De politie en.....

Auteur Topic: De politie en.....  (gelezen 3560 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #10 Gepost op: 7 december 2011, 00:08:03
Hangt van de situatie af. Bij een middenberm is het wel fijn als alles door rijdt. Dan hoeft het hv-voertuig zich er niet door heen te wurmen. Als die er niet is dan is het fijner als alles ruim op tijd stil staat.

Overigens, als ik onder een spoedmelding, gebruik makend van mijn vrijstelling, een aanwijzing wil negeren druk ik blauwblauw wel even aan. Voor beide partijen wel zo duidelijk.
Helaas komt dit nog te weinig voor, wat ik mee gemaakt heb  in ieder geval.. ;)
Is vele malen duidelijker.. Jammer genoeg sta ik weinig in GLM  0098
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #11 Gepost op: 7 december 2011, 03:37:26
Mijn advies laat alles in het 4 kant stil staan en laat de spoedvoertuigen tegenstrooms rijden als je de mogelijkheid hebt.
Het voordeel hiervan is dan in de regel dat ze tijdelijk geen verkeer voorzich hebben rijden waaardoor ze vrij zicht hebben.

Ik heb dit in het verleden in Amsterdam heel vaak gedaan maar moet er wel aantoevoegen je moet weten met wie je dienst hebt en een goede porto dicipline hebben en dan kan je met gemak 1 kilometer weg vrijmaken.
Heel veel van ons hadden ook altijd een pieper bij ons waardoor we meestal wel wisten waarvandaan men kwam.
En maak gebruik van de optie vrije tram en busbanen en stuur de taxi's er dan ook gerust tijdelijk vanaf.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #12 Gepost op: 12 december 2011, 07:57:52
Als VKR kan ik mijzelf inderdaad alleen maar aansluiten bij wat er door de anderen al geschreven is. Als je ze hoort aankomen, dan kruising vrijmaken en alles stil laten staan tot het voertuig gepasseerd is, daarnaa weer oppakken waar je gebleven bent. En anders is het gewoon een kwestie van improviseren. Ik denk dat je het probleem van het gebruik van de vrijstelling om door te rijden zonder OGS alleen hebt of kan hebben op het moment dat ze als voorste in de rij staan of komen... Staan er al auto's op de voorste rij, dan kunnen ze uiteraard toch al niet doorrijden :)

Overigens begrijpen ook niet alle agenten de aanwijzingen van een VKR :P
(Het scheen erg moeilijk te begrijpen dat ze op de midden-rabat van de rotonde moesten gaan rijden om de trekker die op de rotonde stond te omzeilen)
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!