Verzakking / instortingsgevaar winkelcentrum het Loon - Heerlen 02-12-2011

Auteur Topic: Verzakking / instortingsgevaar winkelcentrum het Loon - Heerlen 02-12-2011  (gelezen 44888 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Bewoners Heerlen aangeslagen

HEERLEN -  Veel bewoners van 18 appartementen boven winkelcentrum 't Loon in Heerlen hadden het zondagochtend moeilijk bij het weerzien van hun woning. Vooral de ouderen onder hen voelden verdriet om het gedwongen vertrek uit hun huis.


Ze mochten even wat spulletjes ophalen en werden bij hun appartementen opgewacht door burgemeester Paul Depla, die hun een hart onder de riem stak. De bewoners spraken hun waardering uit voor Depla. ,,Hij is er altijd'', zei bewoner Theo Ploeg.

Ploeg, die met zijn 42 jaar een van de jongere bewoners is, zet zich vooral in voor zijn oudere buren. Een echtpaar dat er al 38 jaar woont, heeft het heel erg zwaar, vertelt Ploeg. ,,Zij vinden het moeilijk om in een hotel te zitten en maken zich zorgen wat er met hun appartement gebeurt. Voor hen is het weerzien met hun huis erg moeilijk''.

Sommige mensen laadden de beneden bij Jumbo geleende winkelwagens tjokvol. Anderen maakten foto's van hun interieur, voor de verzekering.
,,Toen ik bij de flat aankwam zei een bewaker dat ik een kwartier kreeg. Even later zei Depla bij de flat: neem zolang de tijd als je wilt''.
,,Een rare ervaring, als je de sleutel in de deur steekt'', zei Ploeg. ,,Wat ga ik aantreffen, ging door me heen. En vervolgens even in de stoel zitten waar ik altijd in zit, dat is fijn!''

,,Ik heb 16 elpees meegenomen. Ik weet wel, het hoeft eigenlijk niet. De burgemeester zei dat we onze koffers voor 4 of 5 dagen moesten pakken. Maar ik merk dat het hart een andere koers vaart dan het hoofd. Ik ben blij dat ik toch even thuis ben geweest!''

De elpees die Ploeg meenam hebben voor hem grote emotionele waarde. ,,De eerste uitgave van Nevermind van Nirvana, een collector's item'', noemt Ploeg als voorbeeld. ,,Maar ik nam ook de eerste elpee van Kraftwerk mee, omdat die nergens meer te krijgen is''.

De bewoners worden intussen 24 uur per dag begeleid door medewerkers van het Rode Kruis.

Winkeliers en bewoners 'veillige' deel 't Loon halen spullen weg
Bron: Telegraaf
Harlingen, wereldstad! <3


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Vanwege situatie #tloon is besloten in de omgeving van het #loon #Heerlen het maandelijkse proefluchtalarm morgen 12 u niet te laten klinken

@gemeenteheerlen
Harlingen, wereldstad! <3


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Hier een web-pagina, waarop de twee webcams met livebeelden van 't Loon winkelcentrum te zien zijn.

http://www.greenhood.nl/Heerlen/
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


sylvester1986

  • Gast
Hier een web-pagina, waarop de twee webcams met livebeelden van 't Loon winkelcentrum te zien zijn.

http://www.greenhood.nl/Heerlen/
't Loon Heerlen (via webcam L1)
L1


sylvester1986

  • Gast


Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 306
Verzakking onder 't Loon verergert

HEERLEN -  De verzakking onder een deel van het Heerlense winkelcentrum 't Loon is zondag verergerd. Dat blijkt uit zondagmiddag door de gemeente Heerlen verspreide foto's.

Een van de pilaren van de parkeergarage onder een winkel van Promiss is dieper de grond in gezakt. Ook de omringende stempels (stutten) staan scheef of zijn mee weggezakt.

Slopers hebben zondag de situatie beoordeeld. Maandag om 12 uur moet een sloopplan rond zijn. Sloop moet een instorting voorkomen

bron: telegraaf


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
DwayneTweetz RT @Hackzorz: Twee ruiten van de koepel #tloon #loon kapot, bevestigd door omwoners. Pilaar volledig in sinkhole verdwenen. Harde klap gehoord #loon

heeft iemand bevestiging, ik heb even geen beeld op de webcam?


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
DwayneTweetz RT @Hackzorz: Twee ruiten van de koepel #tloon #loon kapot, bevestigd door omwoners. Pilaar volledig in sinkhole verdwenen. Harde klap gehoord #loon

heeft iemand bevestiging, ik heb even geen beeld op de webcam?
Op de webcam kan ik dat niet zien.


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Op de webcams is weinig te zien, ook geen beweging van mensen waarneembaar, erg rustig op het beeld.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Op de webcams is weinig te zien, ook geen beweging van mensen waarneembaar, erg rustig op het beeld.

Over beweging gesproken, kwam dit linkje tegen

http://www.greenhood.nl/Heerlen/FlatSlideshow.php
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV