Misbruik van 112

Auteur Topic: Misbruik van 112  (gelezen 93019 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #10 Gepost op: 3 januari 2005, 16:19:07
toch vreemd dat als jeje toetsenblokering erop hebt,je toch 112 kan bellen :o :o
Niet vreemd hoor. Bijna alle toestellen hebben dat. Dat hoef je in geval van nood niet eerst je toetsenblokkering er af te halen. Want dat is bij sommige toestellen nogal een ramp.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 3 januari 2005, 16:21:23
Ik hoorde het net op de radio. Vervelend dat er toch zoveel mensen zijn die dit doen. Ze konden er toch achter komen wie dat doen? Nouja, meer dan 3 miljoen telefoontjes. Zie dan maar eens achter iedereen te komen  ??? En met mijn Sony Erricson T610, kan ik ook gewoon bellen tijdens toetsenblokkering. Maar meetsal vergeet ik hem op toetsenblokkering te zetten en belt hij niet 112 uit zich zelf maar naar andere mensen  :'(. Hup zo weer beltegoed eraf. 112 heb ik ok nog nooit gebeld met toetsenblokkering aan. Maar goed trietste zaak. 


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #12 Gepost op: 3 januari 2005, 16:24:48

Niet vreemd hoor. Bijna alle toestellen hebben dat. Dat hoef je in geval van nood niet eerst je toetsenblokkering er af te halen. Want dat is bij sommige toestellen nogal een ramp.
dan moet je zoom telefoon met een klepje kopen dan heb je er geen lastvan.
heb ik ook ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 3 januari 2005, 16:54:45

dan moet je zoom telefoon met een klepje kopen dan heb je er geen lastvan.
heb ik ook ;)

ja alleen dan ken die niet in me waterdichte zak voor in de boot dus dat heb ook geen zin
 ???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


rdo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #14 Gepost op: 3 januari 2005, 17:03:14
toch vreemd dat als jeje toetsenblokering erop hebt,je toch 112 kan bellen :o :o

Is helemaal niet vreemd hoor....stel je voor...oma ziet een ongeluk gebeuren en ze heb geen telefoon bij der...maar het slachtoffer zegt dat hij dat wel heb...oma weet niks van telefoons maar snapt wel dat ze op 112 moet drukken en moet bellen.... ;D


MHL

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 4 januari 2005, 18:45:08
Iemand spande de kroon door 21.000 keer per jaar te bellen  ???

Dat is ongeveer uitgerekent en afgerond 58 keer per dag  ::)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 10 september 2008, 17:39:41
Zes weken cel in na misbruik 112

Gepubliceerd op 10 september 2008, 17:15 - www.noordhollandsdagblad.nl

ALKMAAR -  
De politierechter in Alkmaar heeft een vijftigjarige man uit Zwaag bij wijze van waarschuwing zes weken celstraf wegens het veelvuldig bellen van 112 opgelegd.

Volgens het NHD had de man vorig jaar talloze malen de politie gebeld over een probleem rond zijn auto. Door een spraakgebrek was hij moeilijk te verstaan. Als het gesprek werd afgebroken, belde hij het alarmnummer 112.

Diverse keren werd hij na zo'n loze melding aangehouden, maar hij volhardde in zijn gedrag.  

Het complete verhaal staat in Dagblad voor West-Friesland en Enkhuizer Courant van donderdag 11 september
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 11 september 2008, 11:42:28
Meisje belt wekenlang met alarmlijn

donderdag 11 september 2008 11:41 Omroep Zeeland

De politie heeft een 13-jarig meisje uit Vlissingen aangehouden, omdat ze wekenlang dagelijks 20 keer 112 belde.
Hoewel ze met een afschermd mobiel nummer belde, heeft de politie haar toch achterhaald. De politie stelde een onderzoek in en kon haar woensdag om 22.30 uur op heterdaad betrappen. Ze hing op toen agenten haar kamer inliepen.

Ze zei dat ze voor de lol belde. Haar beltegoed was op en het enige nummer dat ze nog kon bellen was 112.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #18 Gepost op: 8 december 2008, 12:48:47
Man aangehouden voor misbruik 112

Nijmegen, 08-12-2008 • www.politie.nl/gelderland-zuid

Zondag aan het eind van de avond is een 25-jarige man uit Nijmegen in zijn woning aangehouden in de wijk Horstacker.
Omstreeks 23.00 uur kregen agenten de opdracht naar een woning in de Horstacker te gaan. De bewoner zou de meldkamer onnodig belasten door constant 112 te bellen. Toen de agenten ter plaatse kwamen, was de man wéér met de politie aan het bellen. De verdachte is aangehouden en naar het politiebureau overgebracht. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.
Samen sterk in de hulpverlening!


guest4965

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 15 februari 2009, 14:12:27
Agressieve man belt 293 keer naar 112

DEN BOSCH - De politie heeft zaterdag een 35-jarige man uit Den Bosch aangehouden omdat hij 293 keer met alarmnummer 112 had gebeld.

De Bosschenaar had een ambulance gebeld omdat zijn vriendin wat fysieke klachten had. De ambulancebroeders onderzochten de vrouw en zeiden dat ze beter naar een huisarts kon gaan.

Hier nam de man geen genoegen mee en begon een beloffensief. Na 293 keer hadden de telefonistes van de alarmlijn er genoeg van en stuurden de politie op de man af.

Arm
Deze gaf zich echter niet zonder slag of stoot over: op het politiebureau brak de agressieveling zelfs de arm van één van de arrestantenverzorgers.

Hem is belediging, bedreiging, verzet bij arrestatie en mishandeling ten laste gelegd. Dat heeft de politie zondag gemeld.

www.nu.nl