Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 373959 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #1010 Gepost op: 27 januari 2015, 13:49:53
Ze mochten enkele minuten geleden weg.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #1011 Gepost op: 27 januari 2015, 21:27:27
Citaat van: kaasje link=msg=1326283 date=1422359448
Tsja het staat echter soms ook wel hopeloos aangegeven. Gister avond, A12 links. Vanaf afslag Reeuwijk is het momenteel niet mogelijk om Gouda te bereiken, verkeer moet via afslag Gouda. 2 km voor afslag Gouda gaat rijstrook 4 er ineens uit. Rode kruis blijft staan ook t.h.v. de afrit. Er staan geen borden met wat de bedoeling is, en met een lage snelheid durf ik in te schatten dat de afrit open is. Eenmaal boven aan de afrit zie ik dat op de A12, blijkbaar voor een geplande actie bijna heel geheel knooppunt Gouwe eruit ligt.

Misschien tijd voor standaard een matrix bord bij elke afrit? Ik ben echt van goede wil, maar dit is totaal onduidelijk!



Ik snap je helemaal,maar bel de volgende keer 08008002 dan kunnen ze er een weginspecteur naartoe sturen,en die rijden er ook rond om verkeersmaatregelen te controleren maar kunnen niet overal tegelijk zijn.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1012 Gepost op: 27 januari 2015, 22:04:20
Citaat van: kaasje link=msg=1326283 date=1422359448
Tsja het staat echter soms ook wel hopeloos aangegeven. Gister avond, A12 links. Vanaf afslag Reeuwijk is het momenteel niet mogelijk om Gouda te bereiken, verkeer moet via afslag Gouda. 2 km voor afslag Gouda gaat rijstrook 4 er ineens uit. Rode kruis blijft staan ook t.h.v. de afrit. Er staan geen borden met wat de bedoeling is, en met een lage snelheid durf ik in te schatten dat de afrit open is. Eenmaal boven aan de afrit zie ik dat op de A12, blijkbaar voor een geplande actie bijna heel geheel knooppunt Gouwe eruit ligt.

Misschien tijd voor standaard een matrix bord bij elke afrit? Ik ben echt van goede wil, maar dit is totaal onduidelijk!
Was dit al langere tijd zo? Of was dat tussen 21:00 en 22:00? Dat is namelijk de opbouwtijd op deze locatie, het kan zijn dat de kruizen dan al zijn geplaatst maar dat de afzetting nog moet worden doorgebouwd of opgebouwd.  O0

Overigens wordt het opbouwen en afbouwen door ons wegwerkers gezien als de gevaarlijkste periode, niet alleen vanwege het overige verkeer maar ook vanwege het werkverkeer dat al in de afgekruiste vakken gaat staan of nog afgekruiste vakken blijft staan.  :-X
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1013 Gepost op: 27 januari 2015, 22:56:11
VID @vid
Alles op rood op de #A10 bij knp. Amstel. Wachttijd loopt op. Kies voor de A9. Ook verbinding A2 > A10 is dicht.



11:53 AM - 27 Jan 2015


VID @vid
Rode kruizen negeren, een bon incasseren #10 Kijk zelf maar: http://vid.nl/Camera/stream/cam_5 …



12:02 PM - 27 Jan 2015

VID @vid
Gezocht: nieuw bonnenboekje. Die van de agent vooraan in deze file is bijna vol. We tellen ruim 20x 230 euro. #A10



12:17 PM - 27 Jan 2015


VID @vid
Bonnenregen op #A10 na negeren rode kruizen ➜ http://tiny.cc/bonnenregen
1:03 PM - 27 Jan 2015

VID @vid
De 'rood-kruis'-negeerders mogen het strafrijtje verlaten.



1:47 PM - 27 Jan 2015
Samen sterk in de hulpverlening!


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1014 Gepost op: 28 januari 2015, 10:23:27
Citaat van: HIT link=msg=1326394 date=1422392660
Was dit al langere tijd zo? Of was dat tussen 21:00 en 22:00? Dat is namelijk de opbouwtijd op deze locatie, het kan zijn dat de kruizen dan al zijn geplaatst maar dat de afzetting nog moet worden doorgebouwd of opgebouwd.  O0

Overigens wordt het opbouwen en afbouwen door ons wegwerkers gezien als de gevaarlijkste periode, niet alleen vanwege het overige verkeer maar ook vanwege het werkverkeer dat al in de afgekruiste vakken gaat staan of nog afgekruiste vakken blijft staan.  :-X
Rond middernacht. Uiteindelijk bleek dus de oprit open te zijn, maar het rode kruis boven de rijstrook geeft de twijfel...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #1015 Gepost op: 28 januari 2015, 11:47:22
Lijkt wel een soort tol die ze moeten betallen!  :P
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau


jeroen21

  • manschap brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 477
Reactie #1016 Gepost op: 28 januari 2015, 14:55:07
Vandaag zag ik via twitter dat er op de a2 ook weer mensen een rood kruis hadden genegeerd en ook bekeuringen heeft uitgeschreven..

kan alleen het bericht niet meer vinden.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1017 Gepost op: 28 januari 2015, 17:12:17
Is dit feit niet meer op kenteken te bekeuren?


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #1018 Gepost op: 28 januari 2015, 17:17:47
Lijkt me niet de juiste optie.
Stel dat je in het verleden een keer een pv hebt gekregen voor het negeren van een rood kruis. Vervolgens leen je je auto uit aan een persoon, die met jouw auto een rood kruis negeerd.
Vervolgens wordt er bekeurd op kenteken.
Dan zou jij dus een oproep krijgen om je te verantwoorden, omdat het je tweede keer is.

Moet je weer hard kunnen maken dat jij het niet was... etc. etc.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1019 Gepost op: 28 januari 2015, 17:22:37
Ja dan moet je uitkijken aan wie je je auto uitleent. Duhh.
Alleen als 100 autos een kruis negeren dan lijkt het me dat je niet iedereen kunt staande houden.