Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 369344 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DRK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #410 Gepost op: 30 januari 2013, 11:01:16
Is er misschien al eens wetenschappelijk onderzoek gedaan waarom een rood kruis zo vaak genegeerd wordt?

Het is begrijpelijk dat lieden die een afgekruisd wegdeel berijden, beboet moeten worden. Daar heb ik voor zover geen problemen mee. Toch, als dit iets is wat vaker gebeurt, dan kan onderzoek en opheffen van een mogelijke oorzaak misschien een veiliger verkeersbeeld opleveren bij dit soort incidenten. (om nog maar niet te spreken over de reductie aan dit soort verkeersboetes. 098uo)
vrijwilliger instructeur


Probie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #411 Gepost op: 30 januari 2013, 11:14:59
Ik zag gisteravond op de A16 nog iemand die bij het zien van een pijl boven de weg (die dus aangaf ga van deze rijstrook af als u erop rijd) dat iemand die op de rijbaan ernaast reed doodleuk richting aangaf om die rijbaan op te rijden......... om er vervolgens bij het rode kruis weer af te rijden  ???


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #412 Gepost op: 30 januari 2013, 13:27:48
Even iets ter lering maar de rijksweg A16 bestaat uit twee rijbanen ( zijnde links en rechts). De rijbanen zijn onderverdeelt in rijstroken.


Probie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #413 Gepost op: 30 januari 2013, 14:39:58
Dank voor de aanvulling ;)
Ik twijfelde inderdaad bij het typen van het bericht hoe het ook alweer precies zat.
Rijbaan in mijn vorige bericht had dus rijstrook moeten zijn


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #414 Gepost op: 30 januari 2013, 14:44:01
Dank voor de aanvulling ;)
Ik twijfelde inderdaad bij het tiepen van het bericht hoe het ook alweer precies zat.
Rijbaan in mijn vorige bericht had dus rijstrook moeten zijn

Rijstrooknummering
Pagina 17: http://www.eigenveiligheideerst.nl/pdf/RLTotaal2012_03.pdf

:)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #415 Gepost op: 31 januari 2013, 07:50:46
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #416 Gepost op: 31 januari 2013, 10:30:01
@moppersmurf, eigenlijk moet je dan even de echte situatie bij de A16 schetsen, deze ziet er anders uit dan zoals je getekend hebt. De A16 heeft namelijk naast een ventweg, ook nog een PRR en een PRL.  ;)
Als we het zaakje dan helemaal compleet maken, heeft het naast de genoemde stroken ook nog eens een "doelgroepen strook"
98uiye
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #417 Gepost op: 31 januari 2013, 22:01:10
Ik doelde ook niet op de situatie A16, maar gaf een algemeen beeld van de weg-opbouw in Nederland. Mijn bijdrage was dus ook meer bedoeld als ondersteuning van PietjePuk.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #418 Gepost op: 31 januari 2013, 22:10:51
Citaat
Twee gewonden bij aanrijding op A28
Laatste update: 31-01-2013 | 10:30
Assen - Bij twee aanrijdingen op de autosnelweg A28 bij Assen zijn woensdagavond twee mannen gewond geraakt.

Een 27-jarige man uit Assen verloor de macht over het stuur, waarna hij met zijn auto over de kop sloeg. Het slachtoffer werd met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht. Agenten hadden hun politieauto op de rijstrook, waar de aanrijding had plaatsgevonden, uit veiligheidsoverwegingen in de ventoff positie neergezet. Een 72-jarige man uit Assen merkte deze politieauto kennelijk te laat op. Hij botste vervolgens tegen de politieauto en vervolgens tegen de linkervangrail. Ook de 72-jarige werd met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht. Alle drie betrokken auto’s werden beschadigd afgesleept. De politie heeft een rapportage van het ongeval gemaakt.
bron: http://www.politie.nl/nieuws/2013/januari/31/01-twee-gewonden-bij-aanrijding-op-a28.html
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #419 Gepost op: 31 januari 2013, 22:49:45
Wat is nou weer een Ventoff positie  e050
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein