Agenten gewond en waarschuwingsschoten gelost bij voetbalrellen - Utrecht 04-12-2011

Auteur Topic: Agenten gewond en waarschuwingsschoten gelost bij voetbalrellen - Utrecht 04-12-2011  (gelezen 17957 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,590
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,590
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Wat eens stelletje hersenloze mafketels echt niet normaal.
Ik hoop dat de suppoosten er niet te veel aan over hebben gehouden want als zo meute op je afkomt en met maximaal
gewicht tegen de afscheiding ramt lijkt me zwaar pijnlijk.

Wel mooi om te zien hoe 2 suppoosten een gast naar beneden duwen die er overheen probeert te klimmen.
Hoop dat die gast goed pijn in zijn donder heeft. Gevalletje eigenschuld dikke bult.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
FC Utrecht - FC Twente
Leonjansentccf

Wat een stelletje malloten. Ik hoop dat deze beelden gebruikt worden voor opsporingsdoeleinden.

Wat het voetbalgeweld in het algemeen, roep ik al jaren dat er neit meer met uit-publiek gevoetbald moet worden. De uitclub kijkt maar mooi in het eigen stadion naar een mooi groot scherm.

Ook wordt naar mijn smaak de voetbalwereld teveel de hand boven het hoofd gehouden. De nieuwe wet bijvoorbeeld, waarbij evenementen opdraaien voor de kosten van politie-inzet. Deze wet geld niet voor de voetbalwereld. Hierdoor is er voor de clubs dan ook geen economische prikkel om drastische maatregelen te nemen, want ik denk dat menig club het financieel NIET kan opbrengen om een "normale" (lees: ME, bereden, heli) inzet van politie te betalen. Er zouden ook eens wat korpschefs moeten zijn die gewoon nee verkopen aan een club/burgemeester. Deze inzetten kosten volgens mij veel overuren en inzet vanuit andere regio's. Als de mankracht er niet is, kan de wedstrijd niet doorgaan.


Overigens verbazingwekkend hoe vaak Engeland wel niet als voorbeeld word aagehaald voor problemen op HV gebied in Nederland. Wordt hoog tijd dat Opstelten hier eens notie van krijgt en er wat mee doet.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Citaat
Want ik denk dat menig club het financieel NIET kan opbrengen om een "normale" (lees: ME, bereden, heli) inzet van politie te betalen.
Denk je? Als ze miljoenen betalen voor hun spelers dan is dit maar een schrijntje.  98uiye


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Denk je? Als ze miljoenen betalen voor hun spelers dan is dit maar een schrijntje.  98uiye

In dat geval, factureren die hap, dan kost het mij geen belastinggeld meer. Geef niet eens iets om voetbal, o.a. om dit soort taferelen.

Maar zonder gekheid, ik heb geen idee wat zo'n inzet kost, van A tot Z. Wie durft er eens wat bedragen te roepen?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
dit gaat me een beetje ver? kijk naar feyenoord-psv er is een supporter ongeneeselijk ziek en dat zou zijn laatste wedstrijd zijn. vervolgens gaan zowel de feyenoord supporters en PSV supporters gezamelijk staan om hem te steunen in de 12de minuut. Zo kan het ook?
Moet je bij een overval op een winkel ook iedere winkel sluiten omdat het klauwe met geld kost?
Lekker appels met peren vergelijken. Ik wil niet eens weten hoeveel miljoenen het onze staat kost om die verwende ventjes een potje voetbal met publiek te laten ballen .
Jammer maar helaas is er een groep onverlaten die zich "fans" noemen, en die het verkloten voor het normale volk.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Maar zonder gekheid, ik heb geen idee wat zo'n inzet kost, van A tot Z. Wie durft er eens wat bedragen te roepen?

Dergelijke inzetten zijn niet in bedragen uit te drukken, daarnaast, waar ga je de scheidingslijn trekken? Iedere bezoeker van Koninnedag, Sinterklaasintocht of Bevrijdingsfestivals ook laten betalen ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Lekker appels met peren vergelijken. Ik wil niet eens weten hoeveel miljoenen het onze staat kost om die verwende ventjes een potje voetbal met publiek te laten ballen .
Jammer maar helaas is er een groep onverlaten die zich "fans" noemen, en die het verkloten voor het normale volk.
ja het kost miljoenen maar ik blijf erbij : er zijn ook een gering aantal mensen onder onze bevolking die winkels overvallen? die inbraken plegen? hoeveel geld kost dat?
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Dergelijke inzetten zijn niet in bedragen uit te drukken, daarnaast, waar ga je de scheidingslijn trekken? Iedere bezoeker van Koninnedag, Sinterklaasintocht of Bevrijdingsfestivals ook laten betalen ?

Ik vind er nog steeds wel een groot verschil zitten in een voetbalwedstrijd => is besloten feest   óf  
koninginnedag =>  landelijk feest voor iedereen.

En volgens mij weet je hoeveel ME, politie, paarden, heli's, voertuigen etc je hebt ingepland voor zo'n event, hoe kunnen anders kosten worden berekend aan de evenementen zoals bedoeld in mijn eerdere post.

(wie heeft die wettekst bij de hand?)
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV