Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 367274 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #330 Gepost op: 2 juni 2012, 09:41:27
Foto a4 re ter hoogte van 2,6 geloof ik. Spitstrook en 3e rijstrook hebben een rood matix kruis. De neus van de wagen staat in de richting van RWS en de VP wagen. Ziet wat er gebeurd achter het incident terwijl het baanvak gewoon een matrix kruis heeft. Dit is nu typisch een gevalletje van verkeersinzicht: men kijkt niet naar een kruis ondanks dat de kruizen vanaf het incident duidelijk zichtbaar zijn! (en als er 1 schaap over de dam is....)

En ja het zou mooi zijn als er bij afritten een roodkruis/ witte pijl combi zou staan: "verboden rechtdoor te gaan - toegestaan om rechtsaf te slaan"



p.s. ze reden ook door tot aan de rws wagen..... :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #331 Gepost op: 2 juni 2012, 09:54:44


Ik vind dit trouwens gezien de stand van de aanhangwagen nog minimaal afgezet. Ik had er toch voor gekozen om alleen rijstrook 1 open te laten, zeker als je ziet hoe dicht die motorwagen langs die aanhangwagen gaat.

Maar we gaan weer verder met het onderwerp.
Je heb gelijk Mopper, als er een opschuift naar rechts gaat de rest automatisch mee. Idd het bekende schaap en die dam......


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #332 Gepost op: 2 juni 2012, 10:18:03
Ik vind dit trouwens gezien de stand van de aanhangwagen nog minimaal afgezet. Ik had er toch voor gekozen om alleen rijstrook 1 open te laten, zeker als je ziet hoe dicht die motorwagen langs die aanhangwagen gaat.

oooo  :o er stond nu al 10km file op de zuid. De west viel nog mee. Afzetting vanaf 15:30 uur tot ff 16:15 uur en dan met 1 rijstrook  :D dan krijgt de ring echt een infarct!
De aanhanger was zo zwaar beschadigd dat de berger nog een wagen moest laten komen.
maar het was wat krap ja. Soms moet je keuzes maken  98uiye

Back on topic
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #333 Gepost op: 4 juni 2012, 09:51:48
Optie RR als het mogelijk is. Alles stilzetten voertuig omdraaien en laten wegslepen door VP voertuig. RW binnen 15 vrij.


bendelange

  • Reddingshonden geleider, EHV RK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
    • Reddingshonden in Nederland
Reactie #334 Gepost op: 4 juni 2012, 11:02:17


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #335 Gepost op: 4 juni 2012, 11:06:01
Optie RR als het mogelijk is. Alles stilzetten voertuig omdraaien en laten wegslepen door VP voertuig. RW binnen 15 vrij.

Ja die optie hebben we overwogen, RWS was er ook dus we hadden ook nog een zware auto beschikbaar (immers de volvo's moeten we heel houden he?!). Maar de koppeling van de aanhanger was ernstig verbogen en onbetrouwbaar. Toch maar niet gedaan dus  :'(

04-6-2012 Bekeuringen (15) voor negeren rood kruis A20

http://www.mediatv.nl/2011/nieuws/7977/Bekeuringen_%2815%29_voor_negeren_rood_kruis_A20.html

Tja zo gaat dat dus! Weer een triest voorbeeld :-\
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #336 Gepost op: 6 juni 2012, 01:50:38
vandaag maar weer eens bij de toerit A2 li - A10 li een staandehouding (naast de vele andere op kenteken). Een hele brave burger die er door al die andere verkeersdeelnemers niet tussen gelaten werd. De arme man, nergens zag hij ruime om in te voegen. Niet voor de pijl matrix, niet erna, niet voor de rode kruis matrix, ook niet erna maar in eens was daar de politie auto en toen was er ook ruimte in de file om in te kunnen voegen  098uo (oja dat was ongeveer 500 meter)
"Maar wat doet u nu mijnheer de politie agent? Geeft u mij een bekeuring? Dat snap ik niet, ik rij met mijn richting aanwijzer aan en ze laten mij er gewoon niet tussen. Doet u daar eens wat aan, in plaats van mij een bekeuring geven terwijl ik er niks aan kan doen."

tja, gelukkig gelooft ie zich zelf wel (hoop ik voor hem). Als ie thuis ook zo slecht liegt, hoop ik niet voor hem dat ie vreemd gaat en zijn vrouw er achter komt.....

maar ja binnen de tijd van de staande houding: 8 overtredingen rood kruis. Waarom toch?????

Gelukkig gebeurd het op de A10 noord ook: lekker doorrijden tot aan de RWS wagen. Zelfs de Connexxion bussen nemen niet de moeite om op tijd in te voegen, een rood kruis staat immers op een rijstrook naast de vluchtstrook en niet op de vluchtstrook zelf. Toch??
En anders rijden we gewoon over de vluchtstrook, dat is immers niet rijden door een rood kruis  ;D  (nee maar wel 120 euro duurder sukkel!  >:D)

soms heb je van die dagen :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #337 Gepost op: 6 juni 2012, 09:22:13
vandaag maar weer eens bij de toerit A2 li - A10 li een staandehouding (naast de vele andere op kenteken). Een hele brave burger die er door al die andere verkeersdeelnemers niet tussen gelaten werd. De arme man, nergens zag hij ruime om in te voegen. Niet voor de pijl matrix, niet erna, niet voor de rode kruis matrix, ook niet erna maar in eens was daar de politie auto en toen was er ook ruimte in de file om in te kunnen voegen  098uo (oja dat was ongeveer 500 meter)
"Maar wat doet u nu mijnheer de politie agent? Geeft u mij een bekeuring? Dat snap ik niet, ik rij met mijn richting aanwijzer aan en ze laten mij er gewoon niet tussen. Doet u daar eens wat aan, in plaats van mij een bekeuring geven terwijl ik er niks aan kan doen."

tja, gelukkig gelooft ie zich zelf wel (hoop ik voor hem). Als ie thuis ook zo slecht liegt, hoop ik niet voor hem dat ie vreemd gaat en zijn vrouw er achter komt.....

maar ja binnen de tijd van de staande houding: 8 overtredingen rood kruis. Waarom toch?????

Gelukkig gebeurd het op de A10 noord ook: lekker doorrijden tot aan de RWS wagen. Zelfs de Connexxion bussen nemen niet de moeite om op tijd in te voegen, een rood kruis staat immers op een rijstrook naast de vluchtstrook en niet op de vluchtstrook zelf. Toch??
En anders rijden we gewoon over de vluchtstrook, dat is immers niet rijden door een rood kruis  ;D  (nee maar wel 120 euro duurder sukkel!  >:D)

soms heb je van die dagen :'(
Zo'n dag dat je zou wensen dat je zelf wat zou verdienen aan elke bekeuring? :p
Hobby Bobby eenheid Den Haag


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #338 Gepost op: 7 juni 2012, 08:16:57
Misschien niet helemaal een juiste vergelijking, maar dit trieste nieuws laat wel zien hoe gevaarlijk het is op en langs de snelwegen en dat je altijd rekening moet houden met het gegeven dat men zich niet aan de regels houdt. En dan bedoel ik uiteraard niet de auto die op de vluchtstrook gestopt was (ookal weten we niet hoe dat gedaan is).

Citaat
Abcoude - Bij een ernstig ongeval op de A2 zijn woensdag op donderdagnacht twee doden gevallen. Ook zijn er drie personen gewond geraakt.

Een auto met vijf personen was gestopt op de vluchtstrook omdat één van de inzittenden moest overgeven. Een andere auto is door nog onbekende oorzaak ingereden op de stilstaande auto op de vluchtstrook. Naast de stilstaande auto stonden drie personen, in de auto zaten nog twee personen.

Door de enorme klap zijn er twee doden gevallen waarbij een persoon overreden is door de auto. De brandweer heeft twee personen die bekneld zaten bevrijdt. Zij zijn met onbekend letsel naar het AMC en de VU gebracht. Eén personen raakte niet gewond.

bron: http://www.petershotnews.nl/nieuws/16788/twee-doden-bij-ernstig-ongeval-op-a2.html

in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #339 Gepost op: 7 juni 2012, 08:24:26
De vluchtstrook is welhaast de meest gevaarlijke plaats op de snelweg. Het ding is smal en smerig, en veel (vracht)auto's op de rechter rijstrook nemen (onbewust) regelmatig een stukje vluchtstrook mee. Er wordt wel eens gezegd dat een half uur stilstaan op de vluchtstrook dodelijk is... zeker als je dan ook nog in de auto blijft zitten.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill