Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 367128 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #50 Gepost op: 6 december 2011, 13:43:41
Gisteren als één van de eerste ter plekke geweest op een eenzijdig ongeval (fietser) op één van de hoofdfietsroutes in Delft. Meisje was met haar hoofd op de stenen gevallen. Gelukkig hadden enkele anderen al zich over het meisje ontfermd. Nadat de ambu (eindelijk) de locatie had gevonden (was nogal wat onduidelijk over) en midden op de weg geparkeerd stond ben ik 20 meter eerder gaan staan om fietsers een kleine omleiding te laten volgen (andere kant van de groenstrook erlangs), zowel omdat het een onoverzichtelijke situatie was als dat het denk ik niet zo fijn is voor de passanten en het meisje zelf. De meeste mensen volgenden mijn aanwijzingen goed op (ik had gewone kleding en geen zaklamp o.i.d. (aan)), alle studenten gingen trouw naar links toe, op 1 student na die het niet helemaal begreep maar uiteindelijk toch terugkwam en mij bedankte. Uitsluitend 2 oudere mensen (zeg maar 40-50'ers) ik vermoed TU Delft medewerkers, vonden het niet de moeite waard om naar mij te luisteren.

Wat ik overigens wel grappig/merkwaardig vond was dat na 10 minuten ik ineens doorkreeg dat politie t.p. was. Zij hadden echter niet door dat alle fietsers werden omgeleid. Heb toen even gevraagd aan de agent of dat nog nodig was, waarna ik kon vertrekken.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #51 Gepost op: 6 december 2011, 13:48:35
Waarom heb ik dan nooit problemen als ik op een kruising sta of kom aanrijden tijdens een vtb. Het heeft degelijk te maken met hoe.je erbij staat.

Dat kan ik inderdaad ook beamen, bij station Delft staan er een hoop, een hele hoop werklozen verkeersregelaars. Onlangs kreeg ik een stopteken omdat er een vrachtwagen langs moest. Toen de vrachtwagen voorbij was (ondertussen waren er al een half dozijn mensen langsgereden waarbij ze de regelaar negeerden) bleef de verkeersregelaar een beetje nonchalant staan en kijk hij me raar aan waarom ik daar nog steeds stond terwijl ik toch echt geen oprijteken heb gezien. Misschien begint dat een probleem te worden, dat er te pas en onpas verkeersregelaars worden ingezet.

Grappig hierbij vind ik dat ik al een paar keer heb meegemaakt dat werklui zelf verkeer tegenhielden om een vrachtwagen te laten keren terwijl 20 meter verderop de verkeersregelaars een leuk onderonsje hadden. Als we nou in de buurt van bouwplaatsen de bouwvakkers toestemming geven om dit inderdaad te doen dan slaan we 2 vliegen in 1 klap!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


sylvester1986

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 6 december 2011, 13:53:57
Waarom heb ik dan nooit problemen als ik op een kruising sta of kom aanrijden tijdens een vtb. Het heeft degelijk te maken met hoe.je erbij staat.
Dat denk ik ook, zo heb ik ooit bij een afzetting gestaan op het werk, totaal geen problemen, terwijl de collega die een zoutzak nadeed wel moeite had.
Deze collega heb ik ook aangesproken, hij verbeterde zich en hoppa, ook hij had opeens geen moeite.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #53 Gepost op: 6 december 2011, 13:57:14
Waarom heb ik dan nooit problemen als ik op een kruising sta of kom aanrijden tijdens een vtb. Het heeft degelijk te maken met hoe.je erbij staat.
Heeft iedereen hier Blik op de weg gezien een paar weken geleden (incident Grolsch Veste)? ;)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #54 Gepost op: 6 december 2011, 13:58:53
Om maar weer even terug te gaan naar dit topic.   ;) (en voordat een moderator ingrijpt)  ;D

Ik heb het een keer meegemaakt dat ik een rood kruis aan het negeren was zonder dat ik het doorhad.
De A1 bij Deventer. Ik kom de oprit op en merk een stukje langzaam verkeer. (vrachtwagens die elkaar aan het inhalen waren)
Om vaart te maken en hun niet te hinderen netjes gewacht totdat ze voorbij waren. En daarna hup naar de linkerbaan (die toch vrij was). Om vervolgens een rood kruis in te rijden. Nou, geschrokken was ik wel en ik schaamde me de ogen uit mijn kop die inmiddels ook al rood aan begon te lopen.
Mezelf nog wel afgevraagd of er geen camera's waren die dat geregistreerd hadden en ik geen bekeuring kon verwachten. Maar lekker voelde het in ieder geval niet. Ben ook maar snel terug gegaan naar baantje 2.

Zo zie je maar dat het je ook onbewust kan overkomen. Ik keur het natuurlijk niet (nooit) goed.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #55 Gepost op: 6 december 2011, 14:02:04
Waarom heb ik dan nooit problemen als ik op een kruising sta of kom aanrijden tijdens een vtb. Het heeft degelijk te maken met hoe.je erbij staat.

Zou het niet gewoon er aan kunnen liggen omdat jij op een politiemotor rijdt al dan niet met geactiveerde verlichting en geluid ?
En dat men meer respect heeft voor een agent in vergelijking met een verkeersregelaar ?

De ene VKR kan heel nochalant het verkeer regelen en geen problemen hebben en de ander kan het heel strak doen
en wel problemen ondervinden.
Ik ben van mening dat het grootste probleem bij de verkeersdeelnemer ligt omdat hij/zij ineens iets tegen zijn/haar
gewoonte in moet doen en daardoor van de leg raakt en niet meer weet hoe en wat.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 6 december 2011, 14:14:07
Heeft iedereen hier Blik op de weg gezien een paar weken geleden (incident Grolsch Veste)? ;)
Wel een aantal;)  :P
blik op de weg 18112011
musiksound


sylvester1986

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 6 december 2011, 14:18:22
Om maar weer even terug te gaan naar dit topic.   ;) (en voordat een moderator ingrijpt)  ;D

Ik heb het een keer meegemaakt dat ik een rood kruis aan het negeren was zonder dat ik het doorhad.
Ik ook, op de A28 bij Zwolle, mocht je eerst 90 km/u, toen 70 km/u en opeens zie ik 4 Rode kruizen terwijl ik 70 reed. Toen keek ik en een aantal mede weggebruikers toch even heel verbaast  ;D ;D


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #58 Gepost op: 6 december 2011, 14:29:44
Ik ook, op de A28 bij Zwolle, mocht je eerst 90 km/u, toen 70 km/u en opeens zie ik 4 Rode kruizen terwijl ik 70 reed. Toen keek ik en een aantal mede weggebruikers toch even heel verbaast  ;D ;D

Ik neem aan dat er een fout was opgetreden in de signalering. Normaal gesproken zou je moeten stoppen maar in dit geval als je van 70 naar stoppen zou moeten zou ik ook niet graag doen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #59 Gepost op: 6 december 2011, 14:47:03
Vraagje:

Ik was onderweg van A naar B.
De linkerbaan was afgekruist    dus hierop mag ik niet meer rijden    
Op de rechterbaan lag veel glas e.d. van een recent ongeluk   dus daar wilt men niet over heen rijden.
Aan de rechterkant was de uitvoegstrook, daarnaast de vluchtstrook waar 2 auto's op stonden.

De uitvoegstrook mag men niet meer af indien men er op zit en er pijlen op staan   wat in dit dus het geval was.   (een vrij recente nieuwe verkeersregel)

Wat is nu slim   / wat mag    
A) even gebruik maken van de afgekruiste weggedeelte                                   verboden want er hangt een rood kruis boven
B) even gebruik maken van de uitvoegstrook en dan terug naar de rijstrook         verboden want er staan al pijlen op de uitvoegstrook
C) (is niet slim) door het glas e.d. rijden