Overname taken weginspecteur door commerciele bedrijven

Auteur Topic: Overname taken weginspecteur door commerciele bedrijven  (gelezen 25788 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #10 Gepost op: 9 december 2011, 13:53:52
@DeMassel:
Een autodrip is een verlicht transparant en die mag conform de Regeling Voertuigen op bedrijfsauto's aanwezig zijn. Conform RVV 1990 art. 82a en art. 41a mogen deze echter alleen worden gevoerd (= in werking hebben, "aan" hebben) door de aangewezen diensten. Geen van de genoemde bedrijven valt onder deze aanwijzing en dus mogen de autodrips niet als zodanig worden gebruikt. Het is verlichting die niet is toegestaan om actief te hebben. Gelukkig of helaas, het is net hoe je het bekijkt, weet 99% (zo niet 100%) van de dienders dit niet en wordt hier dus niet tegen opgetreden. De moeilijkheid is bovendien dat een aantal overheden (gemeenten, provincies) volgens de wet óók niet met een in werking zijnde autodrip of regulier verlicht transparant mogen optreden, maar dit wel doen. Dat maakt handhaving bijzonder lastig.

dan zat ik mijn mijn gedachten wel goed.. maar ik wist niet zeker of een DRIP als transparant gezien werd juridisch gezien
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Andreej

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #11 Gepost op: 19 januari 2012, 16:59:36
Vandaag weer een dergelijk voertuig gespot op Twitter:

http://yfrog.com/kie47vvj

Van Iris verkeersregelaars, en gezien de titel van het bijbehorende tweetje niet de laatste (1e nieuwe incident management auto)


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #12 Gepost op: 19 januari 2012, 20:56:09
de auto heeft veel weg van qua striping als avd verkeer had voorheen
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 20 januari 2012, 00:26:48
de auto heeft veel weg van qua striping als avd verkeer had voorheen

Als twee druppels water, evenals de website...  Steunpunten in Haarlem (Rotterdam en IJmuiden)
Ik vermoed dus dat Iris ook wel iets te maken heeft met het voormalige AVD.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #14 Gepost op: 20 januari 2012, 10:50:13
Uw vermoedens zijn allen juist. Iris Verkeer wordt gerund door de mensen die voorheen AVD Verkeer hebben gerund. Hoe dat in de toekomst zal aflopen zal mij benieuwen  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


WIS IM+

  • Iets met asfalt en witte strepen erop
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • IM is geweldige uitvinding
Reactie #15 Gepost op: 20 januari 2012, 12:50:10
Laten we hopen dat we niet een tijdperk ingaan met de medewerkers van deze club die met alle "goede" bedoelingen rond de hoofdstad op de snelweg gaan assisteren.........

Levensgevaarlijk. Ik hoop dat de Collega's van RPAA ( DCIV )  het hiermee eens zijn.!!
Multidiciplinair zorgen voor een goede afloop  *** Alle uitspraken op dit forum zijn mijn persoonlijke uitspraken en meningen. ***


Andreej

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #16 Gepost op: 25 januari 2012, 19:59:28
Uw vermoedens zijn allen juist. Iris Verkeer wordt gerund door de mensen die voorheen AVD Verkeer hebben gerund. Hoe dat in de toekomst zal aflopen zal mij benieuwen

Ik vraag me ook af hoe dat gaat lopen. Ik ken inhoudelijk het verloop van het proces bij AVD Verkeer niet, net als dat ik dat van IRIS Verkeer niet ken. Desalniettemin gun ik ze natuurlijk goede zaken, maar vraag me af of dit een topic is om daar verder op in te gaan.

Omdat het onderwerp mij toch bleef intrigeren ben ik nog een wat verder gaan neuzen, dat Traffic Control over een dergelijke wagen beschikt was mij wel bekend, maar zag dat ze deze op de site van Heijmans Techniek en Mobiliteit zelfs aanbieden als weginspecteur. Zie ook de folder op deze pagina: http://goo.gl/ETltf

Nu is Heijmans toch een groot en gerespecteerd bedrijf en zullen zij naar ik meen niet zomaar iets plaatsen en aanbieden, maar is het bij iemand bekend of deze wagen dan ook (gezien de foto's+tekst in de folder) echt als WIS wordt/is ingezet?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #17 Gepost op: 25 januari 2012, 20:05:24
Ik vraag me ook af hoe dat gaat lopen. Ik ken inhoudelijk het verloop van het proces bij AVD Verkeer niet, net als dat ik dat van IRIS Verkeer niet ken. Desalniettemin gun ik ze natuurlijk goede zaken, maar vraag me af of dit een topic is om daar verder op in te gaan.

Omdat het onderwerp mij toch bleef intrigeren ben ik nog een wat verder gaan neuzen, dat Traffic Control over een dergelijke wagen beschikt was mij wel bekend, maar zag dat ze deze op de site van Heijmans Techniek en Mobiliteit zelfs aanbieden als weginspecteur. Zie ook de folder op deze pagina: http://goo.gl/ETltf

Nu is Heijmans toch een groot en gerespecteerd bedrijf en zullen zij naar ik meen niet zomaar iets plaatsen en aanbieden, maar is het bij iemand bekend of deze wagen dan ook (gezien de foto's+tekst in de folder) echt als WIS wordt/is ingezet?

  

Ja/Nee, heijmans verhuurt ook de voertuigen los aan RWS. Maar de mensen bij Heijmans die de voertuigen besturen hebben de opleiding weginspectie gevolgd en kunnen wel worden ingezet als WIS alleen vraag ik mij dan af hoe dat via de wet is geregeld. Ik weet namelijk geen wettelijke context om dit in te gieten.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 25 januari 2012, 20:54:42
Er moet natuurlijk wel even gekeken worden naar de feitelijke werkzaamheden.

Iemand met een terreinvoertuig, strepen, lichtbalk en een matrixbord die bij wegwerkzaamheden bijvoorbeeld langdurige inzetten van de WIS overneemt is in mijn opinie niet vergelijkbaar met diezelfde WIS.

De jongens en meisjes van Traffic Support gebruiken de jeep's bijvoorbeeld bij grote evenementen op provinciale wegen, voor langdurige afzettingen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Andreej

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #19 Gepost op: 25 januari 2012, 21:09:07
Ja/Nee, heijmans verhuurt ook de voertuigen los aan RWS.

Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, nog niet aan gedacht. Zijn de eisen voor de wagens van een WIS eigenlijk ergens vastgelegd (anders dan RWS eigen richtlijnen/stripingsvoorschrift)?

Maar de mensen bij Heijmans die de voertuigen besturen hebben de opleiding weginspectie gevolgd en kunnen wel worden ingezet als WIS alleen vraag ik mij dan af hoe dat via de wet is geregeld. Ik weet namelijk geen wettelijke context om dit in te gieten.

Welke opleiding bedoel je hiermee? Of zouden ze door RWS zijn opgeleid?

Er moet natuurlijk wel even gekeken worden naar de feitelijke werkzaamheden.

Daar ben ik het mee eens, maar mijn initiele vraag ging wel over de inzet als WIS als zodanig, zo profileren de genoemde folders zich namelijk wel. Maar ben het met je eens, de wagens zijn uiteraard anders in te zetten, waarbij ze zeker meerwaarde kunnen hebben. Maar dan komen we op zich weer op andere vragen en discussie...  998765

Want is het dan wel wenselijk om een dergelijk voertuig model RWS met DRIPS, striping, en het verdere arsenaal te gebruiken? Met name omdat je kennelijk een bepaald beeld van de te vervullen functie (je uitstraling lijkt (te) sterk op wegbeheerders zoals RWS en provincie) oproept. En zou je dan in het kader van de geldende normen bij aflossing van een WIS ipv dit soort wagens niet een standaard actieraam/afzetting gebruiken...  >:D