Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 367259 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #100 Gepost op: 2 januari 2012, 18:53:21
Zou best lachen zijn, in Duitsland (sorry had ik er niet bij gezegd). Maar anyhoe, een kilometer in een tourbus (uitgaande van 100 kilometer per uur) duurt toch maximaal 40 seconde ofzo, in een dusdanige tijd kan je echt geen politie bellen. Bovendien denk ik dat je medepassagiers je het niet in dank afneemt wanneer je de bus extra vertraging laat oplopen ;)

 ;D   daar heb je natuurlijk een punt, maar als je toch serieuse twijfels hebt bij een chauffeur staat veiligheid voorop toch?

Heb een keer in een tourbus gezeten, waarbij we na een incident geeist hebben dat er een andere chauffeur kwam  :-\
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #101 Gepost op: 2 januari 2012, 21:53:53
Vandaag ook weer 2x geschreven voor een rood kruis.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #102 Gepost op: 2 januari 2012, 21:58:41
Uit pure interesse, hoe is dat gegaan?

Sta je bij een incident, zie je dat ze op de afgesloten rijstrook rijden en hou je ze staande als ze dicht bij zijn?
Rijd je zelf op de open rijstrook, word je in gehaald via de afgesloten rijstrook en ga je er achteraan? (zie je dan bijvoorbeeld mensen nog wel eens snel terug gaan?)
Rijd je op de afgesloten rijstrook en zie je mensen voor of achter je rijden?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #103 Gepost op: 2 januari 2012, 22:28:58
Uit pure interesse, hoe is dat gegaan?

In dit geval was het een afgesloten spitsstrook die door beide chauffeurs werd genegeerd. Ik stond boven op het viaduct te kijken en zag het gebeuren.

Er was in dit geval dus geen ongeval gebeurd of een pechgeval.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #104 Gepost op: 2 januari 2012, 22:44:22
In dit geval was het een afgesloten spitsstrook die door beide chauffeurs werd genegeerd. Ik stond boven op het viaduct te kijken en zag het gebeuren.

Er was in dit geval dus geen ongeval gebeurd of een pechgeval.
Duidelijk, dank voor de uitleg. :)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #105 Gepost op: 2 januari 2012, 23:57:33
vandaag 3x roodkruis: A2 li vbw A10 li: lekker doorrijden tot de RWS wagen die dan ook echt de weg blokkeert en dan mopperen op het verkeer op de vrij rijstrook omdat ze je er niet tussen laten..... ach ja  e050

en dat was voor een auto op de zijkant in de berm voor de nieuwsgierigen
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #106 Gepost op: 3 januari 2012, 00:13:47
vandaag 3x roodkruis: A2 li vbw A10 li: lekker doorrijden tot de RWS wagen die dan ook echt de weg blokkeert en dan mopperen op het verkeer op de vrij rijstrook omdat ze je er niet tussen laten..... ach ja  e050


Dus voortaan met zijn allen dat soort eikels er niet meer tussen laten en ondertussen ff bellen, leren ze t vanzelf af  ;)

Maar zonder dollen, de prent daarvoor mag wat mij betreft flink omhoog, naast asociaal weggedrag is het ook nog (potentieel) gevaarlijk voor aanwezige wegwerkers / hulpverleners.

GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #107 Gepost op: 3 januari 2012, 00:17:38
Maar zonder dollen, de prent daarvoor mag wat mij betreft flink omhoog, naast asociaal weggedrag is het ook nog (potentieel) gevaarlijk voor aanwezige wegwerkers / hulpverleners.
Die mag van mij ook omhoog.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #108 Gepost op: 3 januari 2012, 00:21:37
De camera's langs de snelweg zijn in beheer van RWS als ik het goed heb, kunnen beelden hiervan worden veilig gesteld voor het bekeuren van dit soort situaties?

Als dit niet kan, wat is er voor nodig om dit wel te doen?  998765

Kom bij de spitstroken rond Deventer regelmatig rood-kruis rijders tegen, of ff over het kruis inhalen als het beetje opstroopt op de vrije banen bij inhalende vrachtwagens etc.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #109 Gepost op: 3 januari 2012, 02:45:24
De camera's langs de snelweg zijn in beheer van RWS als ik het goed heb, kunnen beelden hiervan worden veilig gesteld voor het bekeuren van dit soort situaties?

Wat ik mij van afgelopen zomer/najaar herinner i.v.m. de vele autoruiten die kapot gingen rondom Rotterdam kan men de
beelden alleen live bekijken en worden ze niet standaard opgenomen.
Om in die periode de beelden op te nemen om te achterhalen of er wel of geen snelwegschutter was is speciale toestemming
gegeven.

Als dit niet kan, wat is er voor nodig om dit wel te doen?  998765
1. Stoppen met het gezeik over Wet op de Privacy.
2. Personeel van RWS inclusief de Wegispecteurs opleiden tot BOA net als het personeel van de IJtunnel in Amsterdam.
Daar zitten achter de monitoren mensen ( BOA's ) die voor zover ik weet mogen bekeuren op kenteken.
Dit is wat ik in 2008 heb meegemaakt toen ik als verkeersregelaar rondom de IJtunnel werkzaam was en met het personeel
van de tunnel sprak.
mogen
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen