Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 368582 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #210 Gepost op: 16 april 2012, 23:27:31
ik ben het in deze ook zeker met pully eens. Want waarom moeten de handhavers zich gaan aanpassen aan de mensen, zij houden zich niet aan de regels en dan mag je het van mij voelen ook. En Rene wat jij zegt is misschien wel een ideetje. Gewoon eens op 1 of 2 dagen met elke Wis die dienst heeft die dag een agent mee. Dan heb ik het vermoeden dat ze bij het RDW een aantal extra mensen mogen aannemen om de instroom te kunnen verwerken.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #211 Gepost op: 16 april 2012, 23:33:11

Ik heb het allemaal gelezen en ik zou bijna zeggen Pully83 ga eens één keer mee met een WIS bij jou in de buurt dan heb je na één ochtend of avonddienst niet genoeg aan één boekje,gelukkig doen jullie er al véél aan qua handhaven maar nog steeds blijf het oppassen ook al staat er een rood X.
en ik wou ook effe zeggen waren er maar meer van die dienders als jou want niet iedereen heeft altijd zin om dit op te schrijven omdat ze dan allerlei punten hebben van ja we zijn zo weg of begrijpelijk mensen moeten hier er vanaf thv afrit.

groeten, rené

ps. ik lees weer rustig verder mee

Ik zie dat als een compliment. Dus dank daarvoor. Als ik er aan 1 niet genoeg heb, dan neem ik er toch 2 of meer mee.  O0

Ik wil wel even duidelijk maken, dat de zorg voor de slachtoffers voor gaat, zodra dat veilig kan. Maar zodra de mogelijkheid er is, dan sta ik gegarandeerd wat lidmaatschappen uit te schrijven.

Het is een mooi aanbod om een keer met een WIS op pad te gaan. Maar dan ga ik het nog terug krijgen, heb namelijk al wat uitnodigingen staan. Komt dat omdat ik zo aardig ben op dit forum?  8)

ik ben het in deze ook zeker met pully eens. Want waarom moeten de handhavers zich gaan aanpassen aan de mensen, zij houden zich niet aan de regels en dan mag je het van mij voelen ook. En Rene wat jij zegt is misschien wel een ideetje. Gewoon eens op 1 of 2 dagen met elke Wis die dienst heeft die dag een agent mee. Dan heb ik het vermoeden dat ze bij het RDW een aantal extra mensen mogen aannemen om de instroom te kunnen verwerken.

Het RDW? Ik gok dat je het CVOM/CJIB bedoelt voor alle lidmaatschappen? Hahaha
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #212 Gepost op: 16 april 2012, 23:38:03
Ik ben het ook met Pully eens. Negeren van rode kruis = direct een welverdiende bekeuring!

MAAR... het kan natuurlijk nooit kwaad om te kijken waarom mensen het kruis negeren. Niet als excuus, maar als leerpunt. Misschien dat dan specifieke maatregelen genomen kunnen worden om het verschijnsel tegen te gaan. Wat hier bedoeld wordt met aanpassen aan overtreders is mij niet helemaal duidelijk? Ik vindt het in ieder geval wel de verantwoordelijkheid van hulpverleners om te zorgen voor zichtbaarheid (hesjes aan!) en een zo veilig mogelijke afzetting na het kruis (IM-maatregelen).

Maar goed, de hoofdboodschap moet natuurlijk altijd zijn: rode kruizen niet negeren, dat is duidelijk!
Senior GGP / Oost-Brabant


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #213 Gepost op: 16 april 2012, 23:42:27
Ik ben het ook met Pully eens. Negeren van rode kruis = direct een welverdiende bekeuring!

MAAR... het kan natuurlijk nooit kwaad om te kijken waarom mensen het kruis negeren. Niet als excuus, maar als leerpunt. Misschien dat dan specifieke maatregelen genomen kunnen worden om het verschijnsel tegen te gaan. Wat hier bedoeld wordt met aanpassen aan overtreders is mij niet helemaal duidelijk? Ik vindt het in ieder geval wel de verantwoordelijkheid van hulpverleners om te zorgen voor zichtbaarheid (hesjes aan!) en een zo veilig mogelijke afzetting na het kruis (IM-maatregelen).

Maar goed, de hoofdboodschap moet natuurlijk altijd zijn: rode kruizen niet negeren, dat is duidelijk!

Natuurlijk moeten we gewoon de IM-maatregelen in acht nemen en zeker de zichtbaarheidsvestjes aan hebben. Voor agenten het liefst nog de gele jassen, voor een nog betere zichtbaarheid.

Het probleem bij een incident is dat het lastig is om een staandehouding te doen om te vragen wat de reden was. Omdat je natuurlijk iemand dan op de snelweg staande houdt. Dat moet je gewoon niet willen. Daarnaast kan je wel een enquete formulier opsturen gezamelijk met het lidmaatschap. Hahaha. Maar dat is meestal weer een aantal maanden later. Dus m.i. lastig om de reden te achterhalen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #214 Gepost op: 16 april 2012, 23:46:43
Het probleem bij een incident is dat het lastig is om een staandehouding te doen om te vragen wat de reden was. Omdat je natuurlijk iemand dan op de snelweg staande houdt. Dat moet je gewoon niet willen. Daarnaast kan je wel een enquete formulier opsturen gezamelijk met het lidmaatschap. Hahaha. Maar dat is meestal weer een aantal maanden later. Dus m.i. lastig om de reden te achterhalen.

Ja, dat wordt inderdaad lastig. Ik bedoelde het ook niet echt als taak voor de verbalisant, maar meer in het algemeen. Misschien dat het CJIB / Ministerie van Infrastructuur een keer een stagiaire op dit onderwerp kan zetten ;).
Senior GGP / Oost-Brabant


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #215 Gepost op: 16 april 2012, 23:47:40
Ja, dat wordt inderdaad lastig. Ik bedoelde het ook niet echt als taak voor de verbalisant, maar meer in het algemeen. Misschien dat het CJIB / Ministerie van Infrastructuur een keer een stagiaire op dit onderwerp kan zetten ;).

Is een goed idee.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #216 Gepost op: 17 april 2012, 00:00:28
Het RDW? Ik gok dat je het CVOM/CJIB bedoelt voor alle lidmaatschappen? Hahaha
Drank en multitasken gaat niet goed samen. Ik bedoelde inderdaad niet het RDW maar het CBR die de EMG's moet afhandelen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #217 Gepost op: 17 april 2012, 00:02:28
Drank en multitasken gaat niet goed samen. Ik bedoelde inderdaad niet het RDW maar het CBR die de EMG's moet afhandelen.

Dat kan ook. Maar volgens mij is het nog niet zo dat het negeren van een rood kruis direct lijdt tot een EMG. Ik ben er overigens wel een voorstander van.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #218 Gepost op: 17 april 2012, 00:05:49
Rood kruis negeren is wat mij betreft rijbewijs invorderen


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #219 Gepost op: 17 april 2012, 00:08:35
Rood kruis negeren is wat mij betreft rijbewijs invorderen

Helaas is de wetgeving niet zo.  :-\
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.