Legitimatieplicht

Auteur Topic: Legitimatieplicht  (gelezen 20393 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #70 Gepost op: 3 januari 2005, 13:15:23
Ik zie het al; Rechten is helemaal niks voor mij. :o
(Maar het is zeker nuttige informatie.) ;)
Is hetzelfde als die jibberish waar jullie het over hebben met al die enge namen voor ziektes...snap ik ook geen jota van:P
Weet niet of ik het in het juiste stuk heb geplaatst.

Maar mag je nou ook met een kopie van je id kaart lopen?

Ikzelf heb een keer mijn id kaart verloren, kreeg ik 50,- boete en 50,- voor een nieuwe :-[
Nee...alleen in het originele document zitten de echtheidskenmerken aan de hand waarvan de agent/toezichthouder kan zien dat het een echt document is...een kopie van een redelijk goed vervalst paspoort is niet als zodanig te herkennen ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Onne

  • Gast
Reactie #71 Gepost op: 3 januari 2005, 13:37:37

Nee...alleen in het originele document zitten de echtheidskenmerken aan de hand waarvan de agent/toezichthouder kan zien dat het een echt document is...een kopie van een redelijk goed vervalst paspoort is niet als zodanig te herkennen ;)

Maar is het ook strafbaar?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #72 Gepost op: 3 januari 2005, 13:40:42
Het is niet geldig, dus je kan er zeer waarschijnlijk gewoon een bekeuring voor krijgen.


Target77

  • Gast
Reactie #73 Gepost op: 3 januari 2005, 13:46:28


Omdat ik al een paspoort heb mag je geen id-kaart meer, omdat je dan 2 identiteitskaarten hebt en er dan te makkelijk  misbruik van kan worden gemaakt.

Lijkt mij dat met invoering van deze wet gemeentes daar best wel wat soepeler in geworden zijn..dus probeer het nu eens  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #74 Gepost op: 3 januari 2005, 14:31:25


Omdat ik al een paspoort heb mag je geen id-kaart meer, omdat je dan 2 identiteitskaarten hebt en er dan te makkelijk  misbruik van kan worden gemaakt.

dat is niet waar volgens mij
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #75 Gepost op: 3 januari 2005, 14:36:39


Maar is het ook strafbaar?
Als je een kopie bij je hebt heb je geen origineel verifieerbaar document bij je....dus heb je geen document bij je...dus ben je strafbaar
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Kanarie

  • Gast
Reactie #76 Gepost op: 3 januari 2005, 15:05:02


het is je eigen verantwoordelijkheid maar je mag officieel een paspoort niet kopieren omdat het een waardedocument is en dat mag niet gekopieerd worden
misschien een id kaart wat voor jouw??



Volgens mij mag je best een kopie van je paspoort maken. Die heb je toch ook voor allerlei aanvragen nodig?


onne

  • Gast
Reactie #77 Gepost op: 3 januari 2005, 15:06:16
Oke, fijn dat dat niet strafbaar is, anders krijg ik straks nog een dubbele boete.  :-\

dat is niet waar volgens mij
Ik zal het nog wel een keer navragen.

Bedankt voor jullie reacties


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #78 Gepost op: 3 januari 2005, 16:49:32
ik weet wel zeker dat je beide mag hebben , zowel een ID als een paspoort, een van mijn kinderen heeft beide, inderdaad voor het gemak, bij ons kom je zonder ID de kroeg gewoon niet in.
Nemo me impune lacessit


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #79 Gepost op: 3 januari 2005, 16:52:03


Volgens mij mag je best een kopie van je paspoort maken. Die heb je toch ook voor allerlei aanvragen nodig?
Je mag best een kopie maken, als je die maar niet voor echt door wil laten gaan...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-