Overname taken weginspecteur door commerciele bedrijven

Auteur Topic: Overname taken weginspecteur door commerciele bedrijven  (gelezen 25607 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #30 Gepost op: 4 februari 2012, 20:28:52
Ik vraag me ook af hoe dat gaat lopen. Ik ken inhoudelijk het verloop van het proces bij AVD Verkeer niet, net als dat ik dat van IRIS Verkeer niet ken. Desalniettemin gun ik ze natuurlijk goede zaken, maar vraag me af of dit een topic is om daar verder op in te gaan.

Omdat het onderwerp mij toch bleef intrigeren ben ik nog een wat verder gaan neuzen, dat Traffic Control over een dergelijke wagen beschikt was mij wel bekend, maar zag dat ze deze op de site van Heijmans Techniek en Mobiliteit zelfs aanbieden als weginspecteur. Zie ook de folder op deze pagina: http://goo.gl/ETltf

Nu is Heijmans toch een groot en gerespecteerd bedrijf en zullen zij naar ik meen niet zomaar iets plaatsen en aanbieden, maar is het bij iemand bekend of deze wagen dan ook (gezien de foto's+tekst in de folder) echt als WIS wordt/is ingezet?

  

Het voertuig is van Van der Linden. Dit is een bedrijf dat de afzettingen op de weg doet bij bijv. wegwerkzaamheden en evenementen.
Hier is ook een groep werkzaam die verkeersregelaar zijn. Er is zelfs een motorpool. De verkeersregelaars op de motor mogen alleen het verkeerregelen als zij de motor aan de kant van de weg hebben staan en zelf op een kruising staan. Zij mogen geen tekens op de motor geven, zoals dat wel gedaan wordt door de politie of KMar. De voertuigen zoals je die op de foto van de folder ziet lijken wel erg op die van de WIS.
Nu heb ik geen contacten meer bij Van der Linden dus kan het niet navragen. Maar het lijkt mij dat ze deze voertuigen vooral voor de bovengenoemde werkzaamheden zullen inzetten, met name bij evenemten. Hier wordt veelal een wegomleiding ingesteld en met zulke voertuigen kun je heel dynamisch werken om deze omleiding duidelijk kenbaar te maken bij de weggebruiker.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #31 Gepost op: 5 februari 2012, 22:19:59
Beste Ewald,

Dat bij zwolle is allemaal voor korte duur zolang er werkzaamheden daar bezig zijn en dan is het project klaar en kunnen jullie weer gaan denk ik zo.
En die passen(eigen) van jullie staat het daarop of zijn het passen van VCNL.

gr.rené
Ja rené, het was voor het eerst dat we samenwerkte met RWS en andere instanties.
Ook bij de A12 alleen tijdens het project indien het nodig is en we hebben ook assistentie verleend bij de landstunnel op de A2 in utrecht
we worden dus dan door RWS ingehuurd of het gaat via TSN of BOKA.

En we hebben dus die gele pas van VCNL, heb bij een andere bericht de beperking opgenoemd, je zal die vast wel gelezen hebben.

Wel wil ik over de Titel hebben, Traffic support gaat niet de functie overnemen van RWS, we assisteren ze als ze ons nodig hebben, dus zoals A28 en A12.
we laten ons dan inhuren, kort gezegd.

Groetjes Ewald
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #32 Gepost op: 5 februari 2012, 22:37:27
Wel wil ik over de Titel hebben, Traffic support gaat niet de functie overnemen van RWS, we assisteren ze als ze ons nodig hebben, dus zoals A28 en A12.
we laten ons dan inhuren, kort gezegd.

Groetjes Ewald

Dat is al heel wat anders dan wat er in de titel genoemd staat. Jullie nemen het dus niet over, maar verlenen bijstand.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Andreej

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #33 Gepost op: 5 februari 2012, 22:55:09
Wel wil ik over de Titel hebben, Traffic support gaat niet de functie overnemen van RWS, we assisteren ze als ze ons nodig hebben, dus zoals A28 en A12.

Dat is al heel wat anders dan wat er in de titel genoemd staat.

De titel van dit topic refereert naar een informatiefolder van TS waarin wel degelijk de overname van WIS taken genoemd wordt. Mijn vraag ging dus in eerste instantie daarom over de overname van deze taken, vandaar de titel  98uiye


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #34 Gepost op: 5 februari 2012, 23:06:40
De titel van dit topic refereert naar een informatiefolder van TS waarin wel degelijk de overname van WIS taken genoemd wordt. Mijn vraag ging dus in eerste instantie daarom over de overname van deze taken, vandaar de titel  98uiye

Ik wilde je ook niet aanvallen. Mijn excuses als je het zo ervaren hebt.  98uiye
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #35 Gepost op: 5 februari 2012, 23:30:34
Ja je kan het zien als bijstand, worden vaak door TSN ingehuurd, die worden dan ingehuurd door RWS.
ik heb de folder zelf thuis gehad en nog eens een keer nagelezen, maar zie niet echt dat er staat dat we het overnemen, we maken met meer handen het werk samen lichter...en voor de automobilisten ook wel zo prettig vooral bij de klus A28 werd het positief ervaren door RWS en bestuurders.
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #36 Gepost op: 6 februari 2012, 05:25:29
Ja je kan het zien als bijstand, worden vaak door TSN ingehuurd, die worden dan ingehuurd door RWS.
ik heb de folder zelf thuis gehad en nog eens een keer nagelezen, maar zie niet echt dat er staat dat we het overnemen, we maken met meer handen het werk samen lichter...en voor de automobilisten ook wel zo prettig vooral bij de klus A28 werd het positief ervaren door RWS en bestuurders.

Beste Ewald,

Ik begrijp het maar ik heb namelijk ook de Folder gehad ivm dat ik soms met jullie samenwerkt maar dan is jullie belang het onderliggendwegennet bij een grote evenementenhal.
Maar er staat duidelijk in de Folder wat voorheen van RWS was is nu van Traffic support dit heeft vreemde ogen laten wenken bij RWS nl 098uo.

Daarom wordt er binnen RWS duidelijk gemaakt richting aannemers dat ze niet deze taken ooit zullen kunnen overnemen.

En het is net wat pully zeg jullie geven bijstand en meer niet je kunt géén schade's opnemen iov RWS dat zullen altijd WIS moeten doen.

gr.rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #37 Gepost op: 6 februari 2012, 15:03:06
Beste Ewald,

Ik begrijp het maar ik heb namelijk ook de Folder gehad ivm dat ik soms met jullie samenwerkt maar dan is jullie belang het onderliggendwegennet bij een grote evenementenhal.
Maar er staat duidelijk in de Folder wat voorheen van RWS was is nu van Traffic support dit heeft vreemde ogen laten wenken bij RWS nl 098uo.

Daarom wordt er binnen RWS duidelijk gemaakt richting aannemers dat ze niet deze taken ooit zullen kunnen overnemen.

En het is net wat pully zeg jullie geven bijstand en meer niet je kunt géén schade's opnemen iov RWS dat zullen altijd WIS moeten doen.

gr.rené

Klopt helemaal wat je zegt René, ik denk dat het verkeerd geformuleerd is, heb deze vragen ook wel eens gehad toen ik aan het werk was.
Btw, welke Regio werk jij dan? mischien ben ik je wel eens tegengekomen?
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #38 Gepost op: 7 februari 2012, 15:54:50
Klopt helemaal wat je zegt René, ik denk dat het verkeerd geformuleerd is, heb deze vragen ook wel eens gehad toen ik aan het werk was.
Btw, welke Regio werk jij dan? mischien ben ik je wel eens tegengekomen?

Ik werk op zuid-holland en dan voornamelijk rond KNP. Gorinchem
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Ewald_TrafficS

  • beroepsverkeersregelaar traffic support
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #39 Gepost op: 7 februari 2012, 16:06:03
Dan kan het zijn dat ik je heus wel eens ben gepasseerd, rij vaak daar langs op weg naar randstad en vooral A27, zwaai even als je een polo van Trafficsupport ziet want in de kenteken zit de letters PVD (potverdorie, daar heb je Ewald)
Beroepsverkeersregelaar Project Coördinator Bhv,er Event Security Officer en amateur fotograaf