Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 367151 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #250 Gepost op: 17 april 2012, 12:23:53
Dat zal de video van MediaTV zijn op o.a. 0:43 waarvan ik niet weet hoe ik die moet plaatsen zonder dat hij hier zichtbaar is.
Heeft met dat embedden te maken.

Ik heb persoonlijk het vermoeden dat er toen nog niet voor een algehele aflsuiting is gekozen dus dat de beelden net zijn van
voordat men Middel HV of Grote HV heeft gemaakt.
Media TV heeft inderdaad beelden. O0


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #251 Gepost op: 17 april 2012, 14:49:24
Nee, zet wat mannetjes neer met een geweer........ Met alle respect, iedereen die het idee van spijkermatten serieus wil opperen voor dit soort dingen....  :-X

Denk toch logisch na, wat een onzin.....

Je zou wettelijk gezien wel andreassen neer mogen leggen. Deze zijn "overrijdbaar" maar schrikken toch wel behoorlijk af. Heb ooit een keer over die dingen gereden bij wijze van test. Nooit meer. Tevens liggen er dan visuele opstakels. Daar rijd men ook niet zomaar overheen.

Trouwens een VeVa (verplaatsbare vangrail) bij iedere afrit/rijkswegsplitsing zou leuk zijn voor de omzet van waar ik werk, echter in de praktijk zijn die dingen niet te betalen. Iig liever niet van mijn belastingcenten. Gewoon houden aan de wet zeg ik!
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #252 Gepost op: 17 april 2012, 14:55:56
Je zou wettelijk gezien wel andreassen neer mogen leggen. Deze zijn "overrijdbaar" maar schrikken toch wel behoorlijk af. Heb ooit een keer over die dingen gereden bij wijze van test. Nooit meer. Tevens liggen er dan visuele opstakels. Daar rijd men ook niet zomaar overheen.
De vraag is of je daarmee niet juist extra gevaar veroorzaakt? Mensen die ineens gaan uitwijken etc.? Zou het niet werken om direct na een ongeval een kiepwagen met grind mee te laten rijden? Leegstorten op 't asfalt en uitspreiden wedden dat mensen rustig gaan rijden? Na afloop even opzuigen en klaar voor hergebruik!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #253 Gepost op: 17 april 2012, 15:48:53
De vraag is of je daarmee niet juist extra gevaar veroorzaakt? Mensen die ineens gaan uitwijken etc.?
Elke automobilist krijgt bij het naderen van een ongeval op de rijksweg diverse waarschuwingen, veranderend verkeerspatroon,  zwaailichten, matrixborden, remlichten, alarmlichten ed.
Als sommige automobilisten deze sterke waarschuwingen en aanwijzingen toch moedwillig negeren en toch door blijven kachelen op afgekruiste banen, dan knallen ze wat mij betreft beter op de ter plekke opgeworpen obstakels die onze hulpverleners beschermen dan op onze hulpverleners zelf.
Opgeworpen obstakels vormen alleen een direct gevaar voor dit soort mensen zelf. Dat zoeken ze dan ook bewust op.
Langdurige ontzegging rijbevoegdheid vind ik dan ook een goede straf voor dit soort mensen, naast het persoonlijk verhalen van schade van de beschadigde beveiligings obstakels en andere zaken.
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #254 Gepost op: 17 april 2012, 15:50:26
@Kaasje: dat zeg je wel, maar ik ken een waar gebeurd verhaal waarin daadwerkelijk twee kiepwagens met zand de weg geblokkeerd hebben. Niet bij een ongeval helaas, maar bij wegwerkzaamheden op een provinciale weg. Hier reden automobilisten gewoon om de hekken heen dwars door kleeflagen en langs wegwerkers. Aanwezige verkeersregelaars bij de hekken werden simpelweg genegeerd. Omdat de politie "geen capaciteit" had heeft de kantonnier daarop op eigen houtje twee kiepwagens met zand laten komen en deze aan beide zijden midden op de weg laten leeg kiepen. Met een half uurtje stond er ook politie...  0098

Precies wat ik dus probeer te zeggen: sommige mensen zijn rare wezens die zich niet laten tegenhouden door een rood kruis of een verkeersbord. Daar helpt alleen een keiharde afzetting tegen. Jammer voor alle goedwillende bestuurders, maar dan moet het maar zo.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #255 Gepost op: 17 april 2012, 15:51:00
Elke automobilist krijgt bij het naderen van een ongeval op de rijksweg diverse waarschuwingen, veranderend verkeerspatroon,  zwaailichten, matrixborden, remlichten, alarmlichten ed.
Als sommige automobilisten deze sterke waarschuwingen en aanwijzingen toch moedwillig negeren en toch door blijven kachelen op afgekruiste banen, dan knallen ze wat mij betreft beter op de ter plekke opgeworpen obstakels die onze hulpverleners beschermen dan op onze hulpverleners zelf.
Opgeworpen obstakels vormen alleen een direct gevaar voor dit soort mensen zelf. Dat zoeken ze dan ook bewust op.
Langdurige ontzegging rijbevoegdheid vind ik dan ook een goede straf voor dit soort mensen, naast het persoonlijk verhalen van schade van de beschadigde beveiligings obstakels en andere zaken.
Ik heb het over de obtsakels die op de weg liggen waardoor weggebruikers wellicht hun auto ineens opzij gooien.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #256 Gepost op: 17 april 2012, 15:52:35
@Kaasje: dat zeg je wel, maar ik ken een waar gebeurd verhaal waarin daadwerkelijk twee kiepwagens met zand de weg geblokkeerd hebben. Niet bij een ongeval helaas, maar bij wegwerkzaamheden op een provinciale weg. Hier reden automobilisten gewoon om de hekken heen dwars door kleeflagen en langs wegwerkers. Aanwezige verkeersregelaars bij de hekken werden simpelweg genegeerd. Omdat de politie "geen capaciteit" had heeft de kantonnier daarop op eigen houtje twee kiepwagens met zand laten komen en deze aan beide zijden midden op de weg laten leeg kiepen. Met een half uurtje stond er ook politie...  0098

Precies wat ik dus probeer te zeggen: sommige mensen zijn rare wezens die zich niet laten tegenhouden door een rood kruis of een verkeersbord. Daar helpt alleen een keiharde afzetting tegen. Jammer voor alle goedwillende bestuurders, maar dan moet het maar zo.

Hoi,

Met grind bedoelde ik dat bij hoge snelheid het grind zal opspatten tegen de auto's waardoor er schade zal ontstaan aan de auto. Ik denk dat dan mensen wel even goed uitkijken (want dan gaat het om hun bolide, in plaats van de veiligheid van anderen)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #257 Gepost op: 17 april 2012, 15:55:00
Kaasje, zeker, dat had ik begrepen. Maar het feit dat mensen geen schade willen rijden betekent dus eigenlijk dat je de weg blokkeert. Lijkt me op zich prima  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #258 Gepost op: 17 april 2012, 15:56:46
Ik heb het over de obtsakels die op de weg liggen waardoor weggebruikers wellicht hun auto ineens opzij gooien.
Ja plotseling uitwijken voor obstakels, auto's en auto-onderdelen moet je soms wel als een ongeluk net is gebeurt en er nog geen file is.
Ik zou graag zo snel mogelijk fysieke barrieres van de wegbeheerder willen zien ter bescherming van de hulpverleners.
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #259 Gepost op: 17 april 2012, 16:10:25
Kaasje, zeker, dat had ik begrepen. Maar het feit dat mensen geen schade willen rijden betekent dus eigenlijk dat je de weg blokkeert. Lijkt me op zich prima  >:D

Of gewoon rustig over heen rijden ;) Zal vast wel een slimme kop 50 km-grind kunnen verzinnen :P
Hobby Bobby eenheid Den Haag