Legitimatieplicht

Auteur Topic: Legitimatieplicht  (gelezen 20170 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #30 Gepost op: 2 januari 2005, 18:28:55
Tja,okay,maar ik laat niet voor niks m'n tas thuis hangen omdat het 2 minuten lopen is en ik bijna niks nodig heb,en dus niet met m'n tas wil gaan slepen...
Dan moet ik eraan gaan denken om altijd dat paspoort in m'n kontzak te steken en dat wordt niks,dat vergeet ik zo weer...
  Ta


Target77

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 2 januari 2005, 18:30:24
Tja,okay,maar ik laat niet voor niks m'n tas thuis hangen omdat het 2 minuten lopen is en ik bijna niks nodig heb,en dus niet met m'n tas wil gaan slepen...
Dan moet ik eraan gaan denken om altijd dat paspoort in m'n kontzak te steken en dat wordt niks,dat vergeet ik zo weer...

Na een boete van 50 euro of 2.250 euro zal je het wel onthouden denk ik  ;D ;D ;D


Kanarie

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 2 januari 2005, 18:30:51
Het grote paspoort, dat niet in je portemonnee past, wordt steeds onaantrekkelijker. Ik ken zelfs mensen die speciaal een ID-kaart hebben opgehaald terwijl ze ook al een paspoort hebben. Alles voor de veiligheid! :-\


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #33 Gepost op: 2 januari 2005, 18:31:11
Tja,okay,maar ik laat niet voor niks m'n tas thuis hangen omdat het 2 minuten lopen is en ik bijna niks nodig heb,en dus niet met m'n tas wil gaan slepen...
Dan moet ik eraan gaan denken om altijd dat paspoort in m'n kontzak te steken en dat wordt niks,dat vergeet ik zo weer...

hij past niet in je portomonnee zeker???
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #34 Gepost op: 2 januari 2005, 18:35:42
schandalig die hoge boetes, ze moeten zeker weer geld verdienen ;D ;D
Nemo me impune lacessit


Kanarie

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 2 januari 2005, 18:37:52
Ik snap trouwens ook niet waarom mijn OV-kaart op straat niet geldt als legitimatiebewijs.
Er staan minder gegevens op en de afgifte is eenvoudiger, maar om deze te krijgen moest ik ook mijn identiteitsbewijs laten zien.
Ze hoeven op straat immers alleen te zien wie ik ben; ik vraag er geen documenten mee aan.


Target77

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 2 januari 2005, 18:40:25
Ik snap trouwens ook niet waarom mijn OV-kaart op straat niet geldt als legitimatiebewijs.
Er staan minder gegevens op en de afgifte is eenvoudiger, maar om deze te krijgen moest ik ook mijn identiteitsbewijs laten zien.
Ze hoeven op straat immers alleen te zien wie ik ben; ik vraag er geen documenten mee aan.

OV-kaart is fraudegevoelig en daarom dus geen geldig legitimatiebewijs ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #37 Gepost op: 2 januari 2005, 19:11:38
Het grote paspoort, dat niet in je portemonnee past, wordt steeds onaantrekkelijker. Ik ken zelfs mensen die speciaal een ID-kaart hebben opgehaald terwijl ze ook al een paspoort hebben. Alles voor de veiligheid! :-\

dat ga ik ook maar doen denk ik, ik weet nog hoe mijn paspoort er uit zag na een weekje bivakeren in mijn kontzak in frankrijk :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #38 Gepost op: 2 januari 2005, 19:14:12
jah tegenwoordig zijn die ID kaarten net zo groot als een pinpasje dat is een stuk makkelijker meenemen ;D
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


firemanr

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 2 januari 2005, 20:03:10
Behalve dat ik het weer een echt Nederlands besluit vindt :-X :-X, vindt ik het ronduit belachelijk >:(

Jan met de pet wordt her en der weer aangehouden en mag een boete betalen omdat hij/zij het id-bewijs niet bijheeft, en de echte criminelen lachen de l....l uit hun broek, want die betalen een boete en doen gewoon waar ze zelf zin in hebben. Het is een regeling van flutje!

Ze weten hier in Nederland van gekkigheid niet hoe ze mensen geld uit hun zak moeten kloppen >:(
De een na de andere stompzinnige regel verzinnen ze erbij, of veranderen ze weer. :-\



En ja ik heb mijn rijbewijs altijd bij, zit in me portemonnee, alleen niet s'nachts tijdens een uitruk ;D

*en dan raad ik ze vooral aan om naar mijn identiteitsbewijs te vragen.... :-X :-X*