisch contact opnemen met de meldkamer RWS Wijdeblik om direct bij het wegrijden alle maatregelen opgeheven te krijgen. Als dat via de meldkamer gaat, kost dat minuten! En het uitschakelen van een matrix maatregel kost al 1-2 minuten dus tel maar uit. Via de meldkamer kan het dus zomaar 5 minuten extra kosten. :'(

Wellicht geeft dat weer wat meer duidelijkheid?!

Leuk trouwens die acronymen  098uo
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens