Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 368865 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #340 Gepost op: 7 juni 2012, 08:58:26
Misschien niet helemaal een juiste vergelijking, maar dit trieste nieuws laat wel zien hoe gevaarlijk het is op en langs de snelwegen en dat je altijd rekening moet houden met het gegeven dat men zich niet aan de regels houdt. En dan bedoel ik uiteraard niet de auto die op de vluchtstrook gestopt was (ookal weten we niet hoe dat gedaan is).

bron: http://www.petershotnews.nl/nieuws/16788/twee-doden-bij-ernstig-ongeval-op-a2.html



en moet je eens weten hoeveel mensen er lacherig om doet als wij vertellen dat het echt gevaarlijk is en dat wij(RWS) graag achter de geleiderail willen staan en dan hoor je gelijk van maar het regent of koud!!! :'(
dit is gewoon verschrikkelijk natuurlijk maar ik ben bang dat er mensen zijn die  het nooit zullen afleren om in de auto te blijven zitten.

gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #341 Gepost op: 7 juni 2012, 09:33:06



en moet je eens weten hoeveel mensen er lacherig om doet als wij vertellen dat het echt gevaarlijk is en dat wij(RWS) graag achter de geleiderail willen staan en dan hoor je gelijk van maar het regent of koud!!! :'(
dit is gewoon verschrikkelijk natuurlijk maar ik ben bang dat er mensen zijn die  het nooit zullen afleren om in de auto te blijven zitten.

gr.rené

Heel af en toe neem ik mensen mee die geďnteresseerd zijn in mijn werk. Als ik ze later nog eens spreek dan is het bijna unaniem :"Ik rijd tegenwoordig bij werkzaamheden veel oplettender, ik weet nu zelf hoe jullie je voelen."

En zeker die mensen die dan ook een ongeval mee maken bij de wegwerken, die zijn helemaal om. Want het is echt geen uitzondering dat er een ongeval gebeurt bij de rode kruizen, dat gebeurt vaker dan dat je er over hoort. Heel vaak echter lossen de bestuurders het zelf op, want het zijn vaak kleine touche's zoals bijv. spiegels. Deze mensen zie je dan op de afrit of parking papieren invullen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #342 Gepost op: 7 juni 2012, 09:50:47
Heel af en toe neem ik mensen mee die geďnteresseerd zijn in mijn werk.

Ik vind het ook heel erg jammer dat dat bij ons eigenlijk niet mag/ mogelijk is. De mogelijkheid om eens achter de schermen te kijken is nou eenmaal heel erg leerzaam, zo ben ik zelf eens een week in een vrachtwagen mee geweest in een internationale rit. En zo geef je mensen ook een goed beeld van de werkelijkheid in plaats van die mooie publieksvriendelijke plaatjes op tv.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #343 Gepost op: 7 juni 2012, 12:25:48
en moet je eens weten hoeveel mensen er lacherig om doet als wij vertellen dat het echt gevaarlijk is en dat wij(RWS) graag achter de geleiderail willen staan en dan hoor je gelijk van maar het regent of koud!!! :'(
dit is gewoon verschrikkelijk natuurlijk maar ik ben bang dat er mensen zijn die  het nooit zullen afleren om in de auto te blijven zitten.
Neem een gelamineerde foto mee van een auto die op de vluchtstook in de puinpoeier is gereden en laat die aan die mensen zien. Misschien dat het dan tot ze doordringt.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #344 Gepost op: 7 juni 2012, 12:38:52
Neem een gelamineerde foto mee van een auto die op de vluchtstook in de puinpoeier is gereden en laat die aan die mensen zien. Misschien dat het dan tot ze doordringt.

Een beetje hard om het op die manier duidelijk te moeten maken misschien voor sommigen maar ik vind je idee helemaal zo gek nog niet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #345 Gepost op: 7 juni 2012, 13:28:57
Neem een gelamineerde foto mee van een auto die op de vluchtstook in de puinpoeier is gereden en laat die aan die mensen zien. Misschien dat het dan tot ze doordringt.

Dan heb je heel snel de klachten over onmenselijkheid. Kijk maar eens naar die stunt toen in Overijssel, waar bij gevaarlijke verkeerspunten eens autowrakken zijn neergezet van ongevallen die daar gebeurt waren. Dat moest op last van de rechter toen weer snel worden weggehaald.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #346 Gepost op: 7 juni 2012, 16:05:23
Ik vind het ook heel erg jammer dat dat bij ons eigenlijk niet mag/ mogelijk is. De mogelijkheid om eens achter de schermen te kijken is nou eenmaal heel erg leerzaam, zo ben ik zelf eens een week in een vrachtwagen mee geweest in een internationale rit. En zo geef je mensen ook een goed beeld van de werkelijkheid in plaats van die mooie publieksvriendelijke plaatjes op tv.

Bij ons is het ook niet meer mogelijk alleen één uitzondering en dat is collega's van hulpdiensten mogen wel meerijden met een IM-dienst.

gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #347 Gepost op: 7 juni 2012, 16:12:16
De vluchtstrook is welhaast de meest gevaarlijke plaats op de snelweg. Het ding is smal en smerig, en veel (vracht)auto's op de rechter rijstrook nemen (onbewust) regelmatig een stukje vluchtstrook mee. Er wordt wel eens gezegd dat een half uur stilstaan op de vluchtstrook dodelijk is... zeker als je dan ook nog in de auto blijft zitten.

Ze verklaarde er nog geen 3 minuten te staan - om haar domdom in te stellen - en uit de auto geknipt  :-X :(




Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #348 Gepost op: 7 juni 2012, 17:11:54
Ik zie nu pas deze discussie over mijn video. Er is ondertussen zoveel gezegd dat ik niet op alles in kan gaan. Maar eerst even mijn eigen observatie:

Om 06:41 komt de melding op P2000. Zelf had ik vrij lang nodig en was om 07:00 ter plaatse. Het betrof de afrit van de A9 naar de A22. Deze kent een lange enkelbaans uitvoegstrook. Kort voor het puntstuk komt daar links een tweede strook bij. 50 meter voor het puntstuk staat een portaal met twee rode kruizen.

Om 07:00 staan brandweer en ambulance op de linker rijstrook met twee politiewagens op ruime afstand in fend-off. Een derde politiewagen staat op de vluchtstrook. Wie in welke volgorde is gekomen weet ik dus niet.

Op dat moment ging er veel aandacht uit naar het slachtoffer. Er was op dat moment geen verkeer op de afslag. Ik vermoed dat de rode kruizen er toen al op stonden.

De WIS was net gearriveerd toen tot ieders verbazing kwamen er plotseling een aantal auto's aanrijden. De politie is toen begonnen met aanspreken en noteren van kentekens. De WIS is achteruit gereden en heeft zijn wagen neergezet op de linker rijstrook naast het begin van het puntstuk. Op de video zie je dat de wagens langs de WIS over het puntstuk rijden.

Hierop de de WIS nog eens 50 meter achteruit gereden tot onder het portaal met de rode kruizen. Toen de tweede WIS arriveerde is deze op de rechter rijstrook gaan staan. De politiewagens zijn daarna niet verplaatst. Ook zijn er toen geen wagens meer de oprit op gereden. Mogelijk vanwege de aanwezigheid van agenten op het puntstuk.

Over de video:

Het beeld van de twee rode kruizen is inderdaad later gemaakt en in de video naar voren 'geschoven'. Dit gebeurd wel vaker om het verhaal logisch te maken. Op het beeld zie je 2 WIS-wagens. De meeste beelden zijn gemaakt toen er nog maar 1 stond.


Over de commentaren hier op het forum:

De rode  kruizen stonden er op, wat de DRIP 500 meter verderop vermelde weet ik  niet. Zolang er geen info wordt gegeven dat de rode kruizen vervallen is  volgens mij de rijstrook afgesloten. Dat de politiewagens in fendoff een verkeerd beeld geven kan wel zo zijn, maar de rode kruizen zeggen genoeg. Wie over het puntstuk rijd vlak langs de WIS-wagen is gewoon fout bezig. Een mevrouw zei tegen mij dat ze met een rotgang aan kwam rijden en dat die politieagent aanwees dat ze naar rechts moest. Tja, deze mevrouw vond de koers van haar voorganger belangrijker dan zelf opletten en nadenken.

Er is niet gekegeld omdat de berger eerder was verwacht. Er is zelfs over gesproken om de afslag tijdelijk vrij te geven in afwachting van de berger.

En dat uitgerekend iemand als HIT nu komt met allerlei verhalen over wat er fout was vind ik verbazingwekkend. Je hebt rode kruizen en een WIS. Doet het er dan nog toe hoe die politiewagens staan? Formeel misschien niet goed, maar onder het motto 'geef je verstand voorrang' kan je met goed fatsoen daar niet over klagen. Bovendien, vanuit een vrachtwagen zijn de politievoertuigen misschien te zien, vanuit een personenwagen nauwelijks. En een vervolg rood kruis lijkt mij niet nodig als het portaal met rode kruizen op 50 meter voor het puntstuk staat.

En vergeet niet dat wij weten dat die wagens fendoff staan. De gemiddelde automobilist weet niet eens wat fendoff is.

En dat het in andere gevallen verwarrend wordt aangegeven is nooit een argument.

De bekeuring is terecht, invorderen rijbewijs lijkt mij wat overdreven. Beter zou zijn als je iedereen gewoon op de vluchstrook zet en ze pas verder laat rijden als de berger klaar is. Dat is een grotere straf dan een bekeuring ;-) ;-)

Overigens, het slachtoffer heeft twee gebroken rugwervels.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #349 Gepost op: 9 juni 2012, 01:33:41
En vergeet niet dat wij weten dat die wagens fendoff staan. De gemiddelde automobilist weet niet eens wat fendoff is.

En dat het in andere gevallen verwarrend wordt aangegeven is nooit een argument.

De bekeuring is terecht, invorderen rijbewijs lijkt mij wat overdreven. Beter zou zijn als je iedereen gewoon op de vluchstrook zet en ze pas verder laat rijden als de berger klaar is. Dat is een grotere straf dan een bekeuring ;-) ;-)

Overigens, het slachtoffer heeft twee gebroken rugwervels.

Ko: uit jouw reactie begrijp ik dat je niet bepaald een leek op het verkeersgebied bent. En dat zou moeten inhouden dat je het begrijpt dat we ons niet gaan excuseren voor het gedrag van een ander. Ik heb er geen boodschap aan dat de gemiddelde automobilist niet weet wat fend off is: de gemiddelde automobilist weet niet eens dat hij/zij moet (proberen) te stoppen voor een oranje verkeerslicht! Ik verwacht van elke automobilist (en dat is hij/zij wettelijk verplicht) dat zij op de hoogte zijn van de verkeersregels. Op het moment dat iemand zware nalatigheid daarin valt te verwijten is een artikel 130 of een invordering geheel terecht. Alternatieve straffen (laten stilstaan op de vluchtstrook) zijn al jaren niet meer afdoende, men gaat zich alleen maar ergeren aan jouw gedrag. En met een beetje goede wil dienen ze een klacht in en kan jij een excuus aanbieden voor onbehoorlijk gedrag. Want het is en blijft vrijheidsberoving.....

Sorry man, maar de PVDA methode is so jaren 80, kijk maar naar de cijfers wat betreft de R545. De cijfers nemen amper af als je kijkt naar de prijs/ techniek verhouding. Vroeger was een "oortje" dik in de euro's, tegenwoordig kosten ze bijna niks en toch blijft men lekker met die mobiel aan de oren zitten.

Ik heb nog zo'n mooi spreekwoord geleerd: "zachte heelmeesters maken stinkende wonden"

dus
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens