Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 368758 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #420 Gepost op: 31 januari 2013, 23:58:43
Wat is nou weer een Ventoff positie  e050
Ik zie ook geen veiligheidsmaatregelen op de snelweg. Klinkt als ad-hoc aanpassen aan situatie, terwijl het een 'standaard' inzet lijkt volgens mij, dus voertuig, eh, ventoff..  >:D

Wellicht even uitleggen wat een venton is. Fendovv. Wat het ook is...  ::)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #421 Gepost op: 1 februari 2013, 13:41:01
Wat is nou weer een Ventoff positie  e050

dat is een contaminatie van VW en fend-off   :P

of

een VW die in fend-off staat  :o

Maar beide opties lijken mij bijna onmogelijk  ;)  :-X
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #422 Gepost op: 8 maart 2013, 23:59:55
Gaan we weer!

17.14 Matrixbord boven de weg met rood kruis is officieel verkeerstkn! Voor uw/onze veiligheid. Op A4 in 3kwartier 14 bekeuringen ivm negeren!^14


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #423 Gepost op: 15 mei 2013, 21:25:32
GELDROP - Ze staan er niet voor niets, maar veel te vaak worden rode kruizen boven de snelweg genegeerd. Chauffeurs zien ze niet, of willen ze niet zien. Met levensgevaarlijke situaties voor mensen die op en rond die weg moeten werken als gevolg.

Annemiek Bos werkt voor Rijkswaterstaat als weginspecteur. Vaak is ze als eerste bij problemen op de snelweg. Collega's in de verkeerscentrale in Geldrop plaatsen als het nodig is een rood kruis boven een weghelft om het werken veiliger te maken.

Zo goed als dood
Eind 2007 besloot een vrachtwagen uit Duitsland zo'n kruis te negeren en botste op volle snelheid tegen de auto van Annemiek. Het ongeval op de A67 is een voorbeeld van een situatie waar het goed mis ging, maar het voorval staat niet op zich.

In de verkeerscentrale ziet wegverkeersleider Mattijs Mans met grote regelmaat dat automobilisten de regels aan hun laars lappen. "Dan zitten we hier met klamme handjes te kijken. Een deel van de mensen wordt afgeleid door iets anders, de kruizen worden dan simpelweg niet gezien. Een andere groep heeft gewoon haast, dat is belangrijker dan de regels!"

Gewoon weer aan het werk
Van de klap, de chaos en alle ellende kan Annemiek zich niets meer herinneren. Ze overleefde het op een haar na. "Volgens de artsen krijgen mensen met verwondingen zoals ik normaal een hoge dwarslaesie of ze overleven het helemaal niet."

Annemiek brak haar heup, bekken, staartbeen en verbrijzelde drie nekwervels. Dat ze nog kan lopen is een wonder, maar de liefde voor het vak is gebleven. Anderhalf jaar na het ongeluk rijdt ze gewoon weer rond in de fluoriserend gele pick-up van Rijkswaterstaat.

http://www.omroepbrabant.nl/?video/814991033/Levensgevaarlijke+wegsituaties+door+negeren+rode+kruis.aspx&action=media

bron: omroep brabant
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #424 Gepost op: 16 mei 2013, 11:31:46
'Levensgevaarlijke wegsituaties door negeren rode kruis'
'Levensgevaarlijke wegsituaties door negeren rode kruis'
 omroepbrabant·      
Gepubliceerd op 15 mei 2013
Citaat
Ze staan er niet voor niets, maar veel te vaak worden rode kruizen boven de snelweg genegeerd. Chauffeurs zien ze niet, of willen ze niet zien. Met levensgevaarlijke situaties voor mensen die op en rond die weg moeten werken als gevolg.
Samen sterk in de hulpverlening!


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #425 Gepost op: 22 mei 2013, 16:36:19
We zijn alweer een halve maand verder.
Op 30 april stond ik samen met (afwisselend) minimaal 3 Weginspecteurs op de ringweg A10 Links.
Aldaar was de afslag S114 en naastgelegen rijstrook 3 d.m.v. rode kruizen afgesloten. De hele afslag was ook voorzien van kegels.
Aldaar heb ik 330 kentekens opgeschreven voor het rode kruis.
Uiteindelijk bleven er 283 kentekens over.
Ik heb op de snelweg gestaan van 6.45 - 21.20 uur met enkele kleine plaspauzes in het gebouw van de Zeeburgertunnel.
Enkele voertuigen kregen ook een bon voor het rijden over de vluchtstrook, deze kwamen tussen de kegels door....

Het salaris van veel collega's is dus betaald die dag.
Ik ben echt blij dat ik er steeds met 3 man van RWS stond, het was een zooitje.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #426 Gepost op: 22 mei 2013, 16:41:28
We zijn alweer een halve maand verder.
Op 30 april stond ik samen met (afwisselend) minimaal 3 Weginspecteurs op de ringweg A10 Links.
Aldaar was de afslag S114 en naastgelegen rijstrook 3 d.m.v. rode kruizen afgesloten. De hele afslag was ook voorzien van kegels.
Aldaar heb ik 330 kentekens opgeschreven voor het rode kruis.
Uiteindelijk bleven er 283 kentekens over.
Ik heb op de snelweg gestaan van 6.45 - 21.20 uur met enkele kleine plaspauzes in het gebouw van de Zeeburgertunnel.
Enkele voertuigen kregen ook een bon voor het rijden over de vluchtstrook, deze kwamen tussen de kegels door....

Het salaris van veel collega's is dus betaald die dag.
Ik ben echt blij dat ik er steeds met 3 man van RWS stond, het was een zooitje.
Je hebt serieus 283 PV's geschreven? Briljant! ;D
Hobby Bobby eenheid Den Haag


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #427 Gepost op: 22 mei 2013, 16:45:56
We zijn alweer een halve maand verder.
Op 30 april stond ik samen met (afwisselend) minimaal 3 Weginspecteurs op de ringweg A10 Links.
Aldaar was de afslag S114 en naastgelegen rijstrook 3 d.m.v. rode kruizen afgesloten. De hele afslag was ook voorzien van kegels.
Aldaar heb ik 330 kentekens opgeschreven voor het rode kruis.
Uiteindelijk bleven er 283 kentekens over.
Ik heb op de snelweg gestaan van 6.45 - 21.20 uur met enkele kleine plaspauzes in het gebouw van de Zeeburgertunnel.
Enkele voertuigen kregen ook een bon voor het rijden over de vluchtstrook, deze kwamen tussen de kegels door....

Het salaris van veel collega's is dus betaald die dag.
Ik ben echt blij dat ik er steeds met 3 man van RWS stond, het was een zooitje.

 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 Vanuit Versluys Verkeerstechniek bedankt en ook van mij uit, heb er ook enkele avondjes mogen staan O0 O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #428 Gepost op: 22 mei 2013, 16:57:07
Had je aan het eind van de dienst nog wel inkt in de pen?  >:D
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #429 Gepost op: 22 mei 2013, 18:02:43
Holy crap dat is 283 x € 220,00 = € 62.260,00 Ik zeg meer dan goed bezig geweest Jim1  O0 O0 O0 O0
Waarom zijn er 47 kentekens komen te vervallen ?
#jebenteenrundalsjemetrodekruizenstunt
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen