Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 367227 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #430 Gepost op: 22 mei 2013, 18:19:20
Pff heb er een keer 20 geschreven en toen had ik al een lamme hand van het (letterlijk) pennen...

Op het bureau dan he, die kentekens op een kladje ging nog wel  >:D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #431 Gepost op: 22 mei 2013, 18:20:58
Te weinig strafregels geschreven, vroeger?  >:D Man ik ga richting de miljoenen denk ik.  98uiye


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #432 Gepost op: 22 mei 2013, 18:25:35
We zijn alweer een halve maand verder.
Op 30 april stond ik samen met (afwisselend) minimaal 3 Weginspecteurs op de ringweg A10 Links.
Aldaar was de afslag S114 en naastgelegen rijstrook 3 d.m.v. rode kruizen afgesloten. De hele afslag was ook voorzien van kegels.
Aldaar heb ik 330 kentekens opgeschreven voor het rode kruis.
Uiteindelijk bleven er 283 kentekens over.
Ik heb op de snelweg gestaan van 6.45 - 21.20 uur met enkele kleine plaspauzes in het gebouw van de Zeeburgertunnel.
Enkele voertuigen kregen ook een bon voor het rijden over de vluchtstrook, deze kwamen tussen de kegels door....

Het salaris van veel collega's is dus betaald die dag.
Ik ben echt blij dat ik er steeds met 3 man van RWS stond, het was een zooitje.


 O0 O0 O0 0098
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


sylvester1986

  • Gast
Reactie #433 Gepost op: 22 mei 2013, 18:29:42
@ Dinges,

Waarom denk ik door jouw strafregels nu aan ? ;D ;D


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #434 Gepost op: 22 mei 2013, 18:37:51
We zijn alweer een halve maand verder.
Op 30 april stond ik samen met (afwisselend) minimaal 3 Weginspecteurs op de ringweg A10 Links.
Aldaar was de afslag S114 en naastgelegen rijstrook 3 d.m.v. rode kruizen afgesloten. De hele afslag was ook voorzien van kegels.
Aldaar heb ik 330 kentekens opgeschreven voor het rode kruis.
Uiteindelijk bleven er 283 kentekens over.
Ik heb op de snelweg gestaan van 6.45 - 21.20 uur met enkele kleine plaspauzes in het gebouw van de Zeeburgertunnel.
Enkele voertuigen kregen ook een bon voor het rijden over de vluchtstrook, deze kwamen tussen de kegels door....

Het salaris van veel collega's is dus betaald die dag.
Ik ben echt blij dat ik er steeds met 3 man van RWS stond, het was een zooitje.
Ik schrik toch wel van de hoeveelheid overtreders. Waar ligt dat nu aan? Hebben de meeste overal maling aan, hebben ze geen inventiviteit om alternatief te zoeken of is er iets mis met de afsluiting?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #435 Gepost op: 22 mei 2013, 18:48:24
Ik denk dat we teveel ''onnodige kruizen'' zien.


En daar bedoel ik mee: het lijkt onnodig.
Ik zit veel op de weg, en de keren dat ik snelheidsbeperkingen zie, baantjes eraf zie gaan, 50, 70, 90 km / PU en je ziet niets gebeuren..

Met al ons cameratoezicht, korte lijnen, directe lijnen en hedendaagse techniek (internet) dank ik dat we het afsluiten en vrijgeven van rijstroken eens tegen het licht moeten houden.

Hoe vaak ik wel niet midden in de nacht meemaak: 90 / baantje eraf / 70.....nog een baantje eraf....en vervolgens zie je geen enkele activiteit? Mensen gaan denken: ''Het zal allemaal wel''. Daar zit het gevaar.

Met als gevolg dat m'n vouwen uit de broek worden gereden als ik eens een kruis aanvraag...


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #436 Gepost op: 22 mei 2013, 19:16:31
@Dinges: het probleem wat u schetst wordt vaak veroorzaakt in de afstemming tussen een uitvoerende partij voor werkzaamheden en de verkeerscentrale. De procedure is namelijk dat EERST de maatregel van kracht is (de kruizen) VOORDAT de wegwerkers de weg op gaan, en andersom dat EERST de wegwerkers de weg af zijn VOORDAT de maatregel (de kruizen) wordt opgeheven. Hierin kan juist de vertraging optreden voor de mensen die op dat moment voorbij komen. En als er in deze communicatie wat mis gaat kan dat ook wat langer duren....  0098
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #437 Gepost op: 22 mei 2013, 19:29:23
@Dinges: het probleem wat u schetst wordt vaak veroorzaakt in de afstemming tussen een uitvoerende partij voor werkzaamheden en de verkeerscentrale. De procedure is namelijk dat EERST de maatregel van kracht is (de kruizen) VOORDAT de wegwerkers de weg op gaan, en andersom dat EERST de wegwerkers de weg af zijn VOORDAT de maatregel (de kruizen) wordt opgeheven. Hierin kan juist de vertraging optreden voor de mensen die op dat moment voorbij komen. En als er in deze communicatie wat mis gaat kan dat ook wat langer duren....  0098

Uiteraard helemaal logisch en terecht dat de procedure op deze manier werkt. Maar waar zijn die werklui dan? Als deze zich gezamenlijk verzamelen op een afgesproken plek en tijd, kunnen ze zodra de kruizen er op staan en de veiligheid 'gegarandeerd' is het werkvak betreden. Als er (overduidelijk) werklui zichtbaar wachten bij een P-plaats, zal dat voor mij al meteen meer duidelijkheid en begrip opbrengen voor het afgesloten werkvak.

Ook zijn er hele mooie fullmatrix wagens te huur bij een bedrijf langs de A1  998765, waarop duidelijk gecommuniceerd kan worden wat de bedoeling is van een afgesloten rijbaan, zoals geplande werkzaamheden vanaf 21:30, uitharden dilitatievoegen, markeringen aanbrengen, weet ik veel. Communicatie schort het nog wel eens aan vind ik, terwijl je daarmee juist zoveel begrip kunt kweken.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #438 Gepost op: 22 mei 2013, 19:35:49
Ook zijn er hele mooie fullmatrix wagens te huur bij een bedrijf langs de A1  998765, waarop duidelijk gecommuniceerd kan worden wat de bedoeling is van een afgesloten rijbaan, zoals geplande werkzaamheden vanaf 21:30, uitharden dilitatievoegen, markeringen aanbrengen, weet ik veel. Communicatie schort het nog wel eens aan vind ik, terwijl je daarmee juist zoveel begrip kunt kweken.

Dat bedrijf langs de A1 is gelukkig niet het enige bedrijf.  098uo

Ook hier verbaas ik mij weer over "de burger moet het weten waarom" in plaats van: Er is een verbod en daar luisteren we naar.

Het kweken van begrip heeft er ook toe geleid dat we steeds meer mensen krijgen die totzelfs op de snelweg stoppen om te vragen "hoe moet ik dan rijden?"  :( Of die claxoneren achter mijn bots of ik even wil doorrijden want ik stop 25m onder het rode kruis door. >:(

En dan plaats je complete MTS systemen (lijkenop MRS maar zijn tekstkranten) en dan nog hoor je: "Het zou wat duidelijker moeten worden aangegeven." :(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #439 Gepost op: 22 mei 2013, 19:57:40
Dat bedrijf langs de A1 is gelukkig niet het enige bedrijf.  098uo

Ook hier verbaas ik mij weer over "de burger moet het weten waarom" in plaats van: Er is een verbod en daar luisteren we naar.

Het kweken van begrip heeft er ook toe geleid dat we steeds meer mensen krijgen die totzelfs op de snelweg stoppen om te vragen "hoe moet ik dan rijden?"  :( Of die claxoneren achter mijn bots of ik even wil doorrijden want ik stop 25m onder het rode kruis door. >:(

En dan plaats je complete MTS systemen (lijkenop MRS maar zijn tekstkranten) en dan nog hoor je: "Het zou wat duidelijker moeten worden aangegeven." :(

Goed punt HIT, zeker ook een manier om er als (proffesional) naar te kijken. Ik vind in eerste instantie ook dat een kruis een kruis is en je je gewoon aan de verkeersregels behoort te houden. Maar als er dan al situaties zijn die tot irritatie kunnen leiden bij de weggebruikers, zoals een ongebruikelijke afsluiting van een rijstrook zonder zichtbare activiteiten, zou zo'n bord kunnen helpen.

Overigens wilde ik jou natuurlijk geenszins passeren  :)
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV