Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 368630 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #260 Gepost op: 17 april 2012, 17:30:13
Of gewoon rustig over heen rijden ;) Zal vast wel een slimme kop 50 km-grind kunnen verzinnen :P
Ja, dat noemen we "split", en dat verdwijnt op snelwegen in de open asfaltlaag  98uiye

Het is ook het type grind dat je in de berm van de weg terugvindt als je er teveel op strooit en/of geen kleeflaag eronder plakt  098uo
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #261 Gepost op: 17 april 2012, 17:38:05
maar dat zal niet over 1 nacht ijs gaan (of er moet gestrooid zijn)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #262 Gepost op: 17 april 2012, 21:15:50
Dat grind vind ik echt geen goed idee. Ten eerste veroorzaakt het een ernsitge vermindering van de grip. Daarnaast is het gevaarlijk voor motorrijders. Ten derde veroorzaakt het opspatttend grind geen schade aan de eigen auto, maar aan de auto's om je heen en met name de auto achter je.

Dus ik zeg 3 x niks!!

Daarnaast is het heel simpel. Al die excusses over waarom iemand een rood kruis zou kunnen negeren. Als die excuses zijn onzin! Rood kruis betekend gewoon niet over die rijstrook rijden. Doe je dat wel? Ervaar dan de consequentie's! Daarnaast wel even de wet iets aanpassen, zodat je een EMG of invordering en ongeldig verklaring van het RB kan opleggen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #263 Gepost op: 17 april 2012, 21:39:17
Dat grind vind ik echt geen goed idee. Ten eerste veroorzaakt het een ernsitge vermindering van de grip. Daarnaast is het gevaarlijk voor motorrijders. Ten derde veroorzaakt het opspatttend grind geen schade aan de eigen auto, maar aan de auto's om je heen en met name de auto achter je.

Dus ik zeg 3 x niks!!

Daarnaast is het heel simpel. Al die excusses over waarom iemand een rood kruis zou kunnen negeren. Als die excuses zijn onzin! Rood kruis betekend gewoon niet over die rijstrook rijden. Doe je dat wel? Ervaar dan de consequentie's! Daarnaast wel even de wet iets aanpassen, zodat je een EMG of invordering en ongeldig verklaring van het RB kan opleggen.

Wat ben je weer lekker positief ;) Maar je hebt gelijk! Ik heb alleen geleerd dat je altijd gekke ideeën gewoon moet vertellen, er is soms altijd iemand die er dan mee vandoor gaat ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #264 Gepost op: 17 april 2012, 21:42:40
Wat is er mis met de ouderwetse pilonnen? Langzaamrijdend, om de zoveel meter een pilon en vlak voor het ongeval een "fuik"maken waar ze zich vastrijden en meteen het rijbewijs afpakken.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #265 Gepost op: 17 april 2012, 21:44:35
Wat ben je weer lekker positief ;) Maar je hebt gelijk! Ik heb alleen geleerd dat je altijd gekke ideeën gewoon moet vertellen, er is soms altijd iemand die er dan mee vandoor gaat ;)

Ok, dan maar net als vroeger. Twee vrachtwagencombi's zo dirigeren dat ze de weg blokeren.

Dat deden we tenminste in 1989 bij een groot ongeval op de A28. Toen moest het verkeer er wel af, want zoals zoveel hollanders redeneren:"Jij ben KMar, daar hoeven wij niet naar te luisteren".
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #266 Gepost op: 17 april 2012, 21:46:40
Wat ben je weer lekker positief ;) Maar je hebt gelijk! Ik heb alleen geleerd dat je altijd gekke ideeën gewoon moet vertellen, er is soms altijd iemand die er dan mee vandoor gaat ;)

Het gaat er niet om of je positief of negatief bent. Je mag altijd "gekke" ideeën opperen. Het wel bekende out of the box denken. Daar sta ik voor open, maar ik ben alleen kritisch omdat ik naar de verkeersveiligheid en hinder gaat. Met name het stukje over de motorrijders is voor mij al een opzich zelf staand feit, waarom we het niet moeten gaan doen.

Nieuwe out of the box optie's zijn nog steeds welkom! Echter zijn er op dit forum een aantal verkeersdiender en andere forumleden die veelal met verkeer te maken hebben ivm hun werkzaamheden. Daarnaast zijn er ook mensen die een grote intresse in verkeer hebben. Deze mensen zullen erg kritisch zijn. (Ja het is een aanname) Maar zij zullen wel hun ervaring meenemen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #267 Gepost op: 17 april 2012, 21:48:15
Wat is er mis met de ouderwetse pilonnen? Langzaamrijdend, om de zoveel meter een pilon en vlak voor het ongeval een "fuik"maken waar ze zich vastrijden en meteen het rijbewijs afpakken.

Lijkt me een goed idee. Een kanttekening is wel... Wie gaat de administratie doen? Want het is wel een arbeidsintensieve actie voor de politie.


Ok, dan maar net als vroeger. Twee vrachtwagencombi's zo dirigeren dat ze de weg blokeren.

Dat deden we tenminste in 1989 bij een groot ongeval op de A28. Toen moest het verkeer er wel af, want zoals zoveel hollanders redeneren:"Jij ben KMar, daar hoeven wij niet naar te luisteren".

Dat hebben ze  nou nooit tegen mij gezegd.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #268 Gepost op: 17 april 2012, 22:07:52
Dat hebben ze  nou nooit tegen mij gezegd.

Ze hebben het ook nooit irl in mijn gezicht gezegd, maar wel op verjaardagen ed. "jij mag een burger toch niet beboeten?!?"
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #269 Gepost op: 17 april 2012, 22:12:51
Ze hebben het ook nooit irl in mijn gezicht gezegd, maar wel op verjaardagen ed. "jij mag een burger toch niet beboeten?!?"

Hmmm, die quote komt me dan wel weer bekend voor.  ;D Ik had daar meestal het antwoord op: "Probeer het uit."
Dan snapte ze meestal de hint al. Hahahaha
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.