Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 367097 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #40 Gepost op: 26 november 2011, 11:40:21
Niemand gun ik een aanvaring met 45ton of 1ton, teveel narigheid komt daarvan.

Maar terug te gaan on-topic: Bij een afzetting op de A1  ri A'dam vanaf oprit 6 Naarden tot de toerig A6 waarbij de toerit 6 ook is afgesloten komt een bus van connexion de afztting in om de afslag te nemen die voor de bocht speciaal is gemaakt  voor de bus. Echter dit stuk was het asfalt weggevreest en een gat gegraven om bij een leiding onder de weg door te kunnen komen. Op textwagens was de text uitgebreid met "ook OV niet toegestaan". Verklaring van de chauffeur dat hij de afzetting in kwam "jullie hebben niet het recht om bus afritten af te zetten zonder dat wij het weten".

Deze meneer zou ik graag terug zien bij een rijopleiding, hij brengt niet alleen ons leven in gevaar en zijn eigen. Maar ook die van de passagiers.
Ik denk wel dat een Art. 5 invordering op zijn plaats is, niet?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #41 Gepost op: 26 november 2011, 13:53:52
Aan de andere kant, A10 zuid -> A4: is nu 3 stroken, maar strook 3 staat altijd een rood kruis. Ik vermoed om de rechterbaan vrij te maken voor de auto's die van de A10 west komen en moeten weven.
Er staat 1 of 2 keer een rood kruis, tot net voor het weefvak volgens mij, waarna er geen groene pijl oid komt. Ik zie het ook regelmatig dat een enkeling (die lokaal bekend is waarschijnlijk) daar gewoon rechts blijft rijden.
Vind het maar een aparte situatie daar. Als het een vaste afsluiting betreft, sluit 'm dan ook fysiek af...


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #42 Gepost op: 26 november 2011, 23:52:36
Toevallig heb ik het vandaag over dat punt gehad met een weginspecteur. Het betreft een spitsstrook. Geen spits = de strook afgesloten middels een rood kruis. Dat het een vreemde locatie is snap ik, het afpijlen begint namelijk in de bocht richting de A4. Er wordt gekozen om de strook niet vast open te zetten vanwege het ontbreken van een vluchtstrook op dat punt.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #43 Gepost op: 6 december 2011, 00:29:08
Niemand gun ik een aanvaring met 45ton of 1ton, teveel narigheid komt daarvan.

Maar terug te gaan on-topic: Bij een afzetting op de A1  ri A'dam vanaf oprit 6 Naarden tot de toerig A6 waarbij de toerit 6 ook is afgesloten komt een bus van connexion de afztting in om de afslag te nemen die voor de bocht speciaal is gemaakt  voor de bus. Echter dit stuk was het asfalt weggevreest en een gat gegraven om bij een leiding onder de weg door te kunnen komen. Op textwagens was de text uitgebreid met "ook OV niet toegestaan". Verklaring van de chauffeur dat hij de afzetting in kwam "jullie hebben niet het recht om bus afritten af te zetten zonder dat wij het weten".

Deze meneer zou ik graag terug zien bij een rijopleiding, hij brengt niet alleen ons leven in gevaar en zijn eigen. Maar ook die van de passagiers.
Ik denk wel dat een Art. 5 invordering op zijn plaats is, niet?

Als je de wet en jurisprudentie erop nakijkt is iedereen gerechtigd om verkeersregels ter plekke aan te passen. Even heel simpel gesteld: als jij langs een weg woont met een trottoir voor jouw huis en je schildert de trottoir banden geel (= vernieling) gelden die gele banden gewoon als verkeersregel en dus.... Maar om iedereen niet op verkeerde gedachten te brengen: elke politie agent staat boven elke verkeersregel die ook maar ooit verzonnen is. Zou leuk zijn dat ik met mijn gele jasje en fluitje in de mond het verkeer stil zet en mijnheer C. Onnexion besluit dat hij gewoon mag doorrijden want dat mag hij altijd....Ik denk niet dat ik erg blij zal zijn!

Maar het zal je verbazen hoe vaak het gebeurd (helaas).
Een goede brief naar de lijnchef wil nog wel eens helpen en als het vaak voorkomt een gesprek met de lijnchef. Heb ik goede ervaringen mee! En anders, een bekeuring doet ook wonderen. ook al zijn de meeste passagiers niet zo blij (behalve als de chauffeur zat te bellen... >:D)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #44 Gepost op: 6 december 2011, 06:41:12
Als je de wet en jurisprudentie erop nakijkt is iedereen gerechtigd om verkeersregels ter plekke aan te passen. Even heel simpel gesteld: als jij langs een weg woont met een trottoir voor jouw huis en je schildert de trottoir banden geel (= vernieling) gelden die gele banden gewoon als verkeersregel en dus.... Maar om iedereen niet op verkeerde gedachten te brengen: elke politie agent staat boven elke verkeersregel die ook maar ooit verzonnen is. Zou leuk zijn dat ik met mijn gele jasje en fluitje in de mond het verkeer stil zet en mijnheer C. Onnexion besluit dat hij gewoon mag doorrijden want dat mag hij altijd....Ik denk niet dat ik erg blij zal zijn!

Maar het zal je verbazen hoe vaak het gebeurd (helaas).
Een goede brief naar de lijnchef wil nog wel eens helpen en als het vaak voorkomt een gesprek met de lijnchef. Heb ik goede ervaringen mee! En anders, een bekeuring doet ook wonderen. ook al zijn de meeste passagiers niet zo blij (behalve als de chauffeur zat te bellen... >:D)

Dit is dus 1 van de redenen waarom ik graag wat meer BOA's zou zien tijdens het verkeerregellen. Verkeersregelaars worden gewoon gezeien als levende verkeerslichten. Daar hoef je je pas aan te houden als: je anders zelf in gevaar komt en anders als er politie in de buurt is.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #45 Gepost op: 6 december 2011, 08:16:51
Sorry maat het heeft niks te maken met of dat er politie bij staat of niet. Het heeft te maken met hoe  je daar staat. Uitstraling


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #46 Gepost op: 6 december 2011, 12:29:37
Sorry maat het heeft niks te maken met of dat er politie bij staat of niet. Het heeft te maken met hoe  je daar staat. Uitstraling

Ben ik het niet volledig mee eens. Ik heb diverse grote klussen als VKR gewerkt in het land en er zit genoeg volk met
hufterig gedrag tussen die als mening heeft van je bent geen agent dus ik hoef niet te stoppen en wachten voor jou.
Als voorbeeld het gebied rondom de Arena in Amsterdam. Ik heb meegemaakt dat voetgangers netjes je aanwijzingen volgen
maar sommige fietsers en bromfietsers hebben lak aan je ondanks dat er een herkenbare motoragent staat.
En dan is men nog beledigd dat men gelijk aan de kant gezet wordt en een boete krijgt.

Persoonlijk was ik zo'n kreng dat als ik weet dat er een agent staat mee te kijken op een plek dat hij niet opvalt en iemand
gaat de discussie aan en zegt ik blijf niet staan dat ik met een stemverheffing aangaf dat hij moest blijven staan
maar als hij doorrijdt dat de gevolgen voor hem zijn.
En men was dan boos dat men bijvoorbeel 10 of 20 meter verderop een stopteken kreeg van een agent.
En dan gek vinden dat ik dubbel lag van het lachen. Moet je maar gewoon de aanwijzingen opvolgen tenslotte ik had je gewaarschuwd.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Gast

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 6 december 2011, 12:42:40
Sorry maat het heeft niks te maken met of dat er politie bij staat of niet. Het heeft te maken met hoe  je daar staat. Uitstraling

Dat is wel heel kort door de bocht en kortzichtig. Dan kun je wel uitstraling hebben maar het aandeel hufterigheid bij de verkeersdeelnemer speelt een grotere rol dan uitstraling.
Staat er een BOA of agent bij, kans op bon, laat ik me maar eens netjes gedragen. Geen boa of agent? Ow, wat kan die regelaar me nu maken. Mentaliteit van de weggebruiker is een aanzienlijker deel dan uitstraling.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #48 Gepost op: 6 december 2011, 12:53:26
Dat is wel heel kort door de bocht en kortzichtig. Dan kun je wel uitstraling hebben maar het aandeel hufterigheid bij de verkeersdeelnemer speelt een grotere rol dan uitstraling.
Staat er een BOA of agent bij, kans op bon, laat ik me maar eens netjes gedragen. Geen boa of agent? Ow, wat kan die regelaar me nu maken. Mentaliteit van de weggebruiker is een aanzienlijker deel dan uitstraling.

Het maakt mij eigenlijk niet uit wie er staat, een VKR of een agent of zelfs een burger die verkeer regelt.
Ze krijgen in de meeste gevallen een vinger van me! Mijn wijsvinger wel te verstaan. Want zij staan er toch alleen maar om jou en andere weggebruikers de gelegenheid te geven je veilig tussen het verkeer te kunnen begeven. Een bedankje is dan best wel op zijn plaats.
Ik zou willen dat iedereen daar zo over dacht en deed.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #49 Gepost op: 6 december 2011, 13:42:57
Waarom heb ik dan nooit problemen als ik op een kruising sta of kom aanrijden tijdens een vtb. Het heeft degelijk te maken met hoe.je erbij staat.