Stabilsatiesysteem (Stabfast en Covex)

Auteur Topic: Stabilsatiesysteem (Stabfast en Covex)  (gelezen 24238 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #20 Gepost op: 8 november 2015, 12:00:15
Citaat van: M. Basten link=msg=981849 date=1326882831
Covex heeft in 2010 ook een nieuw stabilisatiesysteem ontwikkeld die o.a. de brandweer in Amsterdam veelvuldig gebruikt. Volledig traploos. Het systeem staat op de website van Hobrand Algebra.
Asl je stabfast  kent wil je niets anders meer. Wij hebben al jaren stabfast maar laatst waren er opeens instructeurs van buitenaf met Covex.. Veel minder gebruiksvriendleijk en  het oogt ook minder stevig. Veel meer bewegende delen . Toegegeven , het stond uiteindelijk net zo vast en met wat ervaring zal het sneller kunnen maar het  werkt gewoon minder makkelijk.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 1 november 2016, 17:31:34
https://www.youtube.com/watch?v=Xw2AMXi82_U
Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant
Gepubliceerd op 1 nov. 2016
Covex Stabilisatieset
Instructievideo van Brandweer Midden en West Brabant
Samen sterk in de hulpverlening!


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #22 Gepost op: 9 november 2016, 15:15:49
Citaat van: PBees link=msg=1382751 date=1446980415
Asl je stabfast  kent wil je niets anders meer. Wij hebben al jaren stabfast maar laatst waren er opeens instructeurs van buitenaf met Covex.. Veel minder gebruiksvriendleijk en  het oogt ook minder stevig. Veel meer bewegende delen . Toegegeven , het stond uiteindelijk net zo vast en met wat ervaring zal het sneller kunnen maar het  werkt gewoon minder makkelijk.

Op mijn THV herexamen zat ik samen in een ploeg uit noord holland noord. Deze hadden een Covex set mee genomen. ik heb altijd geoefend met stabfast. dus ik gaf aan bij de examinator en die zei ja je moet met alles kunnen werken. Snap ik wel, maar als je voor het eerst iets in je handen hebt.... gelukkig wel geslaagd.
Vrijwillige brandweer