Goed gebruik maken van de spitsstrook

Auteur Topic: Goed gebruik maken van de spitsstrook  (gelezen 24902 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #80 Gepost op: 11 juni 2012, 22:28:36
Dat, en dat Duitsers absoluut kampioen linksplakken zijn. :-X
In Nederland klopt dit maar als je eens een paar honderd kilometer op de Duitse Autobahn hebt gereden, dan merk je eens hoe het OOK kan  O0
Dus... :P


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #81 Gepost op: 11 juni 2012, 22:30:54
Zakenlui die 110 rijden bij maxV120, bestaan die  998765

Autorijden is een soort van spel, zonder te willen beweren dat het geen serieuze bezigheid is. Maar het is wel degelijk actie <-> reactie. Veel acties zijn echter van dien aard, dat ze een negatieve reactie oproepen, op doorstroming op veiligheid. Zolang daar niets aan wordt gedaan, blijven de problemen bestaan.

Ik blijf erbij, geef elkaar gewoon de RUIMTE op de weg, dan zouden zo veel files en ongelukken voorkomen kunnen worden. Helaas, de mentaliteit staat het op de e.o.a. manier niet toe. :|
Ja. (of nja, hij haalde de 50 niet)

Vandaag in Utrecht een man in pak in een nieuwe blauwe BMW 7 serie achter me (ik op de motor).
Meneer zat constant met papieren en zijn radio te spelen, stilstaan, stapvoets rijden, snel optrekken.

Voelde me op een gegeven moment zo niet prettig, meneer had de neiging om ook verdomd laat te remmen / stoppen, dat ik maar een blokje om ben gereden zodat ie niet meer achter me zat.  :-X


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #82 Gepost op: 11 juni 2012, 22:31:04
Een Duitser die links plakt gaat doorgaans wel direct naar rechts als je hem vlotter nadert. Een enkeling duurt wat langer.

Maar dat is mijn ervaring 98uiye


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #83 Gepost op: 11 juni 2012, 23:00:09
Dat, en dat Duitsers absoluut kampioen linksplakken zijn. :-X

Vlak de mensen met NL (Nur Links) op het nummerbord niet uit  ;)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #84 Gepost op: 12 juni 2012, 09:33:10
Als ik naast mijn vrouwtje in de auto zit en er blijft er 1 links of in het midden hangen weet ik dat ik binnen een minuut een bekend zinnetje hoor in de auto....

"Dat is een vrouw" en dat komt uit de mond van een vrouw....... wat een zelf kennis 098uo (snapt iemand ook hoe lachwekkend dit kan zijn? 098uo)

Maar ff serieus, wat ik vaak in het midden zie blijven hangen zijn ook de vrouwen en ouderen..... veel te bang om elke keer opzij te moeten en zo kans op schade hebben.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #85 Gepost op: 12 juni 2012, 18:30:29
Misschien moeten sommige zaken in het verkeer eens opnieuw overdacht worden. Het is vele malen drukker als vroeger, waardoor wellicht bepaalde situaties anders moeten worden aangepakt. Ik rijdt sinds kort het traject Deventer - Hilversum met grote regelmaat, steeds files op dezelfde punten, voornamelijk bij invoegers. Zodra het verkeer wat langzamer gaat rijden, beginnen veel automobilisten zenuwachtig van baantje te wisselen, wat de doorstroming niet ten goede komt. Zelf hanteer ik in druk verkeer het 'keep your lane' principe. Ook als er voor mij dus een gaatje van enkele auto lengtes lang ontstaat, blijf ik waar ik zat, wetende dat het verkeer toch weer in elkaar schuift.

En echt, het is voornamelijk de mentaliteit van de mens, die veel files veroorzaken, kan daar geen sanctie aangekoppeld worden? Liefst geen geldelijke, daar bereik je niets mee, maar een time-out. Bij hufterig gedrag in het verkeer verplicht langs de kant voor x tijd. Het gedrag komt voornamelijk voort uit tijdsdruk en ikke-ikke gedachtes.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


sylvester1986

  • Gast
Reactie #86 Gepost op: 12 juni 2012, 18:49:09
Ik maak regelmatig gebruik van de spitsstrook, zoals Dinges al aangeeft, maak ik er ook dankbaar gebruik van.
Als rijbaan rijstrook 1, 2 en soms 3 of 4 stagneren en er ligt rechts een spitsstrook, kun je vaak lekker doortuffen om dat men allergisch is voor die lege strook. Ik maak er dan ook altijd dankbaar gebruik van.
Richting op de rotonde aangeven doe ik ook.
¼ = knipperlicht rechts.
½ = niks.
¾ = knipperlicht links.
Zodra ik afsla, dan gaat de knipperlicht bij ½ of ¾ ook weer naar rechts.

Richting aangeven op een rotonde idem. Ze snappen het spelletje gewoon niet. Veel jongeren ook niet, okee. Maar die zijn gewoon laks en een beetje dom. ;D


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #87 Gepost op: 12 juni 2012, 20:30:39
Een Duitser die links plakt gaat doorgaans wel direct naar rechts als je hem vlotter nadert. Een enkeling duurt wat langer.

Maar dat is mijn ervaring 98uiye

Dat zeker, maar als het drie banen zijn dan is het ook weer om te huilen met middenplakkers.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein