Middel hulpverlening (kraanwagen ramt auto) Claes de Vrieselaan - Rotterdam 08-12-2011

Auteur Topic: Middel hulpverlening (kraanwagen ramt auto) Claes de Vrieselaan - Rotterdam 08-12-2011  (gelezen 10281 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Hier een aantal foto's, niet van mij, dus alleen even de reportagelink: http://www.112actueel.nl/cgi-bin/index.html?menu=zoeken&id=111000461106&web=link111000461106

Je ziet daar goed de verhouding tussen auto en kraan  :o. Wat een bakbeest is dat... Ik denk dat de inzittenden niet één, maar een heel elftal engeltjes op hun dak hebben gehad...


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Ik ben op een paar weken na 40 jr en de kruising is de afgelopen 30 jr zo goed als niet veranderd kwa inrichting en overzicht zo ver ik mij kan herinneren.

Aan de hand van de beelden en hoe de weg er uit ziet en met welke snelheid de Takelwagen de kruising over blaast is hij natuurlijk hartstikke fout.
Als de inzittende het overleven hebben ze verdomd veel mazzel gehad. Sowieso hebben ze al mazzel dat ze meegesleept zijn in de rijrichting van de takelwagen i.p.v. dat ze op de paaltjes langs de weg geklapt zijn of in het gebouwtje op het middenstuk.
Uit mijn hoofd zit daar een groentewinkel in of een bloemenstal maar daar wil ik even vanaf zijn.

Heb ik medelijden met de bijrijder van de auto ? Ja want die kan er niets aan doen in principe.
Heb ik medelijden met de bestuurder van de personenauto ? Nee totaal niet.
Want hoe hersenloos kan je zijn om een tram vlak voor de kruising in te halen die aan het afremmen is.
Oké toevallig heeft lijn 4 vlak voor de kruising daar een halte waar hij voor moet stoppen als er iemand staat die mee wilt of er moet iemand uitstappen. Maar je kan ook even geduld hebben als een tram afremt.
Maar zoals altijd hufterig gedrag wordt beloond zoals het beloond hoort te worden en de ene keer is dat wat harder als de andere keer.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


viffer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Op een district8.nl heb ik gelezen dat beide inzittenden later vandaag het ziekenhuis mogen verlaten O0


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Ik ken de situatie daar heel goed, en die kraan komt echt met een absurde snelheid uit die straat, zelfs met mijn personenwagen haal ik daar (bij wijze van spreken) die snelheid niet.
Zelfs al is de bestuurder daar onbekend, met dat bakbeest zo hard gaan door dat straatje is asociaal en vragen om ellende.
Als hij niet onwel was, mogen ze van mij zijn rijbewijs voorgoed afpakken.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Ik ben op een paar weken na 40 jr en de kruising is de afgelopen 30 jr zo goed als niet veranderd kwa inrichting en overzicht zo ver ik mij kan herinneren.

Aan de hand van de beelden en hoe de weg er uit ziet en met welke snelheid de Takelwagen de kruising over blaast is hij natuurlijk hartstikke fout.
Als de inzittende het overleven hebben ze verdomd veel mazzel gehad. Sowieso hebben ze al mazzel dat ze meegesleept zijn in de rijrichting van de takelwagen i.p.v. dat ze op de paaltjes langs de weg geklapt zijn of in het gebouwtje op het middenstuk.
Uit mijn hoofd zit daar een groentewinkel in of een bloemenstal maar daar wil ik even vanaf zijn.

Heb ik medelijden met de bijrijder van de auto ? Ja want die kan er niets aan doen in principe.
Heb ik medelijden met de bestuurder van de personenauto ? Nee totaal niet.
Want hoe hersenloos kan je zijn om een tram vlak voor de kruising in te halen die aan het afremmen is.
Oké toevallig heeft lijn 4 vlak voor de kruising daar een halte waar hij voor moet stoppen als er iemand staat die mee wilt of er moet iemand uitstappen. Maar je kan ook even geduld hebben als een tram afremt.
Maar zoals altijd hufterig gedrag wordt beloond zoals het beloond hoort te worden en de ene keer is dat wat harder als de andere keer.

Dat klopt Enrico,
die kruising is echt een levensgevaarlijke.

wbt de kraan chauffeur,
zo op het filmpje te zien gaat dat idd hard wat ik eigenlijk erg vreemd vindt.
Veelal zijn dit soort mobiele kranen echte slakkken op de weg en ik heb als beroepschauffeur nog nooit een kraanwagen chauffeur idiote dingen zien doen op de weg zoals we gewend zijn van de bloemenboeren/zeecontaineridioten ed.
Overall vindt ik chauffeurs die op zo'n machine rijden zeer rustige en bekwame chauffeurs dus is er niet iets in de cabine aan de hand geweest vraag ik me steeds meer af.
De Claes de Vrieselaan is vrij smal voor zo'n voertuig en vooral toen ik zag met welke vaart de kruising overgestoken werd rees deze vraag bij mij op.

En wbt dat golfje,
die inhaalactie voorbij die tram is idd ook gekkenwerk met al die oversteekplaatsen en een tram die dat blindeert.
Ik zie veel te veel van dat soort actie's maar net goed gaan maar nu is het een keer goed mis.
Dit soort figuren zouden bij mij als ik diender zou zijn art. 5 krijgen en de cursus.
Hopelijk heeft hij/zij er wat van geleerd..

Lees ook dat ze uit het zkh weer mogen,
gelukkig maar !
Het is een bizar ongeluk waar godzijdank alleen maar blik verloren is gegaan,
nu is het nog de psychologische schade die rest voor alle partijen.
moet er niet aan denken als we die tram dat straatje in hadden zien gaan...  :(
Groetjes, Marco


trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906
Buurt geschokt: De vrouw hoorde ik keihard gillen

De 46-jarige bestuurder en de 31-jarige passagiere van een Volkswagen Golf die gister tientallen meters werden meegesleurd door een kraanwagen, waren gisteren in het ziekenhuis aanspreekbaar. De buurt reageert geschokt op het ongeval. 'Ik zag die kraanwagen aankomen en dacht: die gaat hard.'
 'Een paar seconden later hoorde ik een klap. Ongekend hard. De vrouw in de auto hoorde ik keihard gillen. Het verbaast me niets dat het juist hier weer fout gaat,' reageert een ooggetuige vandaag in het AD.

Camera's van de naastgelegen Binnenweg Apotheek legden de verschrikkelijke klap vast. Daarop is te zien dat de Volkswagen Golf vlak voor de enorme botsing een tram inhaalt. De auto had wel voorrang.

De 49-jarige chauffeur van de kraanwagen is na verhoor vrijgelaten, maar blijft wel verdacht.

Maatregelen
Al jaren klagen buurtbewoners en winkeliers over het onoverzichtelijke kruispunt van de Nieuwe Binnenweg met de Claes de Vrieselaan in Rotterdam-West. De Nieuwe Binnenweg gaat daarom op de schop. Ook het gedeelte van de Claes de Vrieselaan vlak voor de kruising ondergaat een metamorfose.

Dat werk begint in januari en moet in oktober klaar zijn. Het ongeluk van gisterochtend is voor deelraadbestuurder Karen Bebelaar geen aanleiding om die aanpak te veranderen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3070941/2011/12/09/Inzittenden-van-Golfje-aanspreekbaar-na-monstercrash.dhtml


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Cineac Delfshaven - Ongeluk kraanwagen Claes de Vrieselaan
door CineacTVRotterdam op 9 dec 2011
Op de kruising van de Nieuwe Binnenweg met de Claes de Vrieselaan is een ongeluk gebeurd. Een kraanwagen botste tegen een personenauto. Een man en een vrouw zijn gewond geraakt.
Samen sterk in de hulpverlening!


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Moet ook wel zeggen dat de auto waarschijnlijk niet 'beter' geraakt had kunnen worden dan nu. Als die kraan de auto een tik tegen de achterkant geeft hadden ze 'm uit een winkel kunnen vissen en bij een flankaanrijding was er niets meer van de inzittenden over geweest. Volgens mij geluk bij een ongeluk dat ze zijdelings met de kraanwagen zijn meegeschoven...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Moet ook wel zeggen dat de auto waarschijnlijk niet 'beter' geraakt had kunnen worden dan nu. Als die kraan de auto een tik tegen de achterkant geeft hadden ze 'm uit een winkel kunnen vissen en bij een flankaanrijding was er niets meer van de inzittenden over geweest. Volgens mij geluk bij een ongeluk dat ze zijdelings met de kraanwagen zijn meegeschoven...

Ik weet niet of ik het met je eens ben. Waarschijnlijk had bij een flankaanrijding de verticale steunbalk, tussen de voor- en achterportier, de klap beter kunnen opvangen, dan de steunbalk welke de voorruit ook vasthoudt. Het had namelijk een heel andere verdeling van krachten opgevangen. Helaas is dat theoretisch niet vast te stellen. Daarvoor zouden tests uitgevoerd moeten worden.
Dat ze zijdelings zijn meegeschoven, in plaats van overreden te worden is inderdaad een geluk, maar waarschijnlijk is er met het ontwerpen van de kraan ingecalculeerd, dat de kraan niet over een auto heen kan denderen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Moet ook wel zeggen dat de auto waarschijnlijk niet 'beter' geraakt had kunnen worden dan nu. Als die kraan de auto een tik tegen de achterkant geeft hadden ze 'm uit een winkel kunnen vissen en bij een flankaanrijding was er niets meer van de inzittenden over geweest. Volgens mij geluk bij een ongeluk dat ze zijdelings met de kraanwagen zijn meegeschoven...
Ik weet niet of je die tram hebt zien staan, waar die auto langs op kwam rijden. Je moet er niet aandenken wat er was gebeurt als die tram inplaats van die auto was aangereden door de kraan. :-X