Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 367122 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #30 Gepost op: 24 november 2011, 22:00:53
Valt mij trouwens ook meer op dat er vaker hoekig gereden wordt.  >:(
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #31 Gepost op: 25 november 2011, 09:03:06
Tja - wat is dan ook de pakkans als je hoekig, onvoorspelbaar, asociaal, te dichtbij rijdt maar wel netjes onder de maximumsnelheid blijft? Er moet maar toevallig een politiewagen in de buurt zijn. Die zijn per 20 km autosnelweg vermoedelijk makkelijk op de vingers van 1 hand te tellen.

(Nee, neem dan snelheid, daar kan véél makkelijker en lucratiever met technische middelen op gecontroleerd worden. Breek me de bek niet open.  :-X Maar dit leidt wel tot gedrag à la "ik rij toch netjes onder 120 dus de anderen gaan maar effe voor mij opzij".)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #32 Gepost op: 25 november 2011, 09:14:05
Ik denk dat voor dat asociaal rijden en dat hoekig rijden maar 1 oplossing bestaat. Artikel 5 of 6.


Maar laten we maar gauw weer BOT gaan.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #33 Gepost op: 25 november 2011, 09:16:14
Daar zou ik ook geen probleem mee hebben, mits de pakkans dusdanig omhooggaat dat de allermeeste verkeersdeelnemers het wel uit hun hoofd laten om zoiets te doen.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #34 Gepost op: 25 november 2011, 19:59:25
Daar zou ik ook geen probleem mee hebben, mits de pakkans dusdanig omhooggaat dat de allermeeste verkeersdeelnemers het wel uit hun hoofd laten om zoiets te doen.
Die pak kans zou best omhoog kunnen gaan als de regio's daadwerkelijk de handhaving op de A-wegen in de regio gaat oppakken. Maar voor zo ver ik weet gaat bijv A-A er niks aan personeel op vooruit en wel  wat betreft kilometers A-wegen. Dus dat ziet er al niet best uit :-\
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #35 Gepost op: 25 november 2011, 20:02:31
Die pak kans zou best omhoog kunnen gaan als de regio's daadwerkelijk de handhaving op de A-wegen in de regio gaat oppakken. Maar voor zo ver ik weet gaat bijv A-A er niks aan personeel op vooruit en wel  wat betreft kilometers A-wegen. Dus dat ziet er al niet best uit :-\

Pakkans zou omhoog kunnen gaan als we net zoals parkeerwachters ook semioverheden voor snelheden en doorkruizingen kunnen laten controleren.

Ik roep al jaren dat het een goede vooruitgang zou zijn als de afzetter een BOA heeft die snelheden en doorkruizingen registreerd, niet daadwerkelijk staande houden. Laten we dat laatste aub bij de Politie houden, ik heb een collega al eens wit zien weg trekken zijn auto aan de kant zetten omdat hij een pistool onder zijn neus kreeg.

Ik moet wel zeggen dat ik dan gelijk BOA ga doen om de pakkans in mijn afzettingen naar 70% te brengen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #36 Gepost op: 26 november 2011, 00:13:17
Gewoon afrekenen met art. 5 met inname rijbewijs.

Waar ik ergens link om wordt is dat medeweggebruikers zich een oppergod voelen en alles aan hun laars lappen.
Zelfde als tot net voor of zelf na een verdrijvingsvlak of voor linksaf/rechtsaf voorsorteren en zo een kleine opstopping rechtdoor lekker voor te kunnen zijn,
voor dat soort figuren wijk ik geen ene centimeter meer en af en toe hoop ik er zelfs op dat deze kennis maakt met 45 ton op wielen,
ik keek nèt ff een andere kant op hoor en hoorde opeens een kleine bonk ergens onderin..
Tsja... en een uitwijk met zo'n gewicht wil je echt niet meemaken..

Zulke overtredingen bij constatering door de blauwies,
graag heel hoog en hard straffen maar helaas gebeurt het iedere keer als het niet gezien wordt..
Groetjes, Marco


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #37 Gepost op: 26 november 2011, 10:20:30
Waar ik ergens link om wordt is dat medeweggebruikers zich een oppergod voelen en alles aan hun laars lappen.
Zelfde als tot net voor of zelf na een verdrijvingsvlak of voor linksaf/rechtsaf voorsorteren en zo een kleine opstopping rechtdoor lekker voor te kunnen zijn,
voor dat soort figuren wijk ik geen ene centimeter meer en af en toe hoop ik er zelfs op dat deze kennis maakt met 45 ton op wielen,
ik keek nèt ff een andere kant op hoor en hoorde opeens een kleine bonk ergens onderin
..

Wie voelt zich nu oppergod ??   >:D

Even de andere kant op kijken.....laat maar kennis maken met 45 ton......   dat zijn geen uitspraken van een defensieve rijder

Maar je weet wél dat dat kleine autootje voor jouw 45 ton wel ruimte maakt......o, daar maak je geen gebruik van    >:D
Dan feliciteer ik je want dan ben je vast de enige......  e050


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #38 Gepost op: 26 november 2011, 10:29:08
Wie voelt zich nu oppergod ??   >:D

Ik helemaal niet,
lees eens 1 zin verder in mijn reply,
stukje over moeten uitwijken voor zo'n persoon...
Die vergeet je mee te quoten.
Groetjes, Marco


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #39 Gepost op: 26 november 2011, 10:48:03
Ik helemaal niet,
lees eens 1 zin verder in mijn reply,
stukje over moeten uitwijken voor zo'n persoon...
Die vergeet je mee te quoten.

Gelezen
Nee, niet vergeten te quoten.  

Ook in deze  zegt mij het woordje "zo'n" bij het woordje persoon meer dan genoeg.
In mijn optiek ga je er van uit dat deze persoon geen foutje maakt door de situatie verkeerd in te schatten,maar het willens en wetens doet.

weer gelezen: "af en toe hoop ik er zelfs op dat deze kennis maakt met 45 ton op wielen,
ik keek nèt ff een andere kant"        en deze zin voelt gewoon niet goed.