Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 368761 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #120 Gepost op: 3 januari 2012, 23:09:49
effe een vraag aan diegene die er verstand van heb,

Kan een WIS beperkte BOA  wel krijgen(opl.) dus alleen voor bv. onder een rood kruis rijden?????

Moet je dan de hele opleiding doen of kan dat heel beperkt.

Ik wacht af.

gr.rené

Een WIS kan en mag niet schrijven voor verkeersovertredingen. Hij is enkel bevoegd om verkeerstekens te geven. Ten minste zo begreep ik de vraag (?)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #121 Gepost op: 3 januari 2012, 23:20:28
T klinkt in mijn oren niet als een goed idee... Ze zijn er primair om je te helpen... Anders kun je ambulance chauffeurs ook wel BOA maken ::)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #122 Gepost op: 3 januari 2012, 23:32:14
Een WIS kan en mag niet schrijven voor verkeersovertredingen. Hij is enkel bevoegd om verkeerstekens te geven. Ten minste zo begreep ik de vraag (?)

De vraag van blusdebrand was of hij een (beparkte) boa opleiding kon doen om bonne te schrijven voor het negeren van de rode kruizen. Blusdebrand is WIS+ en heeft dus het zelfde probleem als wij op de (auto)snelwegen.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #123 Gepost op: 4 januari 2012, 08:56:12
De vraag van blusdebrand was of hij een (beparkte) boa opleiding kon doen om bonne te schrijven voor het negeren van de rode kruizen. Blusdebrand is WIS+ en heeft dus het zelfde probleem als wij op de (auto)snelwegen.

Juist @dielangemotormuis dit was mijn vraagstelling en die was al gegeven door @Enrico1972.

en ja wij maken dagelijks mee dit gevaarlik rijgedrag van sommige wegggebruikers.

T klinkt in mijn oren niet als een goed idee... Ze zijn er primair om je te helpen... Anders kun je ambulance chauffeurs ook wel BOA maken ::)

Dit mag van mijn ook wel zo blijven maar het gaat een keer goed fout met het negeren van een rood kruis.


gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #124 Gepost op: 5 januari 2012, 10:42:44
Even een correctie Kusje.
Op dit wegvak is de trajectcontrole 24 uur per dag operationeel.
Even een correctie op enrico1972.

Fysiek is de trajectcontrole aanwezig, zij het niet dat deze van maart 2011 tot november 2011 niet gewerkt heeft. Wel geflitst (Blacklight kleur), niet doorgezet/geregistreerd.
Het leek er dus op dat het werkte, maar dat deed het in werkelijkheid niet.

Maar ondanks dat:
Mijn ervaring is dat men zich daar redelijk houd aan de (nog net niet bekeuringssnelheid van) 96km/h.

P.s. inmiddels werkt het daar weer, ik reed daar in december 2011 97km/h en kreeg een rode enveloppe. :'(
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #125 Gepost op: 5 januari 2012, 11:27:36
Maar ondanks dat:
Mijn ervaring is dat men zich daar redelijk houd aan de (nog net niet bekeuringssnelheid van) 96km/h.

P.s. inmiddels werkt het daar weer, ik reed daar in december 2011 97km/h en kreeg een rode enveloppe. :'(

Volgens mij is de "grens snelheid" waarbij je een boete thuis gestuurd krijgt geen 96 km/u maar lager (86 km/u ?? ), als het hier gaat over de 80 km/u zone op de A10 west.
Mocht in jouw geval een overtreding van een geldende maximum snelheid van 90 km/u vermeld staan, dan is dit misschien gebeurd op het stuk tussen de Coen tunnel en de 80 km/u zone?  Daar geldt voor een langere tijd een maximum snelheid van 90 km/u i.v.m. de werkzaamheden voor de 2e Coen en de Westelijke Randweg....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #126 Gepost op: 6 januari 2012, 09:54:54
P.s. inmiddels werkt het daar weer, ik reed daar in december 2011 97km/h en kreeg een rode enveloppe. :'(

ja idd ik kreeg een geeltje (bij ons zijn de begeleidende formulieren geel.  :o
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #127 Gepost op: 6 januari 2012, 13:05:39
Dit mag van mijn ook wel zo blijven maar het gaat een keer goed fout met het negeren van een rood kruis.
gr.rené

Het gaat regelmatig mis bij het negeren van de rode kruizen, denk maar aan alle botsers, actiewagens enz. die aan gort worden gereden omdat men "nog even snel langs het langzaamrijdende verkeer " onder het rode kruis door rijdt.

Vaak gebeurt dit wanneer een lagere auto achter een hoger voertuig rijdt, personenauto achter een bus of een motorrijder achter een busje.
Volgens mij is dat recent nog gebeurt bij Rotterdam op de ring, een motorrijder die achter een busje aan reed waar het busje nog net op tijd weg kon(onder het rode kruis door) maar de motorrijder heeft het bij mijn weten niet overleeft.

Maar zoals ik al eerder aangaf, dit soort dingen kun je alleen doen afnemen met een pakkans van 90+%.
Bewijzen ervoor? Roodlicht camera's, traject controlle's noem maar op. Bewezen is dat de overtredingen daar significant afnemen.

Een kleine aanvulling daarop zou wat mij mogen zijn dat de boete bedragen en/of strafmaatregellen in overeenkomst staan met de financiën van de overtreder. Ik denk namelijk dat de mensen met geld genoeg niet zijn geinteresseerd in een boete van 200 euri, maar wanneer je ze een weekloon afpakt wel.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #128 Gepost op: 6 januari 2012, 14:06:28
Een kleine aanvulling daarop zou wat mij mogen zijn dat de boete bedragen en/of strafmaatregellen in overeenkomst staan met de financiën van de overtreder. Ik denk namelijk dat de mensen met geld genoeg niet zijn geinteresseerd in een boete van 200 euri, maar wanneer je ze een weekloon afpakt wel.

Ik denk dat je ook kan afvragen of dit iets is waar je een boete voor geeft of je verder moet gaan. Tenslotte kan je een voertuig dat met 120 km/h  op iemand afgaat worden gezien als een dodelijke wapen. Je kan het dus ook zien als een poging zware mishandeling/doodslag, mits natuurlijk het daadwerkelijk gaat om een ongeval o.i.d.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #129 Gepost op: 19 januari 2012, 21:44:34
Rood kruis A4 genegeerd

Nieuw-Vennep, 19-01-2012
Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) heeft op de A4 ter hoogte van Nieuw Vennep in 1 uur tijd
een 15-tal automobilisten bekeurd voor het negeren van het rode kruis.
Zij krijgen de bekeuring van 220 euro + 6 euro administratiekosten binnenkort in de bus.


Op de splitsing van de A4 en A44 was rond 20.00 uur een vrachtwagencombinatie in de richting Den Haag tot stilstand
gekomen in verband het wegvallen van de druklucht. In dat geval slaan de remmen van een vrachtauto vast.
In overleg met Rijkswaterstaat is de vrachtauto weggesleept en zijn er op de rechter rijstrook van de A4 en de
linker rijstrook van de A44 rode kruizen boven de rijstroken geplaatst om een veilige werksituatie te creëren.
Meerdere weggebruikers sloegen geen acht op deze tijdelijke verkeersmaatregelen wat resulteerde in gevaarlijke
situaties en bijna-aanrijdingen.

BRON: http://www.politie.nl/klpd/nieuws/voor_de_pers/120119roodkruisa4.asp
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen