Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 368633 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #140 Gepost op: 20 januari 2012, 18:21:24
Tip voor als je weer zoiets verwarrends mee maakt Kusje.
Bel RWS op 0800-8002 en meld het daar dan kunnen zij achterhalen wat er aan de hand is en misschien erger voorkomen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #141 Gepost op: 20 januari 2012, 18:36:46
Tip voor als je weer zoiets verwarrends mee maakt Kusje.
Bel RWS op 0800-8002 en meld het daar dan kunnen zij achterhalen wat er aan de hand is en misschien erger voorkomen.

Goede tip.. O0  

Weet je: ik maak er alsnog melding van.    Dat heb ik dus gedaan  het antwoord was:

Het is inderdaad mogelijk want op dat moment zijn we bezig om de de spitstrook te openen.  Het gebeurt in fases:  Van voor naar achter.
Als het goed was kreeg u even later wel een groene pijl    (inderdaad twee matrixborden verder)      
De voor u zichtbare rode kruis zal in een groene pijl verandert zijn, net dat u voorbij was gereden.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #142 Gepost op: 20 januari 2012, 18:46:42
Graag gedaan hoor. En de verklaring van RWS klinkt heel logisch natuurlijk. Veiligheid voor alles.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #143 Gepost op: 20 januari 2012, 18:50:37
Vanmiddag ook verwarrende situatie, knp Amstel, A2 -> A10 zuid. Kopstaart op de linkerrijstrook maar rechts stond kruis (paar honderd meter er voor). Verkeer reed stapvoets en politie kwam net aanrijden gelukkig.
Wel humor dat de borden "U rijdt te snel" gaan branden als je er stapvoets langs rijdt :D


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #144 Gepost op: 21 januari 2012, 00:24:40
Vanmiddag ook verwarrende situatie, knp Amstel, A2 -> A10 zuid. Kopstaart op de linkerrijstrook maar rechts stond kruis (paar honderd meter er voor). Verkeer reed stapvoets en politie kwam net aanrijden gelukkig.
Wel humor dat de borden "U rijdt te snel" gaan branden als je er stapvoets langs rijdt :D

pwaaaah dat was ikke!!! Wel ff zwaaien de volgende keer  O0. Was idd een foutje (die kruizen) dat zagen wij ook bij het aanrijden. Melding gaf aan 1e rijstrook en de kruizen stonden juist daarnaar toe. Geen excuus maar er was heel veel onduidelijkheid over de lokatie van het ongeval. Wij waren al een tijd aan het zoeken met de Volvo en RWS met de camera's. Maar slechte lokaties van de camera's en een melder die niet te bereiken was blabla, eindelijk gevonden en snel maatregelen nemen gaat niet altijd goed   e050

Was idd zeer leuk! Heeft trouwens geen bonnen opgeleverd hoor! (Kan je daar weer gerust over zijn.) Het was trouwens een eenzijdig ongeval, de andere auto was een vriend van de bestuurder. Dat zie je tegenwoordig ook steeds vaker en voor een ieder: NIET DOEN SVP!!! Geen vriendje en/ of kennis bellen die komt helpen, dat gaat je binnen kort echt geld kosten want het wordt ergerlijk >:( Gewoon 112 of ANWB en er komt hulp  ;D Dat is gratis en in ruime mate aanwezig en waar kan je dat nou nog van zeggen????
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #145 Gepost op: 21 januari 2012, 07:46:28
Was idd zeer leuk! Heeft trouwens geen bonnen opgeleverd hoor! (Kan je daar weer gerust over zijn.) Het was trouwens een eenzijdig ongeval, de andere auto was een vriend van de bestuurder. Dat zie je tegenwoordig ook steeds vaker en voor een ieder: NIET DOEN SVP!!! Geen vriendje en/ of kennis bellen die komt helpen, dat gaat je binnen kort echt geld kosten want het wordt ergerlijk >:( Gewoon 112 of ANWB en er komt hulp  ;D Dat is gratis en in ruime mate aanwezig en waar kan je dat nou nog van zeggen????

En als ik stop om te kijken of er geen gewonden zijn? Bon?     Ik mag alleen stoppen als het onbekenden zijn?  

Ps ANWB is niet gratis.......want of je bent lid of je moet ter plekke lid worden  
Ik ben "lid" van Toyota-care  dus ik zit niet te wachten op de ANWB bij pech..................of mag ik die hulp niet weigeren?


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #146 Gepost op: 21 januari 2012, 10:46:33
En als ik stop om te kijken of er geen gewonden zijn? Bon?     Ik mag alleen stoppen als het onbekenden zijn?  

Ps ANWB is niet gratis.......want of je bent lid of je moet ter plekke lid worden  
Ik ben "lid" van Toyota-care  dus ik zit niet te wachten op de ANWB bij pech..................of mag ik die hulp niet weigeren?  

Stoppen om te kijken of er geen gewonden zijn is een nobel idee, maar zorg er dan voor dat de (eigen) veiligheid gegarandeerd is. Wij zitten niet te wachten op meer slachtoffers en de andere slachtoffers hebben er niks aan als jij aangereden wordt. Mijn voorkeur gaat dus uit naar gewoon bellen, een goede doorgifte van lokatie, hoeveelheid voertuigen, posistie voertuigen, mogelijke slachtoffers etc is VEEEL belangrijker!!!! Gisteren heeft de slechte doorgifte van lokatie gewoon 10 minuten extra gekost! (terwijl er ook een hulpbiedende vriend bij stond!)
Stoppen op de rijbaan of vluchtstrook is nou eenmaal gevaarlijk, als er dan al een rare situatie is door een aanrijding, wordt het nog gevaarlijker omdat bestuurders gaan kijken/ foto's maken/ filmen/ whatsuppen/ etc etc. Een aanrijding creëert vaak aanrijdingen  :'(

De opzet van de merk-hulpdiensten is anders dan de opzet van de ANWB. De ANWB heeft auto's rond rijden, de merk-hulpdiensten vertrekken vanuit een garage (kantooruren) of schakelen de ANWB of route-mobiel in (contractbasis). ANWB is idd niet gratis als pech-hulpservice, maar we maken ook mee dat die jongens (man en vrouw) in het kader van veiligheid al maatregelen nemen en keurig werken volgens de IM richtlijnen. En die hulp is uiteraard gratis! Hulp weigeren mag altijd, behalve als er gehandeld wordt in het kader van IM richtlijnen.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #147 Gepost op: 21 januari 2012, 11:58:34
pwaaaah dat was ikke!!! Wel ff zwaaien de volgende keer  O0.
Haha, kleine wereld  ;D Ik was die blauwe Skoda die vooraan stond op de linkerbaan ;)
Citaat
Was idd een foutje (die kruizen) dat zagen wij ook bij het aanrijden. Melding gaf aan 1e rijstrook en de kruizen stonden juist daarnaar toe. Geen excuus maar er was heel veel onduidelijkheid over de lokatie van het ongeval. Wij waren al een tijd aan het zoeken met de Volvo en RWS met de camera's. Maar slechte lokaties van de camera's en een melder die niet te bereiken was blabla, eindelijk gevonden en snel maatregelen nemen gaat niet altijd goed   e050
Kan gebeuren :)
Citaat
Was idd zeer leuk! Heeft trouwens geen bonnen opgeleverd hoor! (Kan je daar weer gerust over zijn.)
Nee, dat zou wel heel erg zijn :P Maar ik moest wel gelijk aan dit topic denken toen ik iedereen de rechterbaan op zag gaan terwijl er nog een rood kruis stond (of hij was net weg toen ik er onder door gereden was).
Citaat
Het was trouwens een eenzijdig ongeval, de andere auto was een vriend van de bestuurder.
Ah, ok. Ik heb er verder ook niet echt opgelet, die gestreepte Volvo kreeg even meer aandacht  0098


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #148 Gepost op: 22 januari 2012, 14:23:48
En afgelopen nacht weer een bijzonder tafereeltje van in mijn ogen een stelletje dwazen.
Zou ik te streng zijn geweest en i.p.v. een flinke waarschuwing gewoon een prent geven ?


Automobilisten stranden bij brug van Gorinchem
zondag 22 januari 2012 | 13:54 | Laatst bijgewerkt op: zondag 22 januari 2012 | 13:56

WERKENDAM
Hoewel de afsluiting wegens werkzaamheden op ruime schaal waren aangekondigd, zijn vier automobilisten afgelopen
nacht om 03.00 uur gestrand voor de brug van Gorinchem.


Vanwege die werkzaamheden was de A27 geheel afgesloten vanaf de afslag Nieuwendijk richting Merwede brug.
Toch was er verkeer doorgereden en deze auto's stonden nu voor de deels geopende brug.
De vier bestuurders verklaarden dat de afzettingsborden bij de oprit Nieuwendijk verschoven waren en dat ze zodoende
toch maar de snelweg opgereden zijn. Toen ze de rode kruizen zagen wisten ze niet meer wat ze moesten doen en zijn
ze maar door blijven rijden.


Nadat de gegevens van de bestuurders genoteerd waren, begeleidden de politie en een medewerker van Rijkswaterstaat hen
terug naar afslag Sleeuwijk zodat ze via de A27 naar de A59 konden om hun weg te vervolgen. De bestuurders kwamen er
allen met een waarschuwing van af.

BRON: http://www.bndestem.nl/regio/oosterhout/10315290/Automobilisten-stranden-bij-brug-van-Gorinchem.ece
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #149 Gepost op: 22 januari 2012, 14:56:46
Ik denk het wel, als de bebording inderdaad twijfelachtig is en je op een afgekruiste rijbaan komt, dan is achteruit eraf onveiliger.