één op de dertig Bergers niet gediplomeerd

Auteur Topic: één op de dertig Bergers niet gediplomeerd  (gelezen 2252 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Gepost op: 3 december 2011, 11:12:34
http://www.stichtingimn.nl/111124-een-op-dertig-bergers-niet-gediplomeerd.php

Één op dertig bergers niet gediplomeerd
 
Donderdag 24 november 2011
 Bij controles langs de weg is gebleken dat ruim één op de dertig IM-bergers niet beschikt over de vereiste diploma's. Verder werd geconstateerd dat één op de veertig bergers bij een bergingsopdracht op het hoofdwegennet een voertuig inzet dat niet voldoet aan de geldende eisen.

 In de afgelopen maanden werden bij alle contractpartners van de Stichting IMN in totaal 201 inspecties uitgevoerd. Bergingsbedrijven kregen de opdracht om uit te rijden naar een incident. Op de plaats van het ongeval troffen zij een medewerker van Vianorm, de firma die de controles in opdracht van de Stichting IMN heeft uitgevoerd.

 Vianorm trof zeven chauffeurs die geen bergingsopleiding hadden gevolgd. Bij vijf controles werd vastgesteld dat het gebruikte bergingsvoertuig niet voldeed aan de eisen die gelden voor bergingen op de snelweg. In vier van deze gevallen ging het om voertuigen waarvan het bewijs van keuring (net) verlopen was. Bij de twaalf betrokken bedrijven zullen in de komende maanden aanvullende inspecties worden verricht. Als daarbij opnieuw ernstige afwijkingen worden geconstateerd, kan de Stichting IMN besluiten om de relatie met de verantwoordelijke onderneming te verbreken.

 Bij de controles werden ook kleinere vergrijpen vastgesteld. Zes bergingschauffeurs verschenen op de plaats van het incident zonder de voorgeschreven veiligheidskleding. En bij zeven bergingsvoertuigen ontbrak op de carrosserie de sticker die aantoont dat het voertuig aan de kwaliteitseisen van de Stichting IMN voldoet. Het ging in deze gevallen om voertuigen waarvoor bij navraag wel geldige keuringspapieren overgelegd konden worden.




Bron:stichtingimn.nl


alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


wrecker

  • berger / oprichter bergers meeting
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
    • bergers meeting
Reactie #1 Gepost op: 3 december 2011, 12:19:06
Niet goed te praten maar niet alleen de negatieviteit plaatsen. ;)

Donderdag 22 september 2011 (2e update)
 De 93 IM-bergers vormen een betrouwbaar netwerk dat 24 uur per dag beschikbaar is om op 4.500 kilometer hoofdwegen bij incidenten onmiddellijk op te treden. Zij zijn de stewards van het hoofdwegennet. In het tweede kwartaal van 2011 verwerkten de IM-bergers gezamenlijk 18.991 meldingen van ongevallen, pechvoertuigen op gevaarlijke locaties of auto's die door hun bestuurder langs de kant van de weg waren achtergelaten. De gemiddelde aanrijdtijd voor alle bergingen bedroeg 13:32 minuten, tien seconden sneller dan het record dat in het vorige kwartaal werd geboekt. Na correctie voor vertraging als gevolg van files kwam een netto gemiddelde uit de bus van 11:31 minuten, eveneens een nieuw record.
Alles wat ik hier zeg of schrijf doe ik geheel uit eigen beweging en hier heeft mijn werkgever dan ook niets mee te maken!!.


Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #2 Gepost op: 3 december 2011, 16:25:04
Bij de ANWB is dit 1 op1 ,zowel voor voertuig,chauffeur en in andermans werkgebied. :-X


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #3 Gepost op: 3 december 2011, 16:28:51
Bij de ANWB is dit 1 op1 ,zowel voor voertuig,chauffeur en in andermans werkgebied. :-X

Kan je dit verduidelijken/onderbouwen?  ???


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #4 Gepost op: 4 december 2011, 11:39:53
En nu maar hopen dat er ook gevolgen verbonden worden aan het hebben rondrijden van voertuigen en/of chauffeurs die niet aan de eisen voldoen.


Bergnet67

  • Takelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #5 Gepost op: 4 december 2011, 15:01:00
De ANWB pakt ook pech op de snelweg op. Vaak staan ze ook met meerder auto's bij een ongeval.
En als iemand met pech de ANWB belt dan laten ze de mensen gerust 3 kwartier staan wachten op hun eigen lepelauto. Heb zelfs wel is mot gehad met een lepelchauffeur toen ik een pech IM weghaalde. Dat was zijn werk. De vluchtstrook is geen IM gebied,alleen tunnels!

Maar we dwalen af.
Wij als bergers moeten dus IM papieren voor ons zelf en voor de auto hebben. Je verwacht dan dat een ANWB lepelchauffeur dat ook moet hebben dan.
Vind het ook vreemd dat een lepelauto van de ANWB gewoon bij file de vluchtstrook opmag,terwijl in ons eigen gebied dat niet mogen zonder melding.
Heb er verder geen moeite mee,kan prima met de ANWB opschieten hoor. O0


bulletje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #6 Gepost op: 4 december 2011, 15:53:19
Juist wrecker! ook het goede nieuws
Eigenlijk doen we het nog niet zo slecht!
We streven allemaal naar 100%, maar 3.33% wat niet klopt lijkt me acceptabel!
Er staat ook niet vermeld welke dingen er niet kloppen. Papierwerk of echt technische gebreken vind ik wel een groot verschil bevoorbeeld.

En wat de ANWB betreft. Zelf met die mannen praten. Ik zet voort alles op hun steunpunt neer. Ook al moet ik ervoor om rijden.
Het lijkt wel zijn vruchten af te werpen. Ze maken er voort bijna altijd im van zelfs kapotte band links met reserve wiel aanwezig!


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #7 Gepost op: 4 december 2011, 18:11:58
Alles op het steunpunt neerzetten?
En de afspraken dan over veiligstelplaatsen en dichtstbijzijnde veilige plekken?
Als een auto naar het steunpunt moet, mag er een Logicxrit van gemaakt worden VANAF het veiligstelpunt, maar dan sturen ze meestal liever een ander die goedkoper is..... 0098

En het vluchtstrook rijden langs files mag ook de ANWB niet, alleen doen ze het gewoon.  ;)

(overigens, met 99 van de 100 ANWB'ers werken wij zeer prettig samen,laat dat ook gezegd zijn)