Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 368949 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #150 Gepost op: 22 januari 2012, 16:20:29
En afgelopen nacht weer een bijzonder tafereeltje van in mijn ogen een stelletje dwazen.
Zou ik te streng zijn geweest en i.p.v. een flinke waarschuwing gewoon een prent geven ?

Ik denk het wel, als de bebording inderdaad twijfelachtig is en je op een afgekruiste rijbaan komt, dan is achteruit eraf onveiliger.

Eerst zelf gaan beoordelen
is de bebording voor mij onduidelijk: waarschuwing
is de bebording voor mij duidelijk:  bon

Daarnaast ik heb geen idee hoe druk het is om 03.00 op die plek, waarom zijn er geen andere bestuurders daar "gestrand" .


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #151 Gepost op: 22 januari 2012, 16:27:30
Eerst zelf gaan beoordelen
is de bebording voor mij onduidelijk: waarschuwing
is de bebording voor mij duidelijk:  bon

Daarnaast ik heb geen idee hoe druk het is om 03.00 op die plek, waarom zijn er geen andere bestuurders daar "gestrand" .

  
rond dat tijdstip is de A27 rustig. Vind het wel vreemd dat de oprit nieuwendijk al was afgesloten, ik zou eerder werkendam afsluiten.
Echter dan nog, er zal al een tijdje daar een bord staan dat ze gaan afsluiten voor onderhoud en als ik dan ook maar iets van een bord
zie staan dat het afgesloten is dan neem ik het zekere voor het onzekere en ga via een andere route.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #152 Gepost op: 22 januari 2012, 16:50:39
Net even via maps.google.nl gekeken maar ik vind het toch wel heel erg knap.
Als je bij Nieuwendijk de A27 op gaat richt Gorinchem kom je tot de brug 9 portalen tegen waar dan een rood kruis
gestaan moet hebben. Alleen al tot afrit Werkendam / Sleeuwijk moet je al 5 portalen met rode kruizen genegeerd hebben.
Als er dan nog geen lampje gaat branden bij je dan hoor je wat mij betreft niet achter het stuur van een auto thuis.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #153 Gepost op: 22 januari 2012, 16:55:09
rond dat tijdstip is de A27 rustig. Vind het wel vreemd dat de oprit nieuwendijk al was afgesloten, ik zou eerder werkendam afsluiten.
Afrit Werkendam / Sleeuwijk lijkt mij op het 1e oog ook logischer maar we weten natuurlijk de reden van eerder afsluiten niet natuurlijk.

Echter dan nog, er zal al een tijdje daar een bord staan dat ze gaan afsluiten voor onderhoud en als ik dan ook maar iets van een bord zie staan dat het afgesloten is dan neem ik het zekere voor het onzekere en ga via een andere route.

Wil je een rijksweg afsluiten dan moet dat inderdaad ruim van te voren worden aangegeven en men zal ook altijd een
omleidingsroute goed aangeven die je het beste kan volgen. Men zorgt er eerst voor dat de borden van de omleidingsroute
goed zichtbaar zijn voordat men daadwerkelijk de opritten van de rijksweg gaat afsluiten.
Misschien dan toch maar verkeersregelaars inzetten bij de opritten om dit in het vervolg te voorkomen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #154 Gepost op: 22 januari 2012, 17:09:49
Misschien dan toch maar verkeersregelaars inzetten bij de opritten om dit in het vervolg te voorkomen.

Totale onzin en levensgevaarlijk.......  wat wil je doen, als verkeersregelaar, met een auto die 100 - 120 km per uur rijd.  Opzij springen!?!?

Wat ik zie is dat men te veel op de tom tom rijd,  ik kan niet zeggen dat dit de oorzaak is,  maar dit is een vermoeden.
Ik zie om me heen dat men klakkeloos de tomtom volgt.  

De afsluitingen die ik zie zijn over het algemeen goed en zeer duidelijk.     Het heeft geen nut om hier "poppetjes' bij te zetten.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #155 Gepost op: 22 januari 2012, 17:24:54
Totale onzin en levensgevaarlijk.......  wat wil je doen, als verkeersregelaar, met een auto die 100 - 120 km per uur rijd.  Opzij springen!?!?
Volgens mij wilde hij ze bij de opritten zetten, niet midden op de snelweg. Daar wordt nog geen 100/120 gereden volgens mij. Zeker niet als ze aan het begin van de oprit staan.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #156 Gepost op: 22 januari 2012, 17:28:23
Totale onzin en levensgevaarlijk.......  wat wil je doen, als verkeersregelaar, met een auto die 100 - 120 km per uur rijd.
Opzij springen!?!?

Ik weet niet waar je dit vandaan haalt want als je het artikel goed gelezen had dan zag je staan dat men bij de oprit Nieuwendijk de snelweg is opgekomen.
Dus als je bij de afzetting van een oprit een verkeersregelaar neerzet om toezicht te houden dat niemand de afzetting
verwijderd en/of negeerd kan je dit soort situaties voorkomen. Tevens verhoog je zo de veiligheid op het afgesloten wegdeel
voor de mensen die er aan het werk zijn.
Ik heb de tekst nog maar een keer geplaatst en het stuk tekst blauw gemaakt voor je.

De vier bestuurders verklaarden dat de afzettingsborden bij de oprit Nieuwendijk verschoven waren en dat ze zodoende toch maar de snelweg opgereden zijn.
Toen ze de rode kruizen zagen wisten ze niet meer wat ze moesten doen en zijn ze maar door blijven rijden.


Wat ik zie is dat men te veel op de tom tom rijd,  ik kan niet zeggen dat dit de oorzaak is,  maar dit is een vermoeden.
Ik zie om me heen dat men klakkeloos de tomtom volgt.  

De afsluitingen die ik zie zijn over het algemeen goed en zeer duidelijk. Het heeft geen nut om hier "poppetjes' bij te zetten.

Dat een hoop mensen te veel op hun navigatiesysteem vertrouwen ben ik wel met je eens.
Jij vindt het misschien niet nodig om er mensen bij te zetten maar ik heb de ervaring dat er toch regelmatig voor gekozen
wordt om het wel te doen. En dat is o.a. om dit soort situaties te voorkomen zoals op de A27 nu gebeurd is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #157 Gepost op: 22 januari 2012, 17:30:34
Volgens mij wilde hij ze bij de opritten zetten, niet midden op de snelweg.
Daar wordt nog geen 100/120 gereden volgens mij. Zeker niet als ze aan het begin van de oprit staan.

Dat klopt helemaal Red en ik dacht dat ik het toch duidelijk had neergezet.
Goed lezen is niet voor iedereen altijd even goed weggelegd blijkbaar.

Misschien dan toch maar verkeersregelaars inzetten bij de opritten om dit in het vervolg te voorkomen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #158 Gepost op: 22 januari 2012, 17:31:53
Dat bedoel ik niet geschikt om een motorvoertuig te besturen. Er staat bebording en dan toch door rijden.
Mazzel dat ik daar niet stond, waren ze allemaal hun rijbewijs kwijt geweest.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #159 Gepost op: 22 januari 2012, 17:34:43
Zelfs als inderdaad blijkt dat de bebording niet goed zichtbaar is?