Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 368738 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #110 Gepost op: 3 januari 2012, 09:41:08
Maar zonder dollen, de prent daarvoor mag wat mij betreft flink omhoog, naast asociaal weggedrag is het ook nog (potentieel) gevaarlijk voor aanwezige wegwerkers / hulpverleners.

In een ander topic heb ik het ook geschrevenn: met een hoger boete bedrag is niets mis ,  maar aan de andere kant hoeft het boetebedrag niet omhoog maar de pak kans moet omhoog      (al lees ik hier regelmatig dat er geschreven wordt  O0  O0  )

Daarnaast vind ik nog steeds dat aan de achterkant van de (alle!) matrixborden een (foto)camera moet worden gehangen die in werking wordt gesteld als de matrixborden aan gaan.     Dit moet technisch toch te realiseren zijn?


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #111 Gepost op: 3 januari 2012, 09:45:52
Denk nu eens na, dat is toch geen betaalbare oplossing voor dit probleem.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #112 Gepost op: 3 januari 2012, 10:53:04
Voor wat betreft korte afzeggingen door RWS of welk andere instantie zou je wel kunnen voldoen met voertuig camera's en een BOA bestuurder. Ja dat kost geld, ik denk wel dat dit zich terug betaald door toename aan veiligheid alsook aan inkomsten.

Voor wat betreft langdurige afzeggingen zou ik liever zien dat er bij de IM EN/OF afzetbedrijven de mogelijkheid wordt gecreëerd voor actiewagens met camera, beheerd door iemand met "beperkte" BOA. Daarmee bedoel ik dat deze alleen een functie hebben voor het plaatsen en onderhouden van de camera opstelling.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #113 Gepost op: 3 januari 2012, 11:02:08
Goed, maar waar wil je  dan minder geld aan uitgeven. Het geld zal immers ergens anders vandaag moeten komen.

Ik denk dat zelf dat we naar een ander systeem moeten gaan. 1 nu zijn het allemaal mulder ( dus allemaal een vast bedrag) maak daarvan een om-feit waardoor het op herhaling verhoogd kan worden. 2 bij staande houding kans op ontzegging van de rijbevoegdheid.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #114 Gepost op: 3 januari 2012, 16:15:18
Goed, maar waar wil je  dan minder geld aan uitgeven. Het geld zal immers ergens anders vandaag moeten komen.

Ik denk dat zelf dat we naar een ander systeem moeten gaan. 1 nu zijn het allemaal mulder ( dus allemaal een vast bedrag) maak daarvan een om-feit waardoor het op herhaling verhoogd kan worden. 2 bij staande houding kans op ontzegging van de rijbevoegdheid.

Wat betrefd de uitgaven om dit te kunnen bekostigen die kunnen gehaald worden uit de boete bedragen die het opleverd. Dat dat niet eeuwig kosten dekkend zal zijn ben ik gelijk met je eens, echter wordt dan wel het doel behaald dat de snelheid naar beneden gaat.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #115 Gepost op: 3 januari 2012, 16:39:33
Denk nu eens na, dat is toch geen betaalbare oplossing voor dit probleem.

Ik had er zeker over nagedacht.  Ik vind het dé oplossing.

Als men de boetes nu eens gebruikt voor dit soort dingen in plaats het te gebruiken voor het vullen van de (bodemloze) schatkist.
Dan betalen de overtreders dat er nog meer gecontroleerd kan worden.   Op een gegeven moment komt er niets meer binnen   stom, dat mag natuurlijk niet........

Veel / continu* controle helpt gewoon want ik verbaas me dat 99%  op rondweg van Amsterdam (waar de max. snelheid 80km is) er bijna niet harder wordt gereden dan 80km.    Maar eigenlijk is dit dus niet goed?  Deze contole-kosten zullen nu ook hoger zijn dan de baten...............

*ik weet niet of er heel veel of continu wordt gecontroleeerd.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #116 Gepost op: 3 januari 2012, 16:43:49
Ik denk dat zelf dat we naar een ander systeem moeten gaan. 1 nu zijn het allemaal mulder ( dus allemaal een vast bedrag) maak daarvan een om-feit waardoor het op herhaling verhoogd kan worden. 2 bij staande houding kans op ontzegging van de rijbevoegdheid.

Grappig dat juist jij terug wil van de wet mulder naar een OM-feit.  De wet mulder is ontstaan omdat het OM de stroom aan zaken niet aan kon.
Of het OM moest zaken laten liggen of het OM moest meer kosten gaan maken als resultaat dat het geld ging kosten.  
Het was dus niet meer betaalbaar......


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #117 Gepost op: 3 januari 2012, 17:36:52
Veel / continu* controle helpt gewoon want ik verbaas me dat 99%  op rondweg van Amsterdam (waar de max. snelheid 80km is) er bijna niet harder wordt gereden dan 80km.    Maar eigenlijk is dit dus niet goed?  Deze contole-kosten zullen nu ook hoger zijn dan de baten...............

*ik weet niet of er heel veel of continu wordt gecontroleeerd.

Even een correctie Kusje.
De trajectcontrole op de A10 ring van Amsterdam is enkel op het gedeelte tussen Nieuwe Meer en Coentunnel (in beide richtingen) - maximum snelheid: 80 km/u beter bekend als de A10 West.
Op dit wegvak is de trajectcontrole 24 uur per dag operationeel.
Het begin Richting Coentunnel is tussen Knooppunt De Nieuwe Meer en Afrit S107 en het einde is tussen Afrit S102 en S101 rij je vanaf de Coentunnel dan begint hij tussen S101 en S102 en eindigt hij tussen Oprit S107 en Knooppunt De Nieuwe Meer.
En als ik het goed heb is het traject opgesplitst in ik meen 3 of 4 delen dit i.v.m. de vele op- en afritten.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #118 Gepost op: 3 januari 2012, 17:52:55
effe een vraag aan diegene die er verstand van heb,

Kan een WIS beperkte BOA  wel krijgen(opl.) dus alleen voor bv. onder een rood kruis rijden?????

Moet je dan de hele opleiding doen of kan dat heel beperkt.

Ik wacht af.

gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #119 Gepost op: 3 januari 2012, 17:57:47
Een BOA opleiding is altijd volledig het gaat erom waar je voor aangesteld wordt en welke bevoegdheden daar bij horen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen