Beveiliger worden

Auteur Topic: Beveiliger worden  (gelezen 17815 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Polaris

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #10 Gepost op: 10 december 2011, 23:13:31
Geldt voor vele beroepen, gelukkig kan niet iedere idioot een goede beveiliger worden....
daar heb je een punt ;)


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #11 Gepost op: 11 februari 2012, 17:26:23
Waarom zou dat niet kunnen?   En wat is trouwens een idioot?  

Beveiliger is daarnaast een vrij breed begrip........
Winkelbeveiliging
Mobiele surveillance
Portiers- en receptiediensten
Particuliere alarmcentrales
Advies- recherche- en schadeonderzoekbureaus
Evenementenbeveiliger
Luchthavenbeveiliger
Arrestantenverzorging op een politiebureau
Geld- en waardetransport
Museumbeveiliging
Militaire terreinen en installaties

Niet elke beveiliger is geschikt voor al deze functies........of maakt hem/haar hierin goed.....
Je hebt ze idd in alle soorten en diciplines.
Ik zou hieraan zeker de Verkeersregelaar willen toevoegen ander woord"verkeersbeveiliger".(zelf gevonden) Binnen dat breed scala wat beveiligd wordt en wij voor ingezet worden, ter ontlasting vd politie, heeft de VKR zijn eigen taak en is ook een vorm van veiligheidszorg. Het verschil is vooral dat het zich op het publieke domein afspeelt op de openbare weg, terwijl de rest hoofdzakelijk binnen de particuliere sector is.
Ik heb het daarom naast mijn beveiliging2 erbij gedaan omdat verkeer mij stokpaardje is.
Daarom denk ik dat de VKR ook onder de paraplu Beveiliging hoort te zitten ook qua CAO enz. Het is een specifieke beveiliger met eigen taak en grote verantwoordelijkheid.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #12 Gepost op: 11 februari 2012, 17:38:09
ter ontlasting vd politie,

Wat?
Daar hebben ze toch gewoon toiletten voor?

Sorry voor de enorme off topic opmerking maar ik blijf het verschil tussen ontlasting en ondersteuning soms erg amusant vinden ... terwijl de woorden beide gebruikt kunnen worden in deze context.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #13 Gepost op: 11 februari 2012, 18:02:23
Ik heb het daarom naast mijn beveiliging2 erbij gedaan omdat verkeer mij stokpaardje is.

Jij dacht het zelfde als mij! Zo heb ik het ook gedaan. Eerst de diploma's in de beveiliging gehaald, daarbij mijn verkeersregelaars certificaat. Door deze veelzijdigheid was het niet moeilijk een baan te vinden aangezien beveiligingsbedrijven graag veelzijdig willen zijn.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


K9 Handler

  • Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Justice is coming and Hell's coming with me
Reactie #14 Gepost op: 12 februari 2012, 00:56:49
Maakt helemaal niet uit of je nou groot of breed bent.
Ga naar een ROC doe een opleiding tot beveiliger je slaagt
solliciteer bij een beveiligingsbedrijf of beveiligingsdienst en 9 van de 10 keer maakt het niet uit of je 100 of 40 kilo weegt.
Het vak beveiliger is ook niet zo bijzonder tegenwoordig kan elke idioot beveiliger worden.
zo simpel is het

Ik ben het met je eens dat het vak beveiliger niet zo bijzonder is, maar ben het niet met je eens dat elke idioot beveiliger kan worden. Ik hoor vaak genoeg dat mensen zeggen als je niks kan dan kun nog altijd beveiliger worden. :-\ Misschien was dat vroeger zo in verband dat de opleiding niet echt moeilijk was, maar heb nu toch een aantal keren meegemaakt dat beginnende beveiligers de opleiding toch niet halen binnen een jaar. 98uiye


Annelinde

  • Beveiliging, BHV, EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 286
  • Beveiliging
Reactie #15 Gepost op: 29 maart 2012, 21:02:10
Ik ben 2 maanden geleden begonnen aan de opleiding voor beveiliger. Wij hebben helemaal geen brede mensen in de klas zitten.. Op school lopen er wel een paar rond, maar daar gaat het inderdaad helemaal niet om.


K9 Handler

  • Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Justice is coming and Hell's coming with me
Reactie #16 Gepost op: 29 maart 2012, 23:33:07
Ik ben 2 maanden geleden begonnen aan de opleiding voor beveiliger.


Succes met je opleiding en bevalt de opleiding?


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #17 Gepost op: 30 maart 2012, 17:14:00
Ik ben 2 maanden geleden begonnen aan de opleiding voor beveiliger. Wij hebben helemaal geen brede mensen in de klas zitten.. Op school lopen er wel een paar rond, maar daar gaat het inderdaad helemaal niet om.
Je hoeft geen kleerkast te zijn idd.
Leuk,succes met de studie en waar doe je de opleiding?


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #18 Gepost op: 30 maart 2012, 17:19:39
Wat?
Daar hebben ze toch gewoon toiletten voor?

Sorry voor de enorme off topic opmerking maar ik blijf het verschil tussen ontlasting en ondersteuning soms erg amusant vinden ... terwijl de woorden beide gebruikt kunnen worden in deze context.
0098 ;D Ik lig in een deuk met die bijdehandse commentaar.
Denk voortaan maar het woord "werkdrukverlaging" te gebruiken.


Annelinde

  • Beveiliging, BHV, EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 286
  • Beveiliging
Reactie #19 Gepost op: 4 april 2012, 18:28:52
De opleiding bevalt goed! Ik doe de opleiding in Arnhem, op het Rijn IJssel college.