Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 367116 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1473 Gepost op: 20 januari 2020, 17:30:09
Hopen dat de kentekens leesbaar zijn, kan dan een 5.1 worden  098uo
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1474 Gepost op: 13 juni 2020, 14:46:46
https://twitter.com/POL_DenHaag/status/1271785239380197376?s=20


Foto('s) politie.nl

99 automobilisten negeren massaal rode kruizen op A12

Laatste update: 13-06-2020 | 14:34

Gouda - Bijna 100 automobilisten zorgden zaterdagochtend 13 juni voor levensgevaarlijke situaties op de A12 toen zij de rode kruizen op de matrixborden boven de weg negeerden. Zij ontvangen binnenkort een boete in de brievenbus.

Rond 9.00 uur in de ochtend waren agenten aanwezig bij een verkeersongeval op de A12 bij Gouda. Om een veilige situatie te creëren voor de hulpverleners werden de oprit en afrit van Gouda afgezet door middel van rode kruizen boven de rijstrook. Een rood kruis boven de weg, betekent dat er geen gebruik meer van gemaakt kan worden.

Automobilisten negeerden in grote getalen de rode kruizen en namen toch de afrit. De aanwezige agenten konden de kentekens fotografen, 99 bestuurders ontvangen binnenkort een bekeuring. Het Openbaar Ministerie bepaalt de hoogte van het boetebedrag.

De afrit is daarop fysiek afgesloten met pionnen. Een automobilist heeft naast de rode kruizen ook de fysieke afzetting genegeerd en om de pionnen heen geredden. Deze automobilist is staande gehouden en zal aangemeld worden bij het CBR voor de Educatieve Maatregel Gedrag (EMG)

https://twitter.com/NOS/status/1271732379422466048?s=20
https://twitter.com/telegraaf/status/1271737040984473600?s=20
https://twitter.com/112HM/status/1271740980266401792?s=20
Samen sterk in de hulpverlening!


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1475 Gepost op: 15 juni 2020, 11:35:44
Ik keur het zeker niet goed, maar ik vind hem wel lastig. Als je de post van 17-01-2020 ziet dan zie je duidelijk dat de bestuurders een afrit nemen waar een rood kruis boven staat. Bij de casus Gouda is er geen kruis boven de afrit. Het ongeval is 300 meter na de afrit. Ik snap de verwarring. Bij een spitsstrook die afgekruisd is mag je ook de afrit nemen. Op het moment dat jij afslaat een woonerf op kruis jij ook een fietspad en een trotoir, dan krijg je ook geen bekeuring voor op de stoep rijden. Ik snap dus de verwarring voor een hoop gebruikers maar ik weet natuurlijk niet hoe de situatie daar zelf was.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #1476 Gepost op: 15 juni 2020, 16:53:23
Ik keur het zeker niet goed, maar ik vind hem wel lastig. Als je de post van 17-01-2020 ziet dan zie je duidelijk dat de bestuurders een afrit nemen waar een rood kruis boven staat. Bij de casus Gouda is er geen kruis boven de afrit. Het ongeval is 300 meter na de afrit. Ik snap de verwarring. Bij een spitsstrook die afgekruisd is mag je ook de afrit nemen. Op het moment dat jij afslaat een woonerf op kruis jij ook een fietspad en een trotoir, dan krijg je ook geen bekeuring voor op de stoep rijden. Ik snap dus de verwarring voor een hoop gebruikers maar ik weet natuurlijk niet hoe de situatie daar zelf was.
Er brand een rood kruis boven de rijbaan, waardoor die rijbaan is afgesloten, en dus ook een afrit. wat is daar ingewikkeld aan. ::)


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #1477 Gepost op: 15 juni 2020, 17:06:52
Er brand een rood kruis boven de rijbaan, waardoor die rijbaan is afgesloten, en dus ook een afrit. wat is daar ingewikkeld aan. ::)

Dat het is toegestaan om een rijstrook te gebruiken waar een rood kruis boven brandt t.b.v. het nemen van een afrit, als er boven de afrit geen rood kruis brandt.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1478 Gepost op: 15 juni 2020, 17:56:20
Er brand een rood kruis boven de rijbaan, waardoor die rijbaan is afgesloten, en dus ook een afrit. wat is daar ingewikkeld aan. ::)
Bekijk dit voorbeeld eens:

Je mag niet op rijstrook 2 rijden, maar je mag wel de afrit nemen?

Zoals ik al zei, ik ken de situatie ter plekke niet op dat moment. Er is geen kruis mogelijk boven de afrit, wat best gek is aangezien het stukje 1 km verderop het stukje is die al jaren in de top 10 staat van locatie met de meeste ongelukken, vorig jaar zelfs op nummer 3.

Als de afrit / snelweg daarentegen afgezet was met pionnen of een auto dan snap ik de bon 100%, maar zo niet dan vind ik dit wel een beetje dubieus.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #1479 Gepost op: 15 juni 2020, 19:02:12
Bekijk dit voorbeeld eens:
Je mag niet op rijstrook 2 rijden, maar je mag wel de afrit nemen?

Zoals ik al zei, ik ken de situatie ter plekke niet op dat moment. Er is geen kruis mogelijk boven de afrit, wat best gek is aangezien het stukje 1 km verderop het stukje is die al jaren in de top 10 staat van locatie met de meeste ongelukken, vorig jaar zelfs op nummer 3.

Als de afrit / snelweg daarentegen afgezet was met pionnen of een auto dan snap ik de bon 100%, maar zo niet dan vind ik dit wel een beetje dubieus.
Wat is er mis mee? 1 rijstrook afgekruist, snelheidsbeperking op de eerste rijstrook en op de afrit. Als dit een maatregel is ivm ongeval is dit een normale afzetting.