Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 367228 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #220 Gepost op: 17 april 2012, 00:09:52
Helaas is de wetgeving niet zo.  :-\

Als iemand met hoge(re) snelheid op een afgekruisde rijstrook rijdt, lijkt het mij voldoende voor art. 5 WvW, of vergis ik me?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #221 Gepost op: 17 april 2012, 00:17:34
Niet reden en excuus door elkaar halen ;)
Er is geen excuus om door een rood kruis te rijden, maar altijd een reden. Mensen doen niet iets 'zomaar'. En die reden, daar ben ik nou benieuwd naar.

De reden is voor mij heel simpel en bestaat uit 2 punten.
1. Je bent met andere zaken dan het verkeer bezig en let niet op wat er gebeurd op en/of rondom de weg waar je bent.
2. Je hebt er gewoon volledig schijnt aan en denkt het beter te weten en willens en wetens de overtreding begaat.

In beide gevallen verdien je het gewoon om lid van de club te worden waarbij zeker voor punt 2 geldt in mijn ogen invordering
van het RBW op basis van Artikel 5.
Fijn dat men tegenwoordig als het RBW wordt ingevorderd het RBW voor minimaal 2 maanden kwijt is gelijk een mooie periode
om te overdenken van een gigantische oetlul je bent en om te besluiten je gedrag aan te passen voor als je hem weer terug krijgt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #222 Gepost op: 17 april 2012, 00:25:00
Als iemand met hoge(re) snelheid op een afgekruisde rijstrook rijdt, lijkt het mij voldoende voor art. 5 WvW, of vergis ik me?

Aan artikel 5 zitten nog al wat haken en ogen aan. Dat is geen simpel bonnetje zoals R610 wel is. Je zult dan een tik verbaal moeten maken, met alle feiten en omstandigheden. Ik begrijp precies wat je bedoelt hoor. Maar vanwege al het extra werk, denk ik dat je de diender minder snel er tegen op gaat zien treden. Al dat papier werk. Dat zou betekenen dat als je 1 incident gehad hebt. Je daarna anderhalve dienst zit te tikken om al die aso's een pv te geven. Daarnaast kan je het RB alleen invorderen bij een staande houding. Anders zal het via de rechter gaan. Duurt weer een tijdje.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #223 Gepost op: 17 april 2012, 00:30:25
Aan artikel 5 zitten nog al wat haken en ogen aan. Dat is geen simpel bonnetje zoals R610 wel is. Je zult dan een tik verbaal moeten maken, met alle feiten en omstandigheden. Ik begrijp precies wat je bedoelt hoor. Maar vanwege al het extra werk, denk ik dat je de diender minder snel er tegen op gaat zien treden. Al dat papier werk. Dat zou betekenen dat als je 1 incident gehad hebt. Je daarna anderhalve dienst zit te tikken om al die aso's een pv te geven. Daarnaast kan je het RB alleen invorderen bij een staande houding. Anders zal het via de rechter gaan. Duurt weer een tijdje.

Lang leve de bureaucratie 98uiye


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #224 Gepost op: 17 april 2012, 00:35:01
Lang leve de bureaucratie 98uiye

Tja, maar snap je nu waarom ik het dan liever bij de R610 hou. Die is ook zoals ik al een paar keer gezegd heb: €220,- ex adm. kosten.

Dan raak je ook wel iemand en dat bespaart je heel erg veel tijd, qua afhandelen. Dus weer eerder op straat. En dat is toch de plek waar een diender thuis hoort.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #225 Gepost op: 17 april 2012, 00:41:56
Tja, maar snap je nu waarom ik het dan liever bij de R610 hou. Die is ook zoals ik al een paar keer gezegd heb: €220,- ex adm. kosten.

Dan raak je ook wel iemand en dat bespaart je heel erg veel tijd, qua afhandelen. Dus weer eerder op straat. En dat is toch de plek waar een diender thuis hoort.
Ik snap je volledig. En het boetebedrag is inderdaad niet misselijk. Ik snap alleen niet dat de kruizen na alle media-aandacht nog steeds worden genegeerd door mensen.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #226 Gepost op: 17 april 2012, 00:46:35
Ik snap je volledig. En het boetebedrag is inderdaad niet misselijk. Ik snap alleen niet dat de kruizen na alle media-aandacht nog steeds worden genegeerd door mensen.

Ik wel zie mijn reactie een stukje omhoog.
De reden is voor mij heel simpel en bestaat uit 2 punten.
1. Je bent met andere zaken dan het verkeer bezig en let niet op wat er gebeurd op en/of rondom de weg waar je bent.
2. Je hebt er gewoon volledig schijnt aan en denkt het beter te weten en willens en wetens de overtreding begaat.

In beide gevallen verdien je het gewoon om lid van de club te worden waarbij zeker voor punt 2 geldt in mijn ogen invordering
van het RBW op basis van Artikel 5.
Fijn dat men tegenwoordig als het RBW wordt ingevorderd het RBW voor minimaal 2 maanden kwijt is gelijk een mooie periode
om te overdenken van een gigantische oetlul je bent en om te besluiten je gedrag aan te passen voor als je hem weer terug krijgt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #227 Gepost op: 17 april 2012, 00:53:04
Ik wel zie mijn reactie een stukje omhoog.
Heb ik gezien, en de punten die je aankaart, daar heb je gelijk in. Maar je zou denken dat na de media-aandacht en het hoge boetebedrag men toch meer oplet. Voor de 2e categorie daar doe je weinig tegen dan verbaliseren, en als het aan mij ligt inderdaad art. 5. Maar als dat betekend dat men weer een halve dag op kantoor zit.... Ik zeg spijkermatten O0


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #228 Gepost op: 17 april 2012, 01:10:16
Altijd fijn om gelijk te krijgen Vroemvroem  O0
Van mij mogen de spijkermatten ook ingezet worden maar dat zal het niet normaal denkende kantoor stropdassen die de richtlijnen ervoor bedenken wel niet snappen vrees ik. Dus die optie blijft edele hoop helaas.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #229 Gepost op: 17 april 2012, 01:17:03
Altijd fijn om gelijk te krijgen Vroemvroem  O0
Van mij mogen de spijkermatten ook ingezet worden maar dat zal het niet normaal denkende kantoor stropdassen die de richtlijnen ervoor bedenken wel niet snappen vrees ik. Dus die optie blijft edele hoop helaas.
Ben ik ook bang voor. Eén ding is wel zeker, er moet nu echt iets gaan gebeuren, want alleen verbaliseren helpt schijnbaar niet. Het is wachten totdat het een keer misgaat, voor zover dat nog niet is gebeurd met de vele buffervoertuigen en botsabsorbers die zijn gesneuveld in het veld