Verzakking / instortingsgevaar winkelcentrum het Loon - Heerlen 02-12-2011

Auteur Topic: Verzakking / instortingsgevaar winkelcentrum het Loon - Heerlen 02-12-2011  (gelezen 45499 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Zou de Wet Tegemoetkoming Schade niet opgestart kunnen worden om de gedupeerden te helpen?

Wettekst

De wet is bedoeld voor grootschalige rampen. Een eventuele instorting van een gedeelte van een gebouw is niet van een "vergelijkbare orde als een overstroming door zoet water of een aardbeving". Het lijkt mij gewoon verzekeringswerk, daar hoeft de overheid niet aan bij te dragen (in ieder geval niet op voorhand).
Citaat
Artikel 3: Bij koninklijk besluit kan deze wet van toepassing worden verklaard in geval van een ramp als bedoeld in artikel 1 van de Wet veiligheidsregio’s, die van ten minste vergelijkbare orde is als een overstroming door zoet water of een aardbeving.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Dat zal te maken hebben met de refresh rate van de webcam, een beetje het zelfde effect wat je hebt als je met een camera het beeld van een "ouderwetse" televisie opneemt.

Maar gister avond was dit niet zo... en beide cams hebben het.

Ligt het aan mij, of is de koepel bovenop het WC ook al kapot? Dit lijkt aan de rechterkant helemaal kapot te zijn, kan zijn dat ik het verkeerd zie...
Ik dacht het ook al te zien, maar dit kan ook aan mij liggen ;)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Maar gister avond was dit niet zo... en beide cams hebben het.
Ik dacht het ook al te zien, maar dit kan ook aan mij liggen ;)

Gisteravond flikkerde het licht ook al, net zoals nu. Volgens mij heeft het echt te maken met de beeldjes per seconde van de camera.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
TL balken en spaarlampen flikkeren met een frequentie van 100Hz.
HD camera's hebben tegenwoordig een refresh rate van 200 tot 400Hz.
Dat betekent dat deze camera's 1 van de 2 tot 1 van de 4 beeldjes licht aan zien en de overige beeldjes het licht zwak of niet zien branden.
Aan gezien een webcam stream kan varieren in het aantal beeldjes per seconden (afhankelijk van upload en download snelheid van zender en ontvanger) kan je dus het fenomeen krijgen als wat we nu zien op de webcam van L1....
Het knipperen van lampen.

LED verlichting (lampjes, displays, achterlichten van auto's, etc) vertonen ook dit gedrag.

Vergelijk het met het filmen van een draaiend wiel. Bij de juiste omwentel snelheid kan het zijn dat het wiel stil lijkt te staan of zelfs in tegengestelde richting lijkt te draaien.


ambuboy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Volgens mij zie ik een graafmachine aan het werk bij het winkelcentrum, zien jullie hem ook??
Is de sloop dan begonnen of??
AMBUBOY


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Volgens mij zie ik een graafmachine aan het werk bij het winkelcentrum, zien jullie hem ook??
Is de sloop dan begonnen of??

Ik zie hem ook, op het nieuws werd verteld dat ze op dinsdag de bouwplaats gaan inrichten en dat er een aanzienlijke hoeveelheid aan machinerie aangevoerd moet worden. Woensdagochtend zal de sloop starten en maar liefst tot 23 december duren. Gedurende de sloop mogen de bewoners van de ontruimde flat niet terug naar hun woning, omdat de nuts-voorzieningen zijn afgesloten voor de sloop.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


dj-fabiann

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
    • drive-inn DJ
't Loon - Instorting - Voorspelling

't Loon

't Loon

hier 3 filmpjes van iemand die tegenover het wc woont. Erg interessant! Betwijfel alleen soms of het wel allemaal juist is wat ie vertelt. De gemeente zegt vaak iets anders, misschien om geen paniek te zaaien? Let aub niet op de trage spraak, daar kan hij ook niks aan doen! is GEEN Limburgs accent! Haha. Ik woon zelf ongeveer 900 meter van het loon af. Is heel raar om mee te maken. Ik ben vanmiddag even gaan kijken. Normaal is Heerlen nauwelijks in het nieuws, toen ik ging kijken stond het er vol met media, NOS, RTL, L1, SBS6 enz.
Heel maf, ik liep maandagavond nog even door de C&A en nu zie je iedere keer dat beeld terug op tv en dan besef je dat je daar nooit meer zult kunnen komen, heel raar gevoel. Zijn er hier nog meer mensen die vaker in het Loon komen?? hier nog leuke site: www.ishetloonalingestort.tk Ik zag vandaag inderdaad ook al graafmachines aan het werk van de firma die woensdag de boel plat gaat gooien. Ik zal woensdag en misschien morgen de camera meenemen en een mooie compilatie maken. Ligt er wel aan hoe laat dat gaat gebeuren.
Op school vandaag ook iedere keer, zat de hele dag op de 3de verdieping, iedere keer ff naar buiten kijken om te zien of het er nog staat. Ik kijk vanuit het lokaal recht tegen de flat op. (ongeveer 500 meter verderop)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Zijn er hier nog meer mensen die vaker in het Loon komen??

Ja hoor, Ik kwam er, en hoop er ook nog in de toekomst veel te mogen komen.;)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Gisteravond bij het programma éénvandaag

Winkelcentrum Heerlen verzakt door mijngangen

Winkelcentrum 't Loon in Heerlen wordt, als het aan de winkeliersvereniging ligt, gedeeltelijk gesloopt.
Door een enorme verzakking is het gebouw waarschijnlijk niet meer te redden.
De mijngangen onder de stad zijn mogelijk de oorzaak van de verzakking. De vraag is wie voor alle kosten moet opdraaien.


De mijnbouwindustrie heeft in de vorige eeuw een gangenstelsel aangelegd om steenkool te delven.
Regelmatig gebeurt het dat gangen gedeeltelijk instorten, met als gevolg verzakkingen aan de oppervlakte.
De winkeliers van 't Loon hebben nu een plan voorgesteld waarin zij pleiten voor een gedeeltelijke sloop van het winkelcentrum.
 
Naast een deel van het winkelcentrum zijn ook achttien appartementen in een nabijgelegen flat geëvacueerd.

BRON + Filmpje via de link: eenvandaag.nl Winkelcentrum Heerlen verzakt door mijngangen
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


KME

  • Gast
Gisteravond bij het programma éénvandaag

Winkelcentrum Heerlen verzakt door mijngangen...
Ik weet het niet hoor, heb het stuk niet gezien, maar ik vind het wel wat snel geconludeerd. Ik neem
aan dat dij mijngangen vol water staan, water is niet indrukbaar (toch?). Dan zou er al ergens in die mijngangen
een lek moeten zitten, waardoor het water nu of snel weglekt, waardoor verschuiving, of jarenlang langzaam weggelekt
is? Dit zou je toch ook moeten merken seismologisch betreft? Waarom wordt het tegenoverliggend DSM of GGD complex
niet getroffen? Die gangen liggen zowat door heel het gebied daar....

Het zijn maar theorien die ik heb, weet niet of er iets van klopt.