Misbruik van 112

Auteur Topic: Misbruik van 112  (gelezen 93582 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #20 Gepost op: 15 februari 2009, 15:57:02
Na 293 keer hadden de telefonistes van de alarmlijn er genoeg van en stuurden de politie op de man af.

Knap dat deze telefonistes zoveel geduld hadden! Ik was er waarschijnlijk wel sneller klaar mee geweest....
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #21 Gepost op: 15 februari 2009, 19:47:09
Knap dat deze telefonistes zoveel geduld hadden! Ik was er waarschijnlijk wel sneller klaar mee geweest....

Het percentage misbruik is waarschijnlijk een stuk hoger dan je denkt. Daarom moet het echt de spuigaten uitlopen voordat men aktie onderneemt. Bovendien, zie iemand maar te vinden als hij met een pre-paid belt.


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #22 Gepost op: 15 februari 2009, 19:49:23
Het percentage misbruik is waarschijnlijk een stuk hoger dan je denkt. Daarom moet het echt de spuigaten uitlopen voordat men aktie onderneemt. Bovendien, zie iemand maar te vinden als hij met een pre-paid belt.


Het gaat hier om 1 persoon.. Waarvan kennelijk bekend was dat hij 't was.. Daarmee dat 't bij Crashtender minder lang had geduurd eerdat de politie langs gestuurd was ;)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #23 Gepost op: 15 februari 2009, 19:57:56
Het percentage misbruik is waarschijnlijk een stuk hoger dan je denkt. Daarom moet het echt de spuigaten uitlopen voordat men aktie onderneemt. Bovendien, zie iemand maar te vinden als hij met een pre-paid belt.


Klopt. In 80% van de gevallen dat met een GSM 112 wordt gebeld is het misbruik. In dit geval was zijn adres al bekend bij de ambulancedienst.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #24 Gepost op: 15 februari 2009, 20:02:16
Klopt. In 80% van de gevallen dat met een GSM 112 wordt gebeld is het misbruik. In dit geval was zijn adres al bekend bij de ambulancedienst.

Dat had ik gelezen, maar dan nog is het de vraag of hij gedurende de rest van het misbruik op het zelfde adres blijft. Maargoed dat is een ander verhaal :)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #25 Gepost op: 15 februari 2009, 20:05:35
Waarom kan er door de 112 centrale niet terug gebeld worden op het IMEI nummer? http://nl.wikipedia.org/wiki/Imei-nummer Er kan dan een nieuw kaartje ingestopt worden of bellen zonder een kaartje maar je komt altijd met een vast IMEI nummer binnen....  ;)


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #26 Gepost op: 12 april 2009, 20:40:31


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #27 Gepost op: 12 april 2009, 22:00:00
Ik was, ten zeerste te betreuren, laatst volgens mij ook broekzakbeller. Gelijk mijn vraag erbij maar even; Er zat geen SIM-kaart in mijn telefoon, dus dan kun je alleen bellen in noodgevallen. Toen mijn telefoon in me broekzat zat, heb ik perongeluk het knopje voor Noodgeval ingedrukt. Ik vraag me nu dus af; krijg je dan meteen de alarmcentrale in Driebergen aan de telefoon, of hoe zit dat?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #28 Gepost op: 13 april 2009, 07:48:28
Toen mijn telefoon in me broekzat zat, heb ik perongeluk het knopje voor Noodgeval ingedrukt. Ik vraag me nu dus af; krijg je dan meteen de alarmcentrale in Driebergen aan de telefoon, of hoe zit dat?

Logischerwijs; ja. Wat had je anders verwacht dan?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #29 Gepost op: 13 april 2009, 21:57:22
nee je krijgt eerst een vriendelijke mevrouw die vraagt of het wel ECHT een noodgeval is...  :D :D
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....