Overname taken weginspecteur door commerciele bedrijven

Auteur Topic: Overname taken weginspecteur door commerciele bedrijven  (gelezen 25691 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #60 Gepost op: 7 maart 2013, 12:26:01
waarvan gister 3 aan de zaak stonden zag ik  :-X :P

Wat is daar nieuw aan? Bij bijna alle bedrijven met deze voertuigen staan de hoofdmoot aan het kantoor.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #61 Gepost op: 7 maart 2013, 12:48:04
Wat is daar nieuw aan? Bij bijna alle bedrijven met deze voertuigen staan de hoofdmoot aan het kantoor.

lange tijd stond er geen of 1 aan de zaak daar.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #62 Gepost op: 7 maart 2013, 13:10:16
Toen stonden ze achter het gebouw  >:D

Waar gaat deze discussie over?
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #63 Gepost op: 7 maart 2013, 13:21:35
Toen stonden ze achter het gebouw  >:D
ook daar heb je zicht op  :P

Waar gaat deze discussie over?
over een opmerking van mij tegen Ewald waar HIT op reageerde
(iets met emoticons en flauw)
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #64 Gepost op: 7 maart 2013, 13:30:27
Binnen? Of tijdelijk ergens anders  >:D

Ok, begrijpelijk.... <\flauw>

Blijft het feit dat er dus commerciële instellingen zich richten op eerder genoemde taken, of ze daar nu 10 of 40 uur werk in hebben is niet relevant
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


WIS_Christiaan

  • WIS /BOA
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #65 Gepost op: 16 maart 2013, 15:05:41
Met enige verbazing zat ik onlangs een informatieblaadje van een groot verkeersregelaarsbedrijf uit Zwolle te lezen. In dit blad geeft men aan dat zij met succes taken van weginspecteurs overnemen danwel genomen hebben en met hun wagens en signalering, welke overigens qua uiterlijk behoorlijk anders zijn dan die van RWS, tegenwoordig dus diverse activiteiten op de nederlandse (rijks)wegen uitvoeren. Voor de geinteresseerden: http://www.trafficsupport.nl/data/styleit/files/Leesversie_bijna_A3.pdf. Is er iemand hier die wellicht meer weet over deze inzetten?

Verder werd ik ergens wel getriggerd door dit artikel, ben benieuwd naar de meningen hierover, zoals over de volgende vragen/aspecten:
- kunnen WIS taken overgenomen worden door commerciele bedrijven, of is dit echt een overheidstaak?
Het werk van de weginspecteur zal altijd gedaan worden door de weginspecteurs van Rijkswaterstaat. In uitzonderlijke gevallen zal er een commercieel bedrijf ingezet worden. Maar: dit alleen bij grote en langdurige werkzaamheden om het werkverkeer in het werkvak te begeleiden. Commerciële bedrijven hebben geen toestemming om IM of andere gerelateerd werk van de weginspecteur uit te voeren op wegen die in beheer zijn van Rijkswaterstaat.
- waaraan moet een dergelijk bedrijf voldoen?
- is er een risico op competitie (a la amerikaanse (TV) bergers etc.)