Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 368640 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #60 Gepost op: 6 december 2011, 14:53:17
Vraagje:

Ik was onderweg van A naar B.
De linkerbaan was afgekruist    dus hierop mag ik niet meer rijden    
Op de rechterbaan lag veel glas e.d. van een recent ongeluk   dus daar wilt men niet over heen rijden.
Aan de rechterkant was de uitvoegstrook, daarnaast de vluchtstrook waar 2 auto's op stonden.

De uitvoegstrook mag men niet meer af indien men er op zit en er pijlen op staan   wat in dit dus het geval was.   (een vrij recente nieuwe verkeersregel)

Wat is nu slim   / wat mag    
A) even gebruik maken van de afgekruiste weggedeelte                                   verboden want er hangt een rood kruis boven
B) even gebruik maken van de uitvoegstrook en dan terug naar de rijstrook         verboden want er staan al pijlen op de uitvoegstrook
C) (is niet slim) door het glas e.d. rijden

Hoi Kusje, hier Kaasje, ik denk dat dit een gevalletje is waar geen enkele agent een prent zou schrijven. Zoals je zelf al aangeeft is doorrijden niet echt een optie. Ook een rood kruis verdient niet de schoonheidsprijs omdat je niet weet waarom het is afgekruisd. Het gebruiken van de invoegstrook is dus een logische optie waar, denk ik, niemand je een prent voor zal geven.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


sylvester1986

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 6 december 2011, 15:59:30
Ik neem aan dat er een fout was opgetreden in de signalering. Normaal gesproken zou je moeten stoppen maar in dit geval als je van 70 naar stoppen zou moeten zou ik ook niet graag doen.
Ik denk het ook, want later zag ik staan, dan was iets na het Rode kruis.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #62 Gepost op: 6 december 2011, 21:39:46
Sorry maat het heeft niks te maken met of dat er politie bij staat of niet. Het heeft te maken met hoe  je daar staat. Uitstraling

Jij bent ff kort door de bocht, ik heb de ervaring van beide zijden. En ik kan je verzekeren dat toen ik op die mooie blauwe motor zat met van die mooie blauwe lampen er geen hond was die mij een grote mond gaf.
Nu is 60% van de weggebruiker netjes maar de mensen die weten dat een VKR geen bonnetjes kan schrijven......

Maar ik heb al eens eerder gezegt ga eens met een VKR mee zonder je ambtsuitdossing...... en nee niet persoonlijk maar naar de hele blauwe kant toe die denken dat het aan uitstraling en of aan manier van werken toeschrijft.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #63 Gepost op: 6 december 2011, 21:41:54
Sorry maat het heeft niks te maken met of dat er politie bij staat of niet. Het heeft te maken met hoe  je daar staat. Uitstraling

Dat is niet altijd waar, ik heb allerlei collega's bij ons op kruisingen zien staan, mensen met uitstraling en mensen zonder uitstraling maar ik heb 1 les geleerd. Fietsers hebben aan iedereen maling.... Ze fietsen echt overal dwars doorheen, uitstraling of niet....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #64 Gepost op: 7 december 2011, 00:02:57
Vraagje:

Ik was onderweg van A naar B.
De linkerbaan was afgekruist    dus hierop mag ik niet meer rijden    
Op de rechterbaan lag veel glas e.d. van een recent ongeluk   dus daar wilt men niet over heen rijden.
Aan de rechterkant was de uitvoegstrook, daarnaast de vluchtstrook waar 2 auto's op stonden.

De uitvoegstrook mag men niet meer af indien men er op zit en er pijlen op staan   wat in dit dus het geval was.   (een vrij recente nieuwe verkeersregel)

Wat is nu slim   / wat mag    
A) even gebruik maken van de afgekruiste weggedeelte                                   verboden want er hangt een rood kruis boven
B) even gebruik maken van de uitvoegstrook en dan terug naar de rijstrook         verboden want er staan al pijlen op de uitvoegstrook
C) (is niet slim) door het glas e.d. rijden

Wat mag en wat is slim? Tja de vraag van het leven!

Een autoband zal niet snel lek raken van glas, dan moet je echt veel pech hebben..... maar goed, je kan ook het glas ontwijken door half half te kiezen. Ik ken de situatie daar niet want ik weet niet over welke rijksweg je het hebt. Ik zou denk ik half de rijstrook en half de afgekruisde rijstrook of vluchtstrook gebruiken.
Maar ga ervan uit dat na het opheffen van de rode kruizen niemand meer uitwijkt en het glas binnen korte tijd weg gereden is (naast het feit dat het wel iets meer opgeruimd had mogen worden als het zo erg was)

Trouwens het meeste glas is geen glas meer maar plastic en voorruitglas is als helemaal risicoloos voor de banden
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #65 Gepost op: 7 december 2011, 00:47:31
Verder leuke uitbreiding: A10 li (voor de kenners buitenring) verbindingsweg (voor de niet kenners vbw) A2re 1e rijstrook staat een aanrijding van 3 voertuigen.
De ambulance (ambu) is ter plaatse er is geen geen politie of rijkswaterstaat. De Ambu staat keurig met blauw in vent-off. De politie komt ter plaatse en laat de 4e en 5e rijstrook (eigenlijk de 1e en 2e rijstrook vbw) A2 uitkruisen. Het verkeer moet over de vluchtstrook ivm de werkruimte.
Helaas komt daar nog een pech geval bij op de A10 ter hoogte van A2 re rijstrook 5.

ja ja even een plaatje(heel snel in elkaar gezet en hopelijk duidelijk)



Nu krijg je uiteraard een soort zigzag situatie (ik kan er ook niks aan doen) en bestuurders die vreselijk slim zijn en kiezen dan de A10 re 3e rijstrook, rijden door en gaan dan door het rode kruis van de 4e rijstrook (ivm de aanrijding 3 voertuigen 1e (voormalig 4e rijstrook) rijstrook) naar de 2e rijstrook (voormalig 5e rijstrook). Volgen we het nog???



Sorry hoor ik heb het niet verzonnen, dit is werkelijk waar! En om on-topic te blijven: wat we er van gaan vinden is dit negeren rood kruis? of niet?
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #66 Gepost op: 7 december 2011, 02:47:52
Zoals jij het zegt en hebt getekend Moppersmurf staat de aanrijding dus die op de Vbw tussen A10 Li 16,7 en A10 Li 16,6 S en het pechgeval staat tussen 16,8 en 16,7.
Het dichts bijzijnde portaal staat A 10 Li 16,7 voor Rst 1/2/3/4/5.
Dus zowel de aanrijding staat tussen 2 portalen en het pechtgeval staat daar weer voor tussen 2 portalen.

De voertuigen bij de aanrijding staan in mijn ogen daar niet lekker op Rst 1 omdat je volgens mij t.h.v. het puntstuk staat
waarmee je eigenlijk op een eiland staat nu vanwege rst 3 die er langs loopt.

Ik zou dan mede gelet op het feit dat de Ambu er staat en nog bezig is gaan voor de grootste veiligheid en dat is.
RSA wagen als het kan en dat moet haast wel lukken een stuk terug fend-off over rst 4+5 en kegels plaatsen zodat men het puntstuk NIET kan gebruiken om toch de VBW naar de A2 Re te nemen.
Dus contra gaan staan als wat je nu getekend hebt in ieder geval.

A10 Li 16,7 Rood kruis op rst 4+5 en op rst 3 dwangpijl naar rst 2.
A10 Li 17,0 op de brug Rood kruis op rst 3+4 (volgens mij nog geen rst 5 aanwezig daar) mede om de snelheid er goed
uit te hebben en er voor zover het gaat redelijk zeker van zijn dat men niet naar rechts komt.

Tevens een WIS of als dat niet lukt een extra RSA of ander dichts bijzijnde wagen die bij 16,9 extra in Fend-off gaat staan
en kegels plaatsen om de veiligheid te waarborgen.
En tevens RSA tussen pechgeval en aanrijding kegels plaatsen. Alles voor de veiligheid tenslotte.
Als alles klaar is en weg vanaf plek ongeval richting pechtgeval kegels ophalen en alles afbouwen naar normaal.

Het verkeer wat de A2 Re >> Utrecht wil kan er op de A10 Li bij S111 af en omdraaien de A10 Re op en dan verder zijn weg vervolgen.

Antwoord op jou vraag als het staat zoals op jou tekening dan pakken ze rode kruizen en mag er van mij zonder pardon geschreven worden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #67 Gepost op: 8 december 2011, 17:38:35
Verder leuke uitbreiding: A10 li (voor de kenners buitenring) verbindingsweg (voor de niet kenners vbw) A2re 1e rijstrook staat een aanrijding van 3 voertuigen. ..............

Sorry hoor ik heb het niet verzonnen, dit is werkelijk waar! En om on-topic te blijven: wat we er van gaan vinden is dit negeren rood kruis? of niet?
Kwam jij me assisteren op de A10?
Ahaaaaaa!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #68 Gepost op: 8 december 2011, 18:25:22
Recentelijk ook een leuke, autosnelweg, rechterrijstrook afgekruisd, met een afrit. Matrix net op / boven de afrit brandde niet. Dus iedereen de afrit op, blijkt de tweede matrix wel rood te zijn  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #69 Gepost op: 12 december 2011, 00:30:50
Zoals jij het zegt en hebt getekend Moppersmurf staat de aanrijding dus die op de Vbw tussen A10 Li 16,7 en A10 Li 16,6 S en het pechgeval staat tussen 16,8 en 16,7.
Het dichts bijzijnde portaal staat A 10 Li 16,7 voor Rst 1/2/3/4/5.
Dus zowel de aanrijding staat tussen 2 portalen en het pechtgeval staat daar weer voor tussen 2 portalen.

Ik had door drukte even niet de tijd om op mijn eigen post verder te gaan.

Het pech pech geval stond iets verder, kort nadat de uitvoegstrook 2 rijstroken werd. De 4e rijstrook was voor het pech geval gewoon vrij, voor ons juist afgesloten. De motorrijder heeft nog wel getracht ook die rijstrook eruit te laten halen maar die communicatie liep niet helemaal lekker ...


De voertuigen bij de aanrijding staan in mijn ogen daar niet lekker op Rst 1 omdat je volgens mij t.h.v. het puntstuk staat
waarmee je eigenlijk op een eiland staat nu vanwege rst 3 die er langs loopt.

Ik zou dan mede gelet op het feit dat de Ambu er staat en nog bezig is gaan voor de grootste veiligheid en dat is.
RSA wagen als het kan en dat moet haast wel lukken een stuk terug fend-off over rst 4+5 en kegels plaatsen zodat men het puntstuk NIET kan gebruiken om toch de VBW naar de A2 Re te nemen.
Dus contra gaan staan als wat je nu getekend hebt in ieder geval.

Wij stonden met onze RSA idd na het puntstuk en we hadden kegels staan vanaf het begin puntstuk. Helaas zitten er maar 6 kegels in een RSA en moesten we er 4 gebruiken om het IM gebied af te zetten. Absoluut niet ideaal maar ja, 3 auto's een ambu en een berger vreet ruimte....

Tevens een WIS of als dat niet lukt een extra RSA of ander dichts bijzijnde wagen die bij 16,9 extra in Fend-off gaat staan
en kegels plaatsen om de veiligheid te waarborgen.
En tevens RSA tussen pechgeval en aanrijding kegels plaatsen. Alles voor de veiligheid tenslotte.
Als alles klaar is en weg vanaf plek ongeval richting pechtgeval kegels ophalen en alles afbouwen naar normaal.

Tja en dan het grootste probleem: er was geen RSA meer, en onze (back-up) motorrijder stond bij het pechgeval en kon daar onder geen enkele voorwaarde weg. Een WIS was onderweg, maar een 2e was niet beschikbaar. Telefonisch hebben wij door gegeven dat de WIS naar de motorrijder moest gaan.
Onze oplossing werd uiteindelijk al het verkeer naar de vluchtstrook dwingen (2 rijstroken eruit dus) en die beschikbare ruimte ook nog flink knijpen. Zo ontstond er file (sorry voor degene die er in stonden)en kreeg onze motorrijder weer rustig/ langzaam rijdend verkeer en werd zijn veiligheid vergroot.

Nood breek wet, en soms moet je creatief zijn.....

Uiteindelijk toen de wis en de berger bij de motorrijder waren was onze aanrijding ook klaar. Kort na elkaar konden we dus weg.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens