Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 368647 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #200 Gepost op: 16 april 2012, 20:02:25
"Vroegah" was het net zo veilig c.q. onveilig op de snelweg als nu. Toen werd je ook gewoon doodgereden op de vluchtstrook.

Ik krijg ineens een flashback hoe we vroeger rijstrook 1 afzetten voor wegwerken..... gewoon een busje vol met kegels op rijstrook 1 puntje kegellen en dan verder kegellen.......

Eerlijk gezegd voelde ik mij toen veilliger als tegenwoordig :-X
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #201 Gepost op: 16 april 2012, 20:50:57
Ik heb zojuist een aantal reactie's zitten lezen. Ditmaal niet eerst de gehele topic binnenste buiten gekeerd.
Maar hoezo ontstaat er verwarring? Een afgekruiste spitsstrook mag overschreden worden bij het in en uitvoegen. Dat is correct. De meeste spitsstroken hebben ook een andere belijning dan de normale rijstroken. Als een normale rijstrook is afgekruist, mag men er niet overheen.

Lijkt me een duidelijke zaak. Verder zou het een goede zaak zijn als er bij iedere portaal een camera komt die automatisch alle voertuigen "flitst" die een roodkruis negeren. Verder vind ik het echt onzin als de hulpverlener of de wegwerker aangesproken word op de veiligheid van hem/haar. Hoe wil je het dan zien? Dat we dan maar een hele snelweg eruit gooien bij een incident, zodat we zeker weten dat er geen 1 voertuig meer langskomt?? Wil weleens zien wat er dan gaat gebeuren. M.i. moet met gewoon een keertje respect krijgen voor de verkeersregels die wij in Nederland hebben. Daarnaast is momenteel de boete voor het negeren van een roodkruis €220,-, maar deze mag van mij het dubbele worden. Naast de boete een verplichte EMG. Misschien dat men dan eens begrijpt waarom er een kruis gezet wordt. Na deze EMG weer een overtreding of overtredingen begaan waarvoor de bestuurder in aanmerking komt voor een EMG... Dan gewoon het rijbewijs ongeldig verklaren.
Ik mis een +1 of Like knop eigenlijk.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #202 Gepost op: 16 april 2012, 21:04:06
Verder vind ik het echt onzin als de hulpverlener of de wegwerker aangesproken word op de veiligheid van hem/haar. Hoe wil je het dan zien? Dat we dan maar een hele snelweg eruit gooien bij een incident, zodat we zeker weten dat er geen 1 voertuig meer langskomt?? Wil weleens zien wat er dan gaat gebeuren. M.i. moet met gewoon een keertje respect krijgen voor de verkeersregels die wij in Nederland hebben.
Dat is wel erg kort door de bocht hè.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #203 Gepost op: 16 april 2012, 21:56:28
Dat is wel erg kort door de bocht hè.

Hoezo erg kort door de bocht? Als men het rode kruis negeert moeten we al HV'ers toch een andere oplossing verzinnen.
Dan lijkt het mij de meest veilige oplossing om de gehele snelweg af te sluiten.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #204 Gepost op: 16 april 2012, 22:29:12
Hoezo erg kort door de bocht? Als men het rode kruis negeert moeten we al HV'ers toch een andere oplossing verzinnen.
Dan lijkt het mij de meest veilige oplossing om de gehele snelweg af te sluiten.

Ik heb het al eerder geroepen, als met niet luisteren moet men maar voelen. Dus als rode kruizen worden genegeerd, afsluiten die handel. Dan wel een mooie matrix plaatsen met de reden waarom, zodat men zelf de les kan trekken.

Bij Deventer zijn er 2 portalen vlak na elkaar die buiten werking zijn. Menig leaserijden die daar doet alsof de neus bloed, de gele borden niet wil zien en plankgas langs een langzaamrijdende file rijdt, dwars door de andere rode kruizen. Áls ze al op de bon gaan, zullen ze zich vast wel beroepen op de 'verwarrende' situatie  >:(

Ik zeg spijkermatten ! 998765
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #205 Gepost op: 16 april 2012, 22:38:15
Hoezo erg kort door de bocht? Als men het rode kruis negeert moeten we al HV'ers toch een andere oplossing verzinnen.
Mensen rijden om 1 of andere reden door een rood kruis, daar heb je rekening mee te houden als hulpverlener. Ik snap niet zo goed waarom dat opeens niet meer geldt?
Ik ben ook veel meer geinteresseerd in de achterliggende gedachte en actie van die bestuurder die het kruis negeert. Door een kruis rijden doe je meestal heel bewust (als je m niet gezien hebt verdien je zeker geen rijbewijs). Maar het hangt van de achterliggende gedachte af of een boete helpt. En bij een deel van de mensen zal het niet werken denk ik.
Citaat
Dan lijkt het mij de meest veilige oplossing om de gehele snelweg af te sluiten.
Dat was op de A16 het geval, en toch kwamen er nog mensen door. Dus blijkbaar werkt het niet zo makkelijk.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #206 Gepost op: 16 april 2012, 22:43:46
Mensen rijden om 1 of andere reden door een rood kruis, daar heb je rekening mee te houden als hulpverlener. Ik snap niet zo goed waarom dat opeens niet meer geldt?
Ik ben ook veel meer geinteresseerd in de achterliggende gedachte en actie van die bestuurder die het kruis negeert. Door een kruis rijden doe je meestal heel bewust (als je m niet gezien hebt verdien je zeker geen rijbewijs). Maar het hangt van de achterliggende gedachte af of een boete helpt. En bij een deel van de mensen zal het niet werken denk ik.Dat was op de A16 het geval, en toch kwamen er nog mensen door. Dus blijkbaar werkt het niet zo makkelijk.

Afsluiten dmv voertuigen en 1 agent die gewoon braaf alle kentekens noteerd. En via Leeuwarden een lidmaatschap opstuurt. Ongeacht de reden, het moet wel een verdomd goede reden zijn wil ik je geen bon geven! Want het is ronduit asociaal rijgedrag en nog een gevaarlijk ook.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #207 Gepost op: 16 april 2012, 22:51:23
Afsluiten dmv voertuigen en 1 agent die gewoon braaf alle kentekens noteerd. En via Leeuwarden een lidmaatschap opstuurt. Ongeacht de reden, het moet wel een verdomd goede reden zijn wil ik je geen bon geven! Want het is ronduit asociaal rijgedrag en nog een gevaarlijk ook.
Niet reden en excuus door elkaar halen ;)
Er is geen excuus om door een rood kruis te rijden, maar altijd een reden. Mensen doen niet iets 'zomaar'. En die reden, daar ben ik nou benieuwd naar. Sommige zullen het moedwillig doen van 'dit geldt niet voor mij', maar vele andere niet. Bijvoorbeeld omdat ze een afslag moeten hebben of geen reden van afsluiting zien.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #208 Gepost op: 16 april 2012, 23:01:56
Niet reden en excuus door elkaar halen ;)
Er is geen excuus om door een rood kruis te rijden, maar altijd een reden. Mensen doen niet iets 'zomaar'. En die reden, daar ben ik nou benieuwd naar. Sommige zullen het moedwillig doen van 'dit geldt niet voor mij', maar vele andere niet. Bijvoorbeeld omdat ze een afslag moeten hebben of geen reden van afsluiting zien.

Dan zie ik nog steeds geen reden, waarom ze niet lid gemaakt moeten worden. Het is een duidelijke regelgeving. Kies je er dan voor om toch het kruis negeren, dan loop je kans op een lidmaatschap inc adm. kosten:  €226,- En achteraf dan ook niet zeuren.

Want ik zie de reden niet van de afsluiting, dat is ook moedwillig het negeren. Zie je het kruis, dan rij je maar om. Lijkt me vrij simpel en duidelijk.

verder lijkt het me dan ook een zinloze discussie. Rode kruis negeren is een lidmaatschap.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #209 Gepost op: 16 april 2012, 23:13:40
Dan zie ik nog steeds geen reden, waarom ze niet lid gemaakt moeten worden. Het is een duidelijke regelgeving. Kies je er dan voor om toch het kruis negeren, dan loop je kans op een lidmaatschap inc adm. kosten:  €226,- En achteraf dan ook niet zeuren.

Want ik zie de reden niet van de afsluiting, dat is ook moedwillig het negeren. Zie je het kruis, dan rij je maar om. Lijkt me vrij simpel en duidelijk.

verder lijkt het me dan ook een zinloze discussie. Rode kruis negeren is een lidmaatschap.

Ik heb het allemaal gelezen en ik zou bijna zeggen Pully83 ga eens één keer mee met een WIS bij jou in de buurt dan heb je na één ochtend of avonddienst niet genoeg aan één boekje,gelukkig doen jullie er al véél aan qua handhaven maar nog steeds blijf het oppassen ook al staat er een rood X.
en ik wou ook effe zeggen waren er maar meer van die dienders als jou want niet iedereen heeft altijd zin om dit op te schrijven omdat ze dan allerlei punten hebben van ja we zijn zo weg of begrijpelijk mensen moeten hier er vanaf thv afrit.

groeten, rené

ps. ik lees weer rustig verder mee
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT