Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 367113 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1461 Gepost op: 19 april 2019, 13:55:41
Vraag me toch echt af waarom men niet op let tijdens het auto rijden.


https://twitter.com/OvD_Rogier/status/1119207122779111424
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1462 Gepost op: 19 april 2019, 14:10:36
Ja maar ik moet die kant op!!! En ik zie niks, dus het zal wel gewoon kunnen, toch?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #1464 Gepost op: 26 mei 2019, 09:52:50
Ik zie eigenlijk maar 2 mogelijkheden hoe dit kan gebeuren: 1: afgeleid door smartphone/navigatie/autoradio/airco. 2: onder invloed van drank en/of drugs.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #1465 Gepost op: 26 mei 2019, 10:32:11
Ik zie eigenlijk maar 2 mogelijkheden hoe dit kan gebeuren: 1: afgeleid door smartphone/navigatie/autoradio/airco. 2: onder invloed van drank en/of drugs.
nog 2:
- in slaap gevallen
- via die baan ben ik sneller


Jonasss

  • Sollicitant bij eenheid Zeeland/West Brabant
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #1466 Gepost op: 31 juli 2019, 16:10:39
Tegenwoordig zie je gewoon steeds vaker dat het in de eerste plaats asociaal gedrag is.  >:(
Vaak is het zo dat mensen wel degelijk het rode kruis gezien hebben. Alleen komt het wel makkelijk uit dat daar niemand rijdt. En vervolgens rijden ze zelf een heel stuk over een afgesloten rijbaan om toch maar zo ver mogelijk te komen. Liefst een paar meter voor het ongeval/politie auto/Rijkswaterstaat etc. Dat ze hiermee anderen in gevaar brengen komt ook niet in ze op.

Als we nu zorgen dat er bij zulke rode kruizen camera's naast hangen die je gelijk op kenteken beboeten zal het aantal vast wel iets afnemen. (Ik dacht dat hier inmiddels al live mee getest werd?)
selectieprocedure positief afgerond.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1467 Gepost op: 1 augustus 2019, 13:34:57
Tegenwoordig zie je gewoon steeds vaker dat het in de eerste plaats asociaal gedrag is.  >:(
Vaak is het zo dat mensen wel degelijk het rode kruis gezien hebben. Alleen komt het wel makkelijk uit dat daar niemand rijdt. En vervolgens rijden ze zelf een heel stuk over een afgesloten rijbaan om toch maar zo ver mogelijk te komen. Liefst een paar meter voor het ongeval/politie auto/Rijkswaterstaat etc. Dat ze hiermee anderen in gevaar brengen komt ook niet in ze op.

Als we nu zorgen dat er bij zulke rode kruizen camera's naast hangen die je gelijk op kenteken beboeten zal het aantal vast wel iets afnemen. (Ik dacht dat hier inmiddels al live mee getest werd?)
Het is vaak genoeg ook wel onduidelijk hoor. Ik beschouw mezelf als een pro-actieve rijder, maar soms wordt er ook wel met de pet naar gegooid door aannemers. Heb zelf wel eens meegemaakt dat ik ineens op een baanvak reed met twee banen een rood kruis (zonder pijlen), gemeld bij RWS, was een foutje van de aannemer.

En onlangs vlak voor een afrit dat de meest rechter rijstrook afgekruisd, vlak voor de afrit stonden er pylonen leidend naar de afrit, maar formeel gezien moest je daarvoor het rode kruis negeren.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1469 Gepost op: 10 januari 2020, 14:20:46


Samen sterk in de hulpverlening!