Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 368611 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1452 Gepost op: 4 november 2018, 00:42:38
ik heb even een paar dagen nagedacht of ik het volgende zou gaan plaatsen.....

Wij hier op dit forum verwachten dat weggebruikers zich houden aan snelheidsbeperkingen en aanwijzingen op elektronische signaalgevers...........

Afgelopen week heb ik stage gelopen en verbaaste mij dat CBR examinatoren verwachtten van leerlingen dat zij meerijden met het verkeer ipv de snelheid aangegeven op borden A01 of matrix. De reactie was dat dat in het belang was van verkeersveiligheid met andere weggebruikers, op mijn vraag mbt tot de wegwerkers was het antwoord: dat heeft niets te maken met de doorstroming. Mijn tweede vraag was: hoe kunnen we dan verwachtten dat weggebruikers zich houden aan andere aanwijzingen op matrixborden. Het antwoordt daarop was: daar zijn wij niet voor verantwoordelijk. Net als dat het CBR zich niet verantwoordelijk acht als een leerling die zijn rijbewijs dus net heeft wordt bekeurt omdat hij de matrixsnelheid overtreed terwijl het hem/haar tijdens de rijles en examen wordt aangeleerd.

Ik heb dus nu ook een klein gewetenprobleem, aan de ene kant wil ik mensen opleiden voor de clubpas... aan de andere kant kan ik het niet verklaren tov mijn werkzaamheden als wegafzetter/vkr. Wie doet het nu verkeerd het CBR, de opleiders of ik?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1453 Gepost op: 4 november 2018, 01:41:45
In mijn ogen doet het CBR het verkeerd. Je hoort je gewoon aan de snelheid te houden die geldt op dat stuk weg waar je rijdt. Dus als de matrixborden 70 aangeven is dat je maximale snelheid en niet het bord met 100 wat langs de weg staat.

Wat betreft de andere reacties over veiligheid wegwerkers en zo zijn de compleet hersendood als ze dat blijkbaar niet interessant vinden. Rare figuren bij het CBR.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #1457 Gepost op: 14 januari 2019, 17:38:00
https://www.wegstatus.nl/dashboardnl/

Handige tool voor als je zeker wil weten of er een kruis staat op het matrixbord vóór de positie waar je zelf staat.
Zo weet je zeker dat een voertuig al door een rood kruis is gereden, handig voor een PV.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #1458 Gepost op: 14 januari 2019, 18:27:20
https://www.wegstatus.nl/dashboardnl/
Handige tool voor als je zeker wil weten of er een kruis staat op het matrixbord vóór de positie waar je zelf staat.
Zo weet je zeker dat een voertuig al door een rood kruis is gereden, handig voor een PV.
Zeker een handige tool, dank voor de link.
Maar wil je op basis van een website van derden gaan bekeuren? Dan zal je toch eerst zeker moeten weten dat deze website realtime informatie geeft.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1459 Gepost op: 15 januari 2019, 12:50:00
Ja, is realtime. Zit misschien 10 seconden tussen. Data komt via NDW bij Rijkswaterstaat vandaan.