Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 367145 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #290 Gepost op: 9 mei 2012, 20:09:28
Je hebt mensen die al tig jaar hun rijbewijs hebben en totaal niet weten wat sommige dingen betekenen en ja qua bumperkleven was wel een campagne ( 2 seconde regel) en als je een rijbewijs hebt, waarom zijn dan bijvoorbeeld BOB campagnes nodig?


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #291 Gepost op: 9 mei 2012, 22:49:19
Je hebt mensen die al tig jaar hun rijbewijs hebben en totaal niet weten wat sommige dingen betekenen en ja qua bumperkleven was wel een campagne ( 2 seconde regel) en als je een rijbewijs hebt, waarom zijn dan bijvoorbeeld BOB campagnes nodig?

Ik denk dat dit ligt aan het feit dat er weinig ongevallen gebeuren omdat mensen het rode kruis negeren. Het gaat vaak net goed of bijna fout. Dit in tegenstelling tot het met alcohol op achter het stuur, maar daar is denk ik geen verdere toelichting op nodig.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #292 Gepost op: 9 mei 2012, 23:01:58
Ik denk dat dit ligt aan het feit dat er weinig ongevallen gebeuren omdat mensen het rode kruis negeren. Het gaat vaak net goed of bijna fout. Dit in tegenstelling tot het met alcohol op achter het stuur, maar daar is denk ik geen verdere toelichting op nodig.

Het gaat vaker fout dan dat je denkt.

Net als bij alle schade's die worden gereden bij winkelcentra worden de meeste van deze aanrijdingen niet gemeld. Waarom zou je melden dat je een afzetbaken hebt geraakt? Die schade krijg je toch niet vergoed als je WA verzekerd bent, en de all-riskers hoor ik al zeggen "ja ik kwam bij de auto en toen zag ik dit". Ook het Infra bedrijf zal geen aangifte doen want de eventuele schade's zitten in de offerte naar de klant toe al verwerkt, net als ik ze heb verwerkt in mijn AV.

Gemiddeld bij een afzetting van 5km kan ik aan het eind van de afzetting 3 à 4 verkeerskegels(€ 45,-p/s als je er minimaal 500 koopt) weggooien omdat ze zijn overreden, ook kan ik jaarlijks 1 à 2 setjes met nieuwe Andreasstrips(€ 125,- p/s € 375,- per set) aanschaffen omdat er zo vaak overheen wordt gereden dat ze breken. Per jaar rijden ze bij mij iig wel twee palen met J16A01/50"rijdende afzetting"(per set € 380,-)  aan gort.

Dan hebben we nog niet gesproken over de spiegels en andere dingen die van de voertuigen worden afgereden die in de afzetting staan. Of de stukken asfalt die opnieuw gefreest en gelegd moeten worden omdat er een idioot met vrachtauto toch via de afzetting overheen rijd om de weg te verlaten.

Nee, gelukkig zijn er nog geen doden gevallen. Echter ik denk dat dat niet lang meer op zich laat wachten.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #293 Gepost op: 9 mei 2012, 23:07:57
Klopt.. laatst baantje naast vluchtstrook afgekruist, A16. 2x RWS + 2x ambu, (nota bene een tekstwagen erbij met pijl!) met signalering op vluchtstrook. Ik spiegel, stap uit, komt er toch nog een Mercedes Sprinter bus, grijs, nieuw, langs me heen denderen. De vouwen uit m'n broek. Het rode kruis totaal negerend..


sylvester1986

  • Gast
Reactie #294 Gepost op: 9 mei 2012, 23:21:03
Wat voor straf krijg je dan als je dik door het Rode kruis gaat en je schept een hulpverlener fataal?


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #295 Gepost op: 9 mei 2012, 23:23:21
Éénendértig?  :o :o :-\
Waar gaat dit heen  :-X
Ik wist wel waar dat heen ging alst aan mij lag: naar de EMG cursus met een ingevorderd rijbewijs. En als ze ooit weer zoiets flikten:  rijbewijs ongeldig verklaren en helemaal trug bij af naar de rijschool, allemaal op eigen kosten. Eens kijken als men dergelijke straffen vooruit stelt hoe braaf ze worden.  >:(
Men zo een gasten heb ik geen compassie. Ze mogen blij zijn dat ik maar een simpel vkrtje ben en geen Flik, dan piepten ze anders.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #296 Gepost op: 9 mei 2012, 23:36:03
Wat voor straf krijg je dan als je dik door het Rode kruis gaat en je schept een hulpverlener fataal?

Wat mij betreft PV voor negeren rood kruis gevolgd door Art 5 en aanmelden EMG en wat betreft iemand omverrijden
( hulpverlener of niet doet er niet toe ) die overlijdt Wetboek van Strafrecht Art 287 Doodslag.

Wetboek van Strafrecht
Artikel 287
Hij die opzettelijk een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan doodslag, gestraft met gevangenisstraf van ten
hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie.
BRON: http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/287.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #297 Gepost op: 10 mei 2012, 00:09:08
Artikel 5 is niet van toepassing, eerder artikel 6:

Het is een ieder die aan het verkeer deelneemt verboden zich zodanig te gedragen dat een aan zijn schuld te wijten verkeersongeval plaatsvindt waardoor een ander wordt gedood of waardoor een ander zwaar lichamelijk letsel wordt toegebracht of zodanig lichamelijk letsel dat daaruit tijdelijke ziekte of verhindering in de uitoefening van de normale bezigheden ontstaat.

Strafbepaling: 3 jaar, bij roekeloosheid 6 jaar.

Maar het is kijkend naar het totale plaatje afhankelijk van veel meer factoren. Indien er zodanig gedragen is dat iemand dondersgoed wist dat hij daarbij enorme risico's nam, door bijvoorbeeld met 120 km/u door een afzetting te rijden, dan kan het best zo zijn dat je de overstap maakt naar doodslag.
EMG is ook niet meer van toepassing, maar gewoon een art 130 procedure met alle informatie voor het CBR.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #298 Gepost op: 10 mei 2012, 01:23:52
nekschot?

Leuk artikel in de krant (liefst de Telegraaf dan is het lekker sensationeel)
Citaat
Politie schiet rode kruis rijder dood.

Maar ff heel serieus: ik nijg er steeds meer naar om rijbewijzen in te gaan vorderen op grond van artikel 5. Dit is complete waanzin! Uit eigen ervaring weet ik dat ik met blauwe lampen het verkeer nog redelijk in bedwang kan houden, maar zodra ik blauw omzet in oranje rijden ze tot aan de bumper van de Volvo om dan stom verbaasd te zeggen "ze lieten me er niet tussen  :'("

Volgens mij heb ik het eerder geschreven: afsluiting A2 bij Amsterdam. Ze rijden letterlijk door 2 rijstroken rood kruis, portaal na portaal na portaal en zitten je dan stom aan te kijken......Gek hé als de diender boos wordt.....

Ik kan vorderen (voor de duidelijkheid: 130 WVW's) wat ik wil, maar serieus dit gaat vandaag of morgen mensen levens kosten! Ik wil wel een dealtje maken met Opstalten (oeps type fout) ik eis geen salaris verhoging als hij de R610 veranderd in: ........ >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #299 Gepost op: 25 mei 2012, 04:58:21
Automobilisten negeren massaal rood kruis na ongeval Velsen-Zuid

VELSEN-ZUID - Een afsluiting van de afslag naar de A22 vanaf de A9 is donderdagochtend door zo'n twintig automobilisten genegeerd.

Een automobilist die vanaf de A9 de afslag naar de A22 nam is door onbekende oorzaak een stuk door de berm gereden om daarna met zijn auto in een sloot te belanden.

Diverse automobilisten die het zagen gebeuren zijn direct gestopt en hebben de bestuurder uit het water gehaald. Hij is met onbekend letsel vervoerd naar het ziekenhuis.

Voor de afhandeling van het ongeval was de afrit naar de A22 afgesloten middels twee rode kruizen boven de weg. Tot verbazing van de politie werden deze genegeerd en reden automobilisten ook de dwars geplaatste politiewagens voorbij. Zelfs toen Rijkswaterstaat een wagen met waarschuwingsbord had geplaatst reden de automobilisten in colonne er aan voorbij.

Iedereen die te ver was doorgereden om nog opnieuw in te voegen op de A9 werd door een politieagent doorverwezen naar zijn collega's. Deze hebben alle gegevens genoteerd. Indien Rijkswaterstaat bevestigd dat op dat moment de rode kruizen al geactiveerd waren kan men een bekeuring verwachten voor het negeren van een rood kruis en mogelijk ook voor het in gevaar brengen van hulpverleners.

Een aantal automobilisten dat nog niet het puntstuk voorbij was ontsnapte aan een mogelijke bekeuring en kon via de A9 de weg vervolgen.

Foto: Ko van Leeuwen


Video met verbazende beelden is te vinden via deze link: http://www.haarlemsdagblad.nl/video/article15812623.ece/Automobilisten-negeren-massaal-rood-kruis-na-ongeval-Velsen-Zuid?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.