Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 367096 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1410 Gepost op: 22 september 2016, 17:11:42
Bij ons wordt het altijd gecommuniceerd, weg afgesloten ivm onderhoud. Doorgang hulpdiensten mogelijk MITS vooraf aangegeven en voeren van blauw.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #1411 Gepost op: 23 september 2016, 11:06:27
Citaat van: silque link=msg=1448468 date=1474557102
Bij ons wordt het altijd gecommuniceerd, weg afgesloten ivm onderhoud. Doorgang hulpdiensten mogelijk MITS vooraf aangegeven en voeren van blauw.

Wij moeten toestemming hebben van de OC om daar langs te mogen dan. Dan is het wel fijn dat de OC ook weet dat de weg dicht is. Want sommige afsluitingen worden wel doorgegeven, sommige totaal niet. Al een aantal keren gehad dat we over het werkvak mochten rijden voor een spoedmelding. Alleen dan kom je daar, ligt heel de weg open en kunnen wij er niet langs...
Rij soms ook liever om dan door een wegafzetting.
Groeten,  Tazbrw


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1412 Gepost op: 23 september 2016, 16:32:10
Wij moeten toestemming hebben van de OC om daar langs te mogen dan. Dan is het wel fijn dat de OC ook weet dat de weg dicht is. Want sommige afsluitingen worden wel doorgegeven, sommige totaal niet. Al een aantal keren gehad dat we over het werkvak mochten rijden voor een spoedmelding. Alleen dan kom je daar, ligt heel de weg open en kunnen wij er niet langs...
Rij soms ook liever om dan door een wegafzetting.
Wat dacht je van een verse laag asfalt?


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #1413 Gepost op: 23 september 2016, 17:33:26
Volgens mij zijn we een beetje aan het afdwalen. Het gaat niet meer over rode kruizen maar wegafzettingen in het algemeen. Voor ons al vkr's is het simpel, als het kan, dan kan het. Enigste wat wij wel graag hebben is dat jullie rustig aan doen als er mensen aan het werk zijn. Ervoor of erna maakt mij niets uit. Laatst bij de Erasmusbrug 2x een ambulance erlangs gelaten via het fietspad. Hadden geen blauw aanstaan, maar toch. De noodoproepen reden netjes om, zag de zwaailampen een brug verder oversteken en even later vlakbij langs komen.

Maar waar HIT op doelde, is dat er bij een afgesloten edoch berijdbare op of afrit, blauw blauw erlangs gaat zonder snelheid te verminderen. En aan de ene kant is dat volkomen begrijpbaar want spoed is spoed, zeker als er collega's oid in gevaar zijn.
Aan de andere kant zullen de wegwerkers op deze manier op een gegeven moment gaan zeggen:Sorry, afgesloten is afgesloten, want als jullie met blauw erop erlangs gaan word het voor ons levensgevaarlijk.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #1414 Gepost op: 23 september 2016, 18:12:17
Citaat van: batoutofhell link=msg=1448672 date=1474644806
Maar waar HIT op doelde, is dat er bij een afgesloten edoch berijdbare op of afrit, blauw blauw erlangs gaat zonder snelheid te verminderen. En aan de ene kant is dat volkomen begrijpbaar want spoed is spoed, zeker als er collega's oid in gevaar zijn.
Aan de andere kant zullen de wegwerkers op deze manier op een gegeven moment gaan zeggen:Sorry, afgesloten is afgesloten, want als jullie met blauw erop erlangs gaan word het voor ons levensgevaarlijk.
Inderdaad.

En zoals ik in het andere topic al aangaf is het niet erg en ook logisch dat HV door het werkvak kan/mag, maar de laatste tijden gebeurt dat op manieren die niet stroken met de veiligheid van het werkvak.

In een werkvak moet een wegwerker met een soundbarrier op achter mijn auto kunnen wegstappen zonder voor zijn kloten te worden gereden door een voertuig op snelheid dat geen geluidsignalen gebruikt maar alleen blauw blauw heeft aanstaan.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1415 Gepost op: 24 september 2016, 07:59:00
Inderdaad.

En zoals ik in het andere topic al aangaf is het niet erg en ook logisch dat HV door het werkvak kan/mag, maar de laatste tijden gebeurt dat op manieren die niet stroken met de veiligheid van het werkvak.

In een werkvak moet een wegwerker met een soundbarrier op achter mijn auto kunnen wegstappen zonder voor zijn kloten te worden gereden door een voertuig op snelheid dat geen geluidsignalen gebruikt maar alleen blauw blauw heeft aanstaan.
Dat is zeker waar. Ben ook geen fan van om over afgesloten weggedeelten te rijden. Je weet vaak ook niet welke opstakels je tegenkomt.
Bij significante tijdswinst en een overzichtelijke weg is het een ander verhaal.
Zoals nu de N33 tussen Assen en Gieten. Deze dubbele autoweg is dit weekend weer volledig afgesloten. (Is een nagelnieuwe weg)
Wat ze nu weer aan het doen zijn weet ik niet, maar ze zijn op een kort stukje aan het werk.
De overige 10km heb je vrij baan. Het is een hele snelle route naar het buitengebied.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #1416 Gepost op: 24 september 2016, 10:53:47
Ik zou wel even navragen naar de werkzaamheden als ik jou was, ik weet namelijk dat er binnenkort ook nog een duiker moet worden ingegraven en dan ligt de weg open van sloot naar sloot. Tenzij jullie zwembandjes onder de auto hebben of vleugels....... 998765
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1417 Gepost op: 24 september 2016, 17:24:08
Ik zou wel even navragen naar de werkzaamheden als ik jou was, ik weet namelijk dat er binnenkort ook nog een duiker moet worden ingegraven en dan ligt de weg open van sloot naar sloot. Tenzij jullie zwembandjes onder de auto hebben of vleugels....... 998765
Klopt. Bij wegafsluitingen wordt door de wegbeheerder de politie in kennis gesteld van de mogelijkheid om bij spoed door de afzetting te gaan. Anders gebeurt het gewoon bijna niet. Tenzij de collega bekend is op het weggedeelte waar gewerkt wordt.

We doen vaak ook aan voorverkenning. B.v. snachts tijdens surveillance op het vak waar gewerkt wordt en tijdens de nacht het werk stil ligt.

Er wordt namelijk uit de geparkeerde werktuigen nogal eens brandstof gestolen.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #1418 Gepost op: 24 september 2016, 20:49:48
Citaat van: CopVR3 link=msg=1448916 date=1474730648
Klopt. Bij wegafsluitingen wordt door de wegbeheerder de politie in kennis gesteld van de mogelijkheid om bij spoed door de afzetting te gaan. Anders gebeurt het gewoon bijna niet. Tenzij de collega bekend is op het weggedeelte waar gewerkt wordt.

We doen vaak ook aan voorverkenning. B.v. snachts tijdens surveillance op het vak waar gewerkt wordt en tijdens de nacht het werk stil ligt.

Er wordt namelijk uit de geparkeerde werktuigen nogal eens brandstof gestolen.


idd, de WEGBEHEERDER die informeert gewoon en alle mogelijkheden is bespreekbaar.

maar ik lees hier allemaal wegbeheerdertjes.........

groeten en nee ik ga niet verder hiermee..met dit en dat.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #1419 Gepost op: 25 september 2016, 11:48:25
Wij worden doorgaans ook van te voren zoveel mogelijk geïnformeerd en voor ons hetzelfde als voor silque. Maar ook wij maken wel eens mee tijdens beveiligen van groot ongeval oid dat er andere hulpdiensten als gekken door het vak heen rijden. Dus dat is helaas niet alleen bij werkzaamheden zo.

Citaat van: Blusdebrand link=msg=1448952 date=1474742988

idd, de WEGBEHEERDER die informeert gewoon en alle mogelijkheden is bespreekbaar.

maar ik lees hier allemaal wegbeheerdertjes.........

groeten en nee ik ga niet verder hiermee..met dit en dat.

Ik begrijp deze reactie totaal niet.....
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.