Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 367175 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1480 Gepost op: 15 juni 2020, 19:38:15
Wat is er mis mee? 1 rijstrook afgekruist, snelheidsbeperking op de eerste rijstrook en op de afrit. Als dit een maatregel is ivm ongeval is dit een normale afzetting.
Wat er mis mee is, dat dit dezelfde situatie is als de situatie die hierboven staat beschreven, met als enige verschil de snelheidsbeperking. Even voor de duidelijkheid, bij afslag Gouda kan er geen kruis staan op de afrit, want er is geen matrixbord boven de afrit. Kortom, in beide gevallen hebben de bestuurders een rijstrook genegeerd met een rood kruis, bij de ene casus is het de bedoeling, bij de andere krijgen ze een bon.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


71-Peter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 794
Reactie #1481 Gepost op: 16 juni 2020, 16:22:48
Wat er mis mee is, dat dit dezelfde situatie is als de situatie die hierboven staat beschreven, met als enige verschil de snelheidsbeperking. Even voor de duidelijkheid, bij afslag Gouda kan er geen kruis staan op de afrit, want er is geen matrixbord boven de afrit. Kortom, in beide gevallen hebben de bestuurders een rijstrook genegeerd met een rood kruis, bij de ene casus is het de bedoeling, bij de andere krijgen ze een bon.
Als de gemiddelde bestuurder nu gewoon eens beter uit zijn doppen gaat kijken. Want daar ligt het gewoon aan, men let niet meer op achter het stuur. En men doet maar wat achter het stuur, en niet alleen automobilisten. Ook beroepschauffeurs maken er letterlijk een puinhoop van. Erop en erover, gelukkig zonder gewonden of erger.
Vrachtwagen van PostNL knalt hard op gele Rijkswaterstaatauto
Volgens Rijkswaterstaat was de rijbaan afgezet met pilonnen en door een rood kruis op de matrixborden. Ook had de weginspectie-auto een lichtgevende pijl uitstaan.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1482 Gepost op: 17 juni 2020, 10:52:13
Als de gemiddelde bestuurder nu gewoon eens beter uit zijn doppen gaat kijken. Want daar ligt het gewoon aan, men let niet meer op achter het stuur. En men doet maar wat achter het stuur, en niet alleen automobilisten. Ook beroepschauffeurs maken er letterlijk een puinhoop van. Erop en erover, gelukkig zonder gewonden of erger.

Ik denk dat iedereen op dit forum daarmee eens is, maar juist je eigen standpunt ondermijnt. In dit geval is er juist gekeken, het ongeluk was na de afrit en zoals ik al aangaf zou de situatie onduidelijk kunnen zijn (ik weet niet of de afrit afgezet was).
Hobby Bobby eenheid Den Haag


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1483 Gepost op: 18 september 2020, 13:49:37
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/opmerkelijk/rood-kruis-weginspecteur-%c3%a9n-ongeval-niets-hield-deze-weggebruikers-tegen/ar-BB19ab4L?li=BBoPOOe&ocid=mailsignout

Citaat
Een ongeval op de afrit Zevenhuizen van de A12 zorgde voor een levensgevaarlijke verkeerssituatie. Want ondanks een rood kruis boven de snelweg en een medewerker van Rijkswaterstaat ter plaatse, besloten meerdere weggebruikers toch om de afslag te nemen. Het levert bizarre beelden op.

https://www.nu.nl/283219/video/rijkswaterstaat-deelt-beelden-van-levensgevaarlijke-situatie-op-a12.html

Citaat
Rijkswaterstaat deelt beelden van 'levensgevaarlijke' situatie op A12
Rijkswaterstaat heeft vrijdag beelden gedeeld van een "levensgevaarlijke" situatie op de A12. Auto's en vrachtwagens negeerden na een ongeluk een rood kruis en reden vlak langs een weginspecteur.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #1484 Gepost op: 19 september 2020, 08:52:23
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #1485 Gepost op: 19 september 2020, 18:21:22
Kegels maken hier geen verschil, met of minder men rijd er omheen. Wat wel helpt zijn voertuigen die ter plaatse worden bekeurd op de afrit.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #1486 Gepost op: 21 september 2020, 08:56:53
Kegels maken hier geen verschil, met of minder men rijd er omheen. Wat wel helpt zijn voertuigen die ter plaatse worden bekeurd op de afrit.
Nouja dan hadden ze die bocht misschien niet eromheen kunnen maken. En ik had eigenlijk verwacht dat alle weginspecteurs inmiddels wel boa waren, maar dat is dus helaas nog niet zo.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #1487 Gepost op: 21 september 2020, 20:03:35
Nouja dan hadden ze die bocht misschien niet eromheen kunnen maken.
Zoek op internet maar eens naar een filmpje over de heropening van de A10 afrit 13 of de ingebruikname van de nieuwe snelwegscheiding van de A27/A6 daar staan notabene stokken om de 2.5m en in verband maar als mensen ergens heen willen helpt alleen een barrier/vangrail of een harder optreden. In deze gevallen moeten we ook stoppen met het gezeur voor wie of voor wat camera's bedoeld zijn en ook de voortgangscamera's mogen inzetten voor handhaving. En dan niet pamperen met een boete maar invordering rijbewijs, en als kentekenhouders niet willen aangeven wie de bestuurder is/was dan maar een significante boete voor de kentekenhouder en voor vervoerders bij herhaling invordering NIWO vergunning.
Op het filmpje zijn drie vrachtauto's te zien gecamoufleerd die ik daar dagelijks zie rijden en 1 ervan heb ik gisteren gebeld en zijn commentaar was letterlijk "Ik moest daar toch af, dan ga ik toch niet omrijden als iedereen de afrit neemt".

En ik had eigenlijk verwacht dat alle weginspecteurs inmiddels wel boa waren, maar dat is dus helaas nog niet zo.
Velen zijn dat ook, maar het is hetzelfde als bij de blauwe tak. Als je bezig bent met 1 taak ( in dit geval beveiliging ongeval ) dan kan je niet ook zonder je eigen veiligheid in gevaar te brengen een andere taak uitvoeren.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!