Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 367263 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

-Ronald-

  • Aspirant Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #1390 Gepost op: 22 april 2016, 09:03:52
Ik snap de bovenstaande beredenering, maar volgens mij is de basis dat je niet mag rijden op een rijstrook die met een rood kruis is aangegeven, net als dat je niet door een rood verkeerslicht mag rijden. De weggebruiker weet vaak ook wel dat het niet mag, maar doet het toch (onbewust uitgevoerde overtredingen buiten beschouwing) en dat is volgens mij een stukje mentaliteit en egoïsme in de huidige maatschappij. Als ik maar op tijd kom, als ik maar sneller thuis ben, als ik maar ... etc...

Ik en mijn vrouw zijn een paar jaar geleden naar Ierland op vakantie geweest, en hebben daar ook rondgereden in een huurauto. Wat een verschil met Nederland in het gedrag op de weg. De gemiddelde Ier rijd wel hard(er) op de provinciale wegen, zeker dan dat ik het daar durfde op de soms smalle provinciale wegen (vaak zonder berm!), maar als je er als toerist voor zit, ze blijven netjes achter je rijden, bumperkleven niet, toeteren niet etc. Als je ze de gelegenheid geeft om in te halen door even aan de kant te gaan, dan doen ze dit, maar wat een verademing.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #1391 Gepost op: 22 april 2016, 09:14:20
Citaat van: -Ronald- link=msg=1420291 date=1461308632
Ik snap de bovenstaande beredenering, maar volgens mij is de basis dat je niet mag rijden op een rijstrook die met een rood kruis is aangegeven, net als dat je niet door een rood verkeerslicht mag rijden. De weggebruiker weet vaak ook wel dat het niet mag, maar doet het toch (onbewust uitgevoerde overtredingen buiten beschouwing) en dat is volgens mij een stukje mentaliteit en egoïsme in de huidige maatschappij. Als ik maar op tijd kom, als ik maar sneller thuis ben, als ik maar ... etc...

Dit ben ik helemaal met je eens! Maar we weten ook allemaal dat automobilisten op 'vaste routes' ook een beetje route blind worden. Ik rij hier elke dag en er is nooit iets aan de hand, etc etc. Ik stond vorige week (en vannacht waarschijnlijk weer) op een afsluiting boven de a 15. Als ik van elke auto die de borden niet gezien had en door het werkvak heen terug wilde keren een euro had gehad, had ik een aardig raam kunnen ingooien.
Ik wil het kruis negeren op geen enkele manier goed praten, zal het zelf ook niet doen, maar net wat je al aangeeft, Nederlandse mentaliteit van veel bestuurders, ikke, ikke.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1392 Gepost op: 22 april 2016, 19:18:02
Het is niet alleen de mentaliteit maar ook het bewust autorijden. Door alle hulpmiddelen, zeker IN de auto, hebben de meeste bestuurders niets meer zelf in de hand. Ze kunnen hun voertuig niet onder controle houden, ze lezen geen info van de weg en, nog erger, ze zien geen verkeersborden en -tekens meer.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #1393 Gepost op: 20 juni 2016, 14:28:56
Het is weer eens zo ver:

Vrachtwagen en auto's rijden door afzetting A58

OOST-SOUBURG - Meerdere weggebruikers zijn maandag dwars door een afzetting op een afrit van de A58 gereden, bij Oost Souburg. Volgens een weginspecteur ging het mis met een vrachtwagen en hebben vervolgens meerdere automobilisten het verkeerde voorbeeld gevolgd.

bron: http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2016-06-20/1015341/vrachtwagen-en-autos-rijden-door-afzetting-a58#.V2fgfLiLSM9

maar ik vind de kop van Transport online mooier:
http://www.transport-online.nl/site/72504/vrachtwagenchauffeur-rijdt-door-wegafzetting-a58-ik-heb-haast-fotos/

[tweet]Vrachtwagen rijd dwars door de afzetting , want "ik heb haast" dat mag hij aan de politie uitleggen!![/tweet]
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1394 Gepost op: 28 juni 2016, 19:41:53
Jan Bast @Janbast43
#A27 Breda'-> Almere ter hoogte van #Utrecht ongeval met auto van weginspecteur #rodekruizen pic.twitter.com/VhF9qzR9sf
Media preview
00:28 uur · 28 Jun 2016 · Twitter for Android



Collewijn Groep @CollewijnGroep
Vannacht sneuvelde er weer een pick-up van RWS. Negeer geen rood kruis. Wij komen ook graag thuis. pic.twitter.com/CcEDYdogxu
Media preview
06:59 uur · 28 Jun 2016 · Twitter for Android




Auto rijdt in op wagen Rijkswaterstaat
Door de nieuwsredactie · geplaatst: dinsdag 28 juni 2016, 15:27 uur | update: 18:59 uur

PROVINCIE UTRECHT - Op de A27 bij Utrecht is in de nacht van maandag op dinsdag een auto van Rijkswaterstaat aangereden. De automobilist heeft volgens Rijkswaterstaat de rode kruizen boven de weg genegeerd.

Lees verder + video op: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1492911/
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #1395 Gepost op: 28 juni 2016, 22:51:44
Ik word het een beetje zat. Tijd voor invordering rijbewijs, gelijk art. 130 en inbeslagname voertuig en daarnaast nog een bekeuring via BVOM.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #1396 Gepost op: 28 juni 2016, 23:05:18
Is de treurige stand nu echt 17 rws 23 TMA en vijf politievoertuigen ? Die zijn aangereden of in fend-off of bij wegwerken?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


xgnoom

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #1397 Gepost op: 5 juli 2016, 16:21:45
Ongeval op A12 bij Woerden eist tweede leven

Het auto-ongeluk zaterdag op de A12 bij Woerden heeft ook een 96-jarige man het leven gekost. Hij overleed aan zijn verwondingen. Eerder overleed al een 63-jarige man aan de gevolgen van de klap.

Dat heeft de politie dinsdag laten weten. De bestuurder van de auto, een 63-jarige Eindhovenaar, overleed enkele uren na het ongeluk.
De auto met daarin de twee mannen raakte de vangrail en sloeg meerdere keren over de kop.

Agent gewond
Een politieagent die op weg was naar het ongeval kwam zelf ten val met zijn motor bij een aanrijding met een personenauto. Hij liep daarbij beenletsel op. De politie had haar handen vol aan automobilisten die de rode kruizen boven de snelweg negeerden en via de vluchtstrook wilden passeren. Meer dan vijftig bestuurders kregen een bon.


Bert Zwerver

  • Handhaver-D
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
    • Veteranen Search Team
Reactie #1398 Gepost op: 21 juli 2016, 17:26:50
Vanmiddag een stukje leedvermaak mijnerzijds, komende vanaf de A1 de A10 oost op was de linkerbaan afgekruist. In  mijn buitenspiegel zag ik een busje aankomen welke allang de verdrijvingspijl op het matrixbord had gezien, maar toch nog even doorging onder het rode kruis door. Wat hij en ik niet hadden gezien was dat er rechts voor de vrachtwagen die voor mij reed een motordiender hing :). Even verderop mocht hij de motorrijder volgen de afrit Zeeburg op.
Dus inderdaad, leed vermaak is het mooiste vermaak wat er bestaat.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1399 Gepost op: 22 juli 2016, 14:35:43
Weginspecteur Peter @WIS_Peter
1/2 Geval van verschoven lading op de A1L96,6, #Deventer-#Apeldoorn, rijstrook 3, geldt trouwens voor iedereen pic.twitter.com/HGrsu8rSGY
14:14 uur · 22 Jul 2016 · Twitter for iPhone





Weginspecteur Peter @WIS_Peter
2/2 ook voor bestuurders welke niet verder kijken dan de voorbumper, toch door een aantal genegeerd!
Een is er voor uw en mijn veiligheid!
14:17 uur · 22 Jul 2016 · Twitter for iPhone
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen