Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 368623 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #160 Gepost op: 22 januari 2012, 17:40:33
Dat bedoel ik niet geschikt om een motorvoertuig te besturen. Er staat bebording en dan toch door rijden.
Mazzel dat ik daar niet stond, waren ze allemaal hun rijbewijs kwijt geweest.
Een beetje kortzichtig, er staat toch dat de bebording was verschoven? Mogelijk was deze zelfs weggewaaid ivm de harde wind. Dat je er dan redelijkerwijs vanuit mag gaan dat de snelweg open is lijkt mij niet meer dan logisch. Als je dan vervolgens op de snelweg komt te staan en alleen maar rode kruizen ziet lijkt het mij niet meer dan logisch om te stoppen. Vervolgens even om hulp bellen om te vragen hoe het zit. Ik durf wel te stellen dat deze betrokkenen hun rijbewijs terug hadden gekregen van de OVJ, het valt ze wat mij betreft niet te verwijten....

Gelukkig stonden er dus andere collega's die de situatie wel op waarde konden inschatten....  ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #161 Gepost op: 22 januari 2012, 17:42:49
Zelfs als inderdaad blijkt dat de bebording niet goed zichtbaar is?

Ja, jij rijdt in een voertuig en moet opletten. Niet alleen bij de oprit staan borden maar ook onderweg ernaartoe die aangeven dat je geen gebruik kan maken van die oprit. Als dan de hekken niet helemaal recht staan dan nog heb je op de borden kunnen lezen dat de op/afrit niet in gebruik is.

En het zijn niet alleen automobilisten die de borden aan de kant schuiven, het zijn ook vaak de werklui zelf die dan de borden vervolgens niet terugschuiven. Maar ook hulpdiensten die een oprit volle vaart opkomen en dan gelijk weer kunnen keren omdat er een brugvoeg uitligt bijv.

Het gebeurt maar al te vaak dat hekken, borden of ander afzet materiaal door mensen aan de kant worden gezet want "ik kan er toch wel even langs, dat de rest niet mag snap ik maar ik heb haast."
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #162 Gepost op: 22 januari 2012, 17:45:05
Ja, jij rijdt in een voertuig en moet opletten. Niet alleen bij de oprit staan borden maar ook onderweg ernaartoe die aangeven dat je geen gebruik kan maken van die oprit. Als dan de hekken niet helemaal recht staan dan nog heb je op de borden kunnen lezen dat de op/afrit niet in gebruik is.
Maar dat is dus de vraag, ik heb nog niemand gehoord die de situatie zelf heeft gezien. Als die borden er staan dan had je het kunnen weten, hier is het maar de vraag.....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #163 Gepost op: 22 januari 2012, 17:52:02
Maar dat is dus de vraag, ik heb nog niemand gehoord die de situatie zelf heeft gezien. Als die borden er staan dan had je het kunnen weten, hier is het maar de vraag.....

Zoals ik het artikel lees waren de borden en hekken onderaan de toerit weggeschoven. Maar onderweg naar een afgesloten toerit heb je nog:
1 vooraankondiging van afsluiting
2 omleidingsroute's
2 bijlage bebording (150 en 50m voor de afrit)

Wanneer deze borden er niet staan kan ik mij een waarschuwing indenken, echter ken ik geen situatie dat een wegbeheerder niet een afzetting langsrijd en de afzetting door laat gaan als de borden er niet geplaatst staan. Dan nog is het zo breed in het nieuws geweest bij bijna alle filemeldingen dat deze weg zou zijn afgesloten...... Hoever moet je op gegeven moment gaan?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #164 Gepost op: 22 januari 2012, 17:58:45
Waarschijnlijk heeft er minimaal 1 hek gestaan met een gesloten verklaring er op. Dat hek zal wel niet heel de rijstrook afgesloten hebben, zodat werkverkeer er langs kan, eventueel door een stukje vluchtstrook mee te pakken????

Daarnaast zullen er natuurlijk op de kruising er voor borden hebben gestaan die aangeven dat die rijrichting gesloten zal zijn, en zal er natuurlijk ook al weken een bord in de berm gestaan hebben om de geplande werkzaamheden aan te kondigen.

Uit eigen ervaring:
Ik heb een paar jaar als verkeersregelaar gewerkt in een attractiepark, een paar keer per jaar werd er een straat afgesloten om te dienen als extra parkeerterrein. (was een weg buiten de bebouwde kom, 2 rijstroken, laten we zeggen een kilometer lang. De weg liep recht van noord naar zuid,
aan de zuidkant plaatsten we op de oostelijke rijstrook een gesloten verklaring (dus mensen die van zuid naar noord rijden kwamen op hun rijstrook een hek tegen met een bord dat ze niet verder mochten)(dit was op de inrit van de weg, het was een parallelweg aan een N weg, dus men moest dan gewoon terug de N weg op waar men vandaan kwam)

Aan de noordkant werden borden geplaatst om de snelheid te verlagen naar 30 kmh,
auto's werden vanaf het volle parkeerterrein aan de noordkant die weg ingestuurd en werden op aanwijzing van verkeersregelaars in de berm geparkeerd in een visgraad structuur, als de berm te smal was gedeeltelijk op de oostelijke rijstrook. Zo werkte we van noord naar zuid, tot aan de afzetting die daar stond. Omdat er verkeer reed van noord naar zuid (mensen die kwamen parkeren) en de auto's op de andere rijstrook geparkeerd stond was er natuurlijk geen verkeer de andere kant op mogelijk en dus niet toegestaan, daarom stond dat hek er.

Er liep altijd 1 verkeersregelaar voorruit, richting dat hek, terwijl ze achter hem (ten noorden van hem) dus aan het parkeren waren. zijn taak, auto's die het bord+hek negeren en van zuid naar noord rijden laten omkeren. Je wil niet weten hoe veel auto's dat per uur waren, 1 voor 1 zei men, geen bord gezien, geen hek gezien, terwijl het bord/hek hun volledige rijstrook in neemt en het gewoon te zien was in hun achteruitkijkspiegel vanaf de plaats waar ze dat beweerde....

Gewoon kwestie van regels gelden voor iedereen behalve voor mij.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #165 Gepost op: 22 januari 2012, 18:00:39
Dat klopt helemaal Red en ik dacht dat ik het toch duidelijk had neergezet.
Goed lezen is niet voor iedereen altijd even goed weggelegd blijkbaar.

Ik kan opritten waar men gewoon 100  - 120 km rijd....(wat ook mag!!) .........     ik ging van die situatie uit     dus   het heeft dus helemaal niets te maken dat  "goed lezen niet voor iedereen altijd even goed weggelegd is"  

Blijkbaar is katten makkelijker dan uitleg vragen / cq iets verduidelijken!


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #166 Gepost op: 22 januari 2012, 18:35:03
bericht van RED,
Gelukkig stonden er dus andere collega's die de situatie wel op waarde konden inschatten....  ::)
[/quote


En die collega's(ZHZ) hebben gewoon geschreven,meer niet.

Bron:gesproken met collega tp.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #167 Gepost op: 22 januari 2012, 18:48:20
En die collega's(ZHZ) hebben gewoon geschreven,meer niet.

Bron:gesproken met collega tp.

Dus geen invordering....  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #168 Gepost op: 22 januari 2012, 18:49:14
Dus geen invordering....  ;)

Nee alleen de bekeuring.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #169 Gepost op: 22 januari 2012, 19:59:15
Kun je eigenlijk voor ieder rood kruis dat je negeert een boete krijgen? Immers 2 keer achter elkaar door rood rijden in de zelfde straat kan je ook gewoon 2 boetes opleveren?