Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 367284 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #310 Gepost op: 26 mei 2012, 11:41:26
Ja, maar over het algemeen als een afzetting niet is doorgezet komt daarna een "einde van de op matrix aangegeven ge/verboden".
Daar vind ik dat de weggebruiker hier ook van mag uitgaan. Zeker als een opvolgende matrix pas zichtbaar is als je in de bocht rijdt.
2 Banen zijn afgekruisd, vervolgens is er niks te zien en dan zou er "einde van de op matrix aangegeven ge/verboden" zijn? Lijkt me niet logisch. Beetje gezond verstand  gebruiken zegt meer...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #311 Gepost op: 26 mei 2012, 15:04:49
2 Banen zijn afgekruisd, vervolgens is er niks te zien en dan zou er "einde van de op matrix aangegeven ge/verboden" zijn? Lijkt me niet logisch. Beetje gezond verstand  gebruiken zegt meer...

Vervolgens is de afzetting ook niet doorgezet en staan er voertuigen dusdanig opgesteld in de afzetting wat doet lijken op een "doorgang".

Je kunt je laten meeslepen door de regels het mag wel / niet, maar je moet ook het kan wel / niet mee wegen.

En dus als je het filmpje goed bekijkt en je hebt redelijke kennis van IM, staan de voertuigen in de afzetting in Fend-Off en dan ook nog eens tegengesteld en gefaseerd waardoor ze het beeld geven dat er een veilige route is gecreëerd. Dit wordt nog eens onderstreept door het rijtje met kegels dat voorbij het laatste politievoertuig staat.
Zoals ik al zei, ik gebruik mijn gezonde verstand maar ook ik vind/vond deze afzetting onduidelijk.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #312 Gepost op: 26 mei 2012, 15:15:18
Op 0:30 zie je toch heel erg duidelijk dat er 2 RWS wagens die duidelijk naar links wijzen met de pijl, ik snap niet hoe dit onduidelijkheden kan geven...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #313 Gepost op: 26 mei 2012, 16:35:47
Vervolgens is de afzetting ook niet doorgezet en staan er voertuigen dusdanig opgesteld in de afzetting wat doet lijken op een "doorgang".

Je kunt je laten meeslepen door de regels het mag wel / niet, maar je moet ook het kan wel / niet mee wegen.

En dus als je het filmpje goed bekijkt en je hebt redelijke kennis van IM, staan de voertuigen in de afzetting in Fend-Off en dan ook nog eens tegengesteld en gefaseerd waardoor ze het beeld geven dat er een veilige route is gecreëerd. Dit wordt nog eens onderstreept door het rijtje met kegels dat voorbij het laatste politievoertuig staat.
Zoals ik al zei, ik gebruik mijn gezonde verstand maar ook ik vind/vond deze afzetting onduidelijk.

Er is niets, maar dan ook echt helemaal niets onduidelijk aan deze situatie. 2 rode kruizen boven de rijstroken.......................dus niet op rijden. Heel erg duidelijk volgens mij. Toch op rijden is een bonnetje, ook dat lijkt me duidelijk. En of er nu wel of geen voertuigen op de rijbaan staan, al dan niet in een soort van fend-off met ik weet niet hoeveel kegels er omheen: NIET OP RIJDEN. Er staan namelijk twee rode kruizen boven desbetreffende rijstroken. Ze zijn dus afgekruist, wat betekent dat je er NIET op mag rijden. Zou er een "route" gecreeerd zijn waarover het overig verkeer stapvoets zou mogen rijden, dan zou er boven desbetreffende rijstrook geen kruis meer branden, maar 50 in de matrix staan.  Succes met de rechtszaak, de proces-kosten komen dan nog eens bovenop het boetebedrag.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #314 Gepost op: 29 mei 2012, 01:16:48
Er is niets, maar dan ook echt helemaal niets onduidelijk aan deze situatie. 2 rode kruizen boven de rijstroken.......................dus niet op rijden. Heel erg duidelijk volgens mij. Toch op rijden is een bonnetje, ook dat lijkt me duidelijk. En of er nu wel of geen voertuigen op de rijbaan staan, al dan niet in een soort van fend-off met ik weet niet hoeveel kegels er omheen: NIET OP RIJDEN. Er staan namelijk twee rode kruizen boven desbetreffende rijstroken. Ze zijn dus afgekruist, wat betekent dat je er NIET op mag rijden. Zou er een "route" gecreeerd zijn waarover het overig verkeer stapvoets zou mogen rijden, dan zou er boven desbetreffende rijstrook geen kruis meer branden, maar 50 in de matrix staan.  Succes met de rechtszaak, de proces-kosten komen dan nog eens bovenop het boetebedrag.

Ik kan niet anders dan mij daar bij aansluiten. Ik heb het filmpje gezien, dat ziet er gewoon goed uit.

"Ookal had ik graag gesien dat ze de polietie otoos dwars op de weg hadden geset want dan kunnen de mensen sonder verstantd ook snappen dat je daar niet mag rijden. "

maar ff zonder gekheid: Vooruit kijken is regeren! Als je aankomt rijden staan er pijlen die een kant op wijzen. Daarna komen kruizen. Daarna komen de hindernissen(politie/ rws of andere middelen). En daarna..... wat mij betreft een invordering van het rijbewijs, een dikke artikel 130 a 800 euro en bedankt tot ziens!  

Mijn moto: we zijn er weer in geslaagd een idioot van de weg te halen en de file een stukje korter te maken.

aldus moppersmurf!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #315 Gepost op: 31 mei 2012, 17:10:22
Ik kan niet anders dan mij daar bij aansluiten. Ik heb het filmpje gezien, dat ziet er gewoon goed uit.

"Ookal had ik graag gesien dat ze de polietie otoos dwars op de weg hadden geset want dan kunnen de mensen sonder verstantd ook snappen dat je daar niet mag rijden. "

maar ff zonder gekheid: Vooruit kijken is regeren! Als je aankomt rijden staan er pijlen die een kant op wijzen. Daarna komen kruizen. Daarna komen de hindernissen(politie/ rws of andere middelen). En daarna..... wat mij betreft een invordering van het rijbewijs, een dikke artikel 130 a 800 euro en bedankt tot ziens!  

Mijn moto: we zijn er weer in geslaagd een idioot van de weg te halen en de file een stukje korter te maken.

aldus moppersmurf!

Mopper ik ben het helemaal met je eens. Maar dit soort mensen zouden we niet eens een 130 moeten geven. Maar gewoon invorderen. Het OM zou deze mensen dan een straf moeten opleggen dat het rijbewijs ongeldig verklaard wordt en een bijkomende straf dat deze mensen de eerste 5 jaar geen motorvoertuig mag besturen. Na die 5 jaar mogen ze zich weer aanmelden bij een rijschool en van vooraf aan beginnen met zowel theorie als praktijklessen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #316 Gepost op: 31 mei 2012, 17:32:15
Ik ben het helemaal met jullie eens als de situatie voor de gemiddelde weggebruiker duidelijk zou zijn.

Maar ik mag mij denk ik wel een prof noemen en ook ik moest twee keer kijken.

Misschien is dit ook de reden waarom het IM voorschrijft dat voertuigen in de afzetting niet in Fend-Off worden gezet?

De meeste reactie's die ik nu lees zijn "Nee het mag niet, maar niemand neemt het kan niet in oogschouw".

Laten we duidelijk zijn, als je een afzetting plaatst maak hem dan ook duidelijk en maak hem af. Dan zijn dit soort discussie's niet nodig.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #317 Gepost op: 31 mei 2012, 17:38:21
Ik ben het helemaal met jullie eens als de situatie voor de gemiddelde weggebruiker duidelijk zou zijn.

Maar ik mag mij denk ik wel een prof noemen en ook ik moest twee keer kijken.

Misschien is dit ook de reden waarom het IM voorschrijft dat voertuigen in de afzetting niet in Fend-Off worden gezet?

De meeste reactie's die ik nu lees zijn "Nee het mag niet, maar niemand neemt het kan niet in oogschouw".

Laten we duidelijk zijn, als je een afzetting plaatst maak hem dan ook duidelijk en maak hem af. Dan zijn dit soort discussie's niet nodig.

Een roodkruis is meer dan voldoende. Als er een roodkruis boven een rijstrook staat, mag je niet over die rijstrook heen. Dus deze discussie is niet nodig. Want je mag het rode kruis niet negeren.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #318 Gepost op: 31 mei 2012, 17:43:48
Een roodkruis is meer dan voldoende. Als er een roodkruis boven een rijstrook staat, mag je niet over die rijstrook heen. Dus deze discussie is niet nodig. Want je mag het rode kruis niet negeren.

Dat ben ik met je eens, echter wanneer er dan een halve afzetting staat en er geen vervolg rood kruis zichtbaar is.....

Ik maak de regels niet ik bedenk ze niet, maar als ik in Velsen had moeten zijn had ik toch ook deze afslag genomen. En ja dan had ik waarschijnlijk een boete gekregen.
En ik heb meerdere van deze gehad in het verleden en ze zijn allemaal geseponeerd omdat de afzetting niet duidelijk genoeg was voor een veroordeling.
Het is alleen voor de mensen op de weg dat de wet Zwart/Wit is, echter in realiteit is er teveel grijs. En zeker mensen die iets weten van IM en/of afzetten zullen een zaak maken van deze boete en naar mijn bescheiden mening hem nog winnen ook als er al een zaak komt.

Maar hier gaan we toch geen overeenstemming in bereiken dus ik stel voor dat we het volgende onderwerp krijgen??
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #319 Gepost op: 1 juni 2012, 01:06:23
Dat ben ik met je eens, echter wanneer er dan een halve afzetting staat en er geen vervolg rood kruis zichtbaar is.....

Ik maak de regels niet ik bedenk ze niet, maar als ik in Velsen had moeten zijn had ik toch ook deze afslag genomen. En ja dan had ik waarschijnlijk een boete gekregen.
En ik heb meerdere van deze gehad in het verleden en ze zijn allemaal geseponeerd omdat de afzetting niet duidelijk genoeg was voor een veroordeling.
Het is alleen voor de mensen op de weg dat de wet Zwart/Wit is, echter in realiteit is er teveel grijs. En zeker mensen die iets weten van IM en/of afzetten zullen een zaak maken van deze boete en naar mijn bescheiden mening hem nog winnen ook als er al een zaak komt.

Maar hier gaan we toch geen overeenstemming in bereiken dus ik stel voor dat we het volgende onderwerp krijgen??

Om toch nog even door te gaan (sorry  e050) ik kan mij de twee strijd voorstellen en ik ben het deels met je eens: het is een rare situatie dat een wegvak afgesloten is middels een rood matrix kruis maar datzelfde wegvak ook gebruikt moet worden om een afslag te kunnen nemen.  
En dat een officier daarin mee gaat verbaasd mij niks , en nu volgt een stukje beeldspraak  :-\ :'( :-X

Maar, even kijkend naar jouw professie en niet rekening houdend met de teleurstellende kennis van de gemiddelde weggebruiker, de situatie in het filmpje is duidelijk. En als er enige twijfel is over de duidelijkheid zou ik kiezen voor het zekere en niet voor het onzekere. Het is nu eenmaal in Nederland niet nodig om tientallen kilometers (en zeker geen honderden km's) om te rijden om vervolgens weer terug te gaan om op de oorspronkelijke route te komen. De afslagen volgen redelijk kort op elkaar. Meestal is het een gebrek aan kennis en/ of voorbereiding en/of verkeersinzicht dat bestuurders rare besluiten doet laten menen.

En ik moet je heel eerlijk zeggen: ik ben niet verantwoordelijk voor de idiote gedragingen van de gemiddelde verkeersdeelnemer. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen veiligheid (prioriteit 1) én de veiligheid van de weginspecteurs/ hulpverleners (prioriteit 2) én het "slachtoffer" (prioriteit 3). En dat is iets waar de gemiddelde officier van justitie in het geheel GEEN rekening mee houdt.

De opmerking over het niet kunnen zien van een vervolg kruis vind ik een beetje  :-X: je ziet namelijk ook geen opheffing (witte cirkel met een streep) * dus kennelijk gaat het eigen belang voor en wordt er geen rekening gehouden met allerlei andere factoren (bocht in de weg/ defecte matrix borden etc etc) omdat die wel eens het eigen belang in de weg kunnen staan.

* ik had hier in eerste instantie een <censuur> voor mij zelf geschreven maar na enige minuten nadenken besloot ik toch om de tekst gewoon op te schrijven. Ik vindt namelijk dat men eerst maar eens moet nadenken voordat men wat doet en niet achteraf de schuld in andermans schoenen moet gaan schuiven om ergens onderuit te kunnen komen.

Naast uiteraard allerlei technische aspecten en omstandigheden, ben ik het dus deels met je eens. Het zou mooi zijn om bij afslagen matrix borden te hebben die aangeven dat de afslag gewoon gebruik kan worden, maar het wegvak afgesloten is. De rest.... ik ga voor een invordering en ik twijfel geen moment om een bon te schrijven ter waarde van 220 euro. Gaan ze maar lekker in bezwaar, de volgende keer denken ze toch weer ff wat langer na en is het doel toch weer een beetje meer bereikt.

Laat ik mijn repliek afsluiten met de wijze woorden van een wijs man: Men moet eerst versinnen, eermen sal beginnen! (http://www.dbnl.org/tekst/stoe002nede01_01/stoe002nede01_01_0228.php)

maar kijk vooral verder dan uw neus lang is
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens