Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 367218 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #130 Gepost op: 19 januari 2012, 21:53:17
Niet slim om een eiland te vormen om op te werken.
Knal dan de afrit naar de A44 er gewoon helemaal uit dan sta tenminste veiliger.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #131 Gepost op: 20 januari 2012, 00:00:44
Niet slim om een eiland te vormen om op te werken.
Knal dan de afrit naar de A44 er gewoon helemaal uit dan sta tenminste veiliger.
Tsja is natuurlijk een ingrijpende maatregel...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #132 Gepost op: 20 januari 2012, 00:31:57
Natuurlijk is dat een ingrijpende maatregel maar Eigen Veiligheid eerst.
Ik had er geen moeite meegehad om die beslissing te nemen als ik daar had gestaan.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #133 Gepost op: 20 januari 2012, 00:45:24
Natuurlijk is dat een ingrijpende maatregel maar Eigen Veiligheid eerst.
Ik had er geen moeite meegehad om die beslissing te nemen als ik daar had gestaan.

Moet je natuurlijk wel kijken of dat haalbaar is, een hele rijksweg afsluiten is opzich geen probleem, alleen het uiteinde van een Rijksweg, die overgaat in een andere Rijksweg enigsinds openhouden is wel prettig. Zeker als het langer gaat duren.
Je zult dan echter wel fysiek bepaalde handelingen onmogelijk moeten gaan maken door bijvoorbeeld snel veel kegels ter plaatse te kunnen krijgen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #134 Gepost op: 20 januari 2012, 07:15:35
Niet slim om een eiland te vormen om op te werken.
Knal dan de afrit naar de A44 er gewoon helemaal uit dan sta tenminste veiliger.

Niet alleen niet slim, ook nog eens niet toegestaan volgens de IM- richtlijnen op wegen met 1 rijrichting.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #135 Gepost op: 20 januari 2012, 09:22:02
Klopt - bij "normale" afritten is dit ook vaker van toepassing, maar de verkeerssituatie aldaar is dat ongeveer een derde tot de helft van het verkeer de A44 opgaat en de rest de A4 vervolgt, waardoor je eerder van een gelijkwaardige splitsing als van een afrit moet/kan spreken...
Maar inderdaad is het niet écht veilig.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #136 Gepost op: 20 januari 2012, 10:19:02
Niet alleen niet slim, ook nog eens niet toegestaan volgens de IM- richtlijnen op wegen met 1 rijrichting.

Richtlijnen zijn geen verplichting  ;)


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #137 Gepost op: 20 januari 2012, 11:04:51
De situatie is veilig op het moment dat de weggebruiker zich "gewoon" houdt aan de rode kruizen, ook al sta je niet helemaal gewenst op een eilandje. De onveilige situatie ontstaat dus kennelijk omdat sommigen menen dat het rode kruis niet voor hen geldt. Hetzelfde probleem doet zich voor met (afsleep)klussen op de vluchtstrook waarbij de naastgelegen rijstrook tijdelijk wordt afgekruisd. Je hebt geen eiland, maar het is net zo veilig dan wel onveilig als het eiland in dit nieuwsbericht zodra er een automobilist meent gewoon over deze rijstrook te kunnen en moeten rijden.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #138 Gepost op: 20 januari 2012, 17:18:36
Vandaag bijna het rode kruis genegeerd.................     Op het bord stond "spitsstrook open"  maar op het matrixbord stond het rode kruis  
En ook het volgende bord stond "spitstrook open"  maar ook het volgende matrixbord een rood kruis.

Aangezien ik in een "treintje" van vrachtwagens zat was het matrixbord in eerste instantie niet te zien: daar de vrachtwagen voor me niet naar rechts ging,  besloot ik ook even te wachten  

Op zich een vreemde combinatie. Het bord spitsstrook open met een rood kruis.   Eigenlijk zou het systeem zo moeten zijn dat deze combinatie niet mogelijk is.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #139 Gepost op: 20 januari 2012, 17:32:56
Dát is inderdaad behoorlijk verwarrend, zeker omdat je van achter een vrachtwagen het bord wel/eerder ziet maar het matrixkruis niet/later...  >:(
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")